Auteur Topic: motor valt spontaan uit  (gelezen 1221 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TonDriesen

motor valt spontaan uit
« Gepost op: 17 april 2017, 12:15 »
Beste leden,

sinds kort in mijn bezit een alp xl600 uit 96 . na een tijdje rijden valt de alp stil houd in bij gas geven soms valt de toerenteller dan ook uit echter de motor slaat niet af .
een paar minuten erna is het weg en kan ik weer normaal gas geven totdat het weer gebeurt.
heeft iemand enig idee wat het kan zijn spanningsregelaar is vervangen .

iemand enig idee waar ik moet zoeken ik ben zelf niet echt iemand die er verstand van heb maar wil het graag proberen zelf op te lossen.

alvast bedankt voor jullie inbreng. Ton

Offline PimW

Re: motor valt spontaan uit
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2017, 12:42 »
Waarom is de spanningsregelaar vervangen? Het klinkt als een kapotte CDI maar kan ook in het startonderbrekers-circuit zitten.

CDI testen is lastig, makkelijkste is een setje goede te proberen.

Offline Oldtimer

Re: motor valt spontaan uit
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2017, 13:13 »
Wanneer je Transalp uit 1996 ( geef even kenteken )  is dan heeft hij maar 1 cdi. deze gaan zelden stuk.
Ik vermoed dat jou probleem dan ergens in de bekabeling zit.

Wanneer hij echter 2 cdi's heeft kan het zijn dat 1 van de 2 defect is.
Ik heb een exemplaar liggen die je eventueel kunt proberen ( zowel enkel; als de dubbele cdi )
Wel even afhalen in Duiven.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: motor valt spontaan uit
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2017, 13:30 »
Wanneer zijn ze bij Honda precies overgegaan van 2 naar 1 CDI? PD06 naar PD10?

Offline The Headless Horseman

Re: motor valt spontaan uit
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2017, 14:36 »
Wegvallen van de toerenteller duid idd op de (1 van de 2) CDI('s).
Om het uit te sluiten: zit je tankdop goed? Pijltje moet naar voor wijzen  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Oldtimer

Re: motor valt spontaan uit
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2017, 20:45 »
Citaat
Wanneer zijn ze bij Honda precies overgegaan van 2 naar 1 CDI? PD06 naar PD10?

In 1996 is de pd06 uitgerust met 1 cdi vanwege de nieuwe emissie eisen.
Deze zijn doorgezet naar de PD10 tot en met de jubileum uitgave in 1999.  Daarna is de RD10 uitgebracht met 650 cc.

Er zijn dus PD06 motoren met 1 cdi, maar door latere tenaamstelling kan uiteraard een 97ér ook 2 cdi hebben.
Het is allemaal terug te vinden in de serie nummers ( VIN )

https://www.transalp.de/technik/modellgeschichte/
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.