Auteur Topic: Midlife crisis 2.0  (gelezen 1501 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DetoX

Midlife crisis 2.0
« Gepost op: 18 april 2017, 19:47 »
Goedendag,

Ik ben DetoX (Chris) 48 jaar jong en gevangen in het lichaam van een 25-jarige.  :-\
Mijn motor carriere begon in het voorjaar van 2007, vlak na een echtscheiding waarin mijn zeilboot/huis/inboedel/ziel doormidden was gezaagd. Mijn destijds nieuwe vriendin en huidige vrouw heeft mij aangemoedigd in plaats van briefjes van 100 in zee te gooien, ze uit te strooien over asfalt, in de vorm van motorrijden........ en zo het geschiede.

Na een spoedcursusje bij de rijschool was het A'tje snel een feit en de eerste brommer stond op de dam. Ik was gestruikeld over een VRF800Vtec en had mij laten aanleunen dat dit een perfecte fiets zou zijn. Als ik nou een 800 zonder Vtec had gekocht zou ik 'm misschien nog hebben, maar de vermogenspiek bij iets van 7000 tpm van de Vtec had me al bijna een highsider op het klaverblad opgeleverd. Daarnaast reed een clubje vrienden op racers, dus ik moest wel.........ik had geen keuze........ahum.....kuch....

Binnen de kortste keren fase 2; de supersport.
Je bent ondertussen bijna 40 en het moet gekker kunnen, dus de eerste fireblade in huis gehaald. Bijna 1 PK per kilo en 85 kilo onbenul in het zadel. Ik ging van leermoment naar leermoment en besloot dat ik maar eens wat circuittrainingen moest gaan doen. Ik kreeg de smaak te pakken, nog steeds aangemoedigd door mijn ega, die zich ondertussen op een CBR600RR verplaatste, ook bij voorkeur op het circuit.



De eerste Fireblade werd echter al snel slachtoffer van een combinatie van slechte communicatie en een bijtgrage voorrem. "Een salto mortale met dubbele schroef hoort niet thuis op een T-splitsing" hoorde ik later van een bekende. Weer van dat mosterd na de maaltijd geneuzel. Ik kan jullie gerust stellen, na deze klappert heb ik er geen gewoonte van gemaakt. Tot nu toe hou ik ze wel heel.........( afkloppen....)
Ik was in ieder geval rap toe aan Fireblade nummer twee, de SC59 volgehangen met allemaal carbon prullaria. Mooi ding, al zeg ik het zelf. Pakkie in kleur, bijpassende laarsjes en helm, ik leek verdomme Paris Hilton wel!
Na jaren van heftig de poser uithangen kwam ik tot inkeer. Van het bedrag voor een circuitdag konden wij ook een midweek Eifel pakken. Het design leren pak ging in de wilgen en de Fireblade op Marktplaats.



Fase 3; Lelijker kunnen we het niet maken, de BMW 1200GS
Ik kan er een boel over zeggen, maar jullie snappen vast wel dat je een GS koopt als je wilt toeren en niet vies bent van een bospad. Vanaf dit punt werd mijn ega toch ook wel enigszins gedwongen om haar supersport te verruilen voor een iets meer comfortfiets. Zij maakte de voor de hand liggende keuze voor een F650GS twin, inclusief allweather pak en allroad laarzen.
Koffers op de brommers en de bergen in, vanaf nu was de laptimer vervangen door een GPS met routes voor Alpen en Dolomieten.



Na 2 jaar heb ik nog eens een R1200GS Adventure gekocht, bovenal omdat deze voor "weinig" op Marktplaats stond. Met deze zwangere koe heb ik het eveneens twee jaar volgehouden, totdat ik erachter kwam dat op stap gaan met 270 kilo avontuur niet het avontuur opleverde dat ik zocht. Sjezus, je moet zo'n ding maar eens oppakken, volgehangen met koffers, tanktas en 33 liter benzine.......
Ik belande op een F800GS waar ik de afgelopen drie jaar met veel plezier op rond heb getuft. Totdat........



De CRF1000L; Tsja, het zat er al even aan te komen, Honda blijft wel een dingetje bij me. Niet omdat het zo mooi is, bruut of weergaloos, nee gewoon omdat het op alle fronten doet wat ik wil en goed in elkaar steekt. Volgende week ga ik mijn rode rijstkoker lelijker maken door hem op te halen en er op te gaan zitten, ik kan niet wachten.  :D



Ik ben gek op allroad rijden, met name in goed gezelschap. Zo ga ik de afgelopen twee jaar met een groepje op 500 toer door de onverharde Alpen ( https://www.youtube.com/watch?v=DbZ0h37kjc4 ) en maak ik zo nu en dan een rondje Veluwe onverhard. Ik gebruik nu vaak mijn €500,- kostende KLE 500, daar de GS voorzien is van TrailAttacks en de Kwaak voorzien is van Heidi's. Mijn voornemen is wel om de CRF op TKC70 hiervoor te gaan misbruiken en de Kwaak voor het ene weekje in oktober aan te houden.

Nou ja dat dus, ik ben DetoX en verslaafd aan brommers.  ::)
Insanity is not as easy as I make it look

Offline ChrisvdSchoot

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2017, 21:00 »
Dus uiteindelijk kwam het toch nog allemaal goed, waar een scheiding al niet toe kan leiden....Welkom  ::)
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Yank

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2017, 21:05 »
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, als ik het filmpje zo bekijk komt het wel goed met de Africa Twin. :)

Offline DetoX

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2017, 21:21 »
Mogelijk hebben die fietsers best een punt.  ;D
Insanity is not as easy as I make it look

Offline MartinW

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2017, 21:23 »
Veel plezier met de CRF en hoewel deze wat lichter mag zijn dan de GS, hoop ik dat je hem niet al te vaak hoeft op te rapen.  ;) ;D

Offline DetoX

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2017, 21:57 »
Op een KLE zit het voorkettingwiel op een spline, geborgd met een plaatje dat je een kwartslag verdraaid. Dit plaatje zat er waarschijnlijk al vanaf 1991 op en hield het voor gezien. Het kettingwiel liep van de as af en blokkeerde tussen het frame en de achterbrug terwijl de ketting er nog op lag. De boel blokkeerde dus met een schuivert tot gevolg.

De brommer maakt het goed, de berijder is door slachtofferhulp (wij) volgegoten met bier.
Insanity is not as easy as I make it look

Offline The Headless Horseman

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #6 Gepost op: 18 april 2017, 21:59 »
Welkom hier DetoX  :) en feli met je nieuwe Twin  8) We kennen elkaar al van het GS forum!

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V

Offline Arjen

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2017, 22:27 »
Welkom! Mooie intro, mooi filmpie!

Je gaat het hier wel naar de zin hebben denk ik ;)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=KA-_nfpvRwg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=KA-_nfpvRwg</a>
XL600V '97 - “Never Stop Exploring” (in aanbouw)

Offline DetoX

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2017, 23:28 »
Joh, er zitten hier meer van die randgroep ouderen.   :)

Cool filmpje van de 5-daagse, er kwamen wat bekende paadjes voorbij. Voor dit werk wil ik de KLgay nog een keer verruilen voor een oude Transalp of Dominator 650. Probleem is alleen dat je die niet snel voor €500,- vind en daarmee diskwalificeer ik mezelf voor de 500 toer.
Insanity is not as easy as I make it look

Offline DetoX

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #9 Gepost op: 18 april 2017, 23:31 »
Welkom hier DetoX  :) en feli met je nieuwe Twin  8) We kennen elkaar al van het GS forum!

Grtz,
René
Ik ben mijn stoffige brein aan het pijnigen René, maar ik ben er nog even niet uit wie jij dan ook alweer bent. Alzheimer light weet je wel........
Insanity is not as easy as I make it look

Offline J-P

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #10 Gepost op: 18 april 2017, 23:48 »
Welkom, Detox. Er zitten hier meer ex-GSers ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Cas

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #11 Gepost op: 19 april 2017, 00:55 »
Mooi rijtje motorfietsen en een mooi verhaal Chris.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline ChristianG

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #12 Gepost op: 19 april 2017, 07:46 »
Welkom bij TCN Detox 8)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Offline Arjan-TA

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #13 Gepost op: 19 april 2017, 08:13 »
lol, ik kom steeds meer mensen tegen van het BMW Gs forum, welkom to the Dark side DetoX ;-)
TransAlp XL700VA (2012)

Offline LJ

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #14 Gepost op: 19 april 2017, 09:39 »
Hehe mooi verhaal  8). Ik heb ook een 1150gsa gehad, heel kort gelukkig  >:D
Grote klap'n snel thuus. Mijn AT restauratie: http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=14520.0

Online Oldtimer

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #15 Gepost op: 19 april 2017, 09:50 »
Het lijkt wel of er missionarissen ronddwalen die de afvalligen weer terug roepen naar de waarheid.

Maar welkom kerel en veel plezier bij de gezelligste club van Nederland.
Je wordt hier op al je wensen bedient, en treft meerdere motor mafkezen hier.

Groet

Oldie
PD06 1994 blauw.
En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline DetoX

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #16 Gepost op: 19 april 2017, 14:06 »
Maar welkom kerel en veel plezier bij de gezelligste club van Nederland.
Je wordt hier op al je wensen bedient, en treft meerdere motor mafkezen hier.

Groet

Oldie
Doe maar iets met maatje 36, dubbel D en bruine ogen. Liefst één zonder moreel of zedenbesef.  ::)

Maar allen bedankt voor het warme welkom. Ik herken een aantal afvalligen uit het BMW kamp, maar de meeste van hier nog nooit getroffen op de digitale snelweg. Ik ben vooral benieuwd naar de evenementen, want ik heb die Jap gekocht om er vooral herinneringen mee te creëren.
Ik probeer zo min mogelijk de opportunist uit te hangen en organiseer zelf ook graag wel eens een ritje. (of assisteer bij de organisatie) Zo lang er balans is, is het goed.  ;)
Insanity is not as easy as I make it look

Offline GSXRed

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #17 Gepost op: 19 april 2017, 22:42 »
Welkom hier en tjonge jongen... Wat een mooie fietsen 8) 8) 8) over BMW ga ik niks zeggen, de vrouw rijdt er ook eentje maar zweert erbij  ::)

Offline jan1966

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #18 Gepost op: 20 april 2017, 06:46 »
Welkom Chris,

Leuk geschreven motorhistorie met veel zelfkennis ;)
Veel veilige kilometers gewenst met je nieuwe aanwinst.

Gr. Jan
Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, circa 90.000 km gelopen.

Daarvoor: Suzuki V-strom 650, Honda Africa Twin RD07, Suzuki GS850N, Kawasaki EX500, Kawasaki ZZR1100, Honda CBR600F, BMW K100, Suzuki GT500

Offline DetoX

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #19 Gepost op: 20 april 2017, 19:51 »
Beter bewust onbekwaam dan onbewust onbekwaam.  :-*
Insanity is not as easy as I make it look

Offline DetoX

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #20 Gepost op: 21 april 2017, 18:22 »
Vandaag mijn Afrikaantje opgehaald.  ;D

Insanity is not as easy as I make it look

Offline ChristianG

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #21 Gepost op: 21 april 2017, 18:26 »
Gaaf man, veel lol ermee 8)

Ben benieuwd, ik zie dat je de zelfde helm hebt als mij, last van trillingen op de klep met hogere snelheden?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Offline Zeegie

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #22 Gepost op: 21 april 2017, 18:32 »
Leuk verhaal, mooie motor!!!

Waar scheiding(en) niet goed voor zijn.... heb inmiddels meerdere motoren... elke scheiding 1 erbij  8)
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Cas

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #23 Gepost op: 21 april 2017, 20:30 »
Hahahaha, leuk Zeegie  ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline jan1966

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #24 Gepost op: 21 april 2017, 20:36 »
Ik dacht dat scheiden arm maakt, maar als ik jullie zo hoor moet ik het maar eens proberen.

Gr. Jan
Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, circa 90.000 km gelopen.

Daarvoor: Suzuki V-strom 650, Honda Africa Twin RD07, Suzuki GS850N, Kawasaki EX500, Kawasaki ZZR1100, Honda CBR600F, BMW K100, Suzuki GT500

Offline DetoX

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #25 Gepost op: 21 april 2017, 22:30 »
Gaaf man, veel lol ermee 8)

Ben benieuwd, ik zie dat je de zelfde helm hebt als mij, last van trillingen op de klep met hogere snelheden?
Achteraf had ik mijn Arai misschien maar weer moeten vervangen door dezelfde Arai. Aan alle kanten is de Nexx het net niet als je daarvoor altijd een Arai hebt gehad. De pasvorm blijft een persoonlijk dingetje, maar de kwaliteit is echt verschillend.
Ik dacht dat scheiden arm maakt, maar als ik jullie zo hoor moet ik het maar eens proberen.

Gr. Jan
Doe het niet Jan, tenzij je niks in tweeën te verdelen hebt, dus ook al zielloos in de rondte loopt.    :-*
Insanity is not as easy as I make it look

Offline ChristianG

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #26 Gepost op: 22 april 2017, 17:59 »
En toch is de nexx xd1 hetzelfde als de helm die touratech verkoopt, alleen dan voor veel meer geld :o

Mocht je nou, net als ik, wel last hebben van trillingen, dan is daar wel wat aan te doen iig.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Offline DetoX

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #27 Gepost op: 22 april 2017, 18:23 »
Dan ben ik benieuwd. Ik heb de klepverlenger er al afgehaald en dat helpt iets, maar er blijven trillingen. Komt het door de ruimte rondom de vorkpoten?
Vandaag had ik weer dat er druppels aan de binnenkant van mijn vizier naar beneden kwamen zetten. Nexx kan dan wel helmen voor BMW en Touratech fabriceren, ik word er nog niet gelukkig van.
Insanity is not as easy as I make it look

Offline ChristianG

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #28 Gepost op: 22 april 2017, 19:19 »
Het ligt iig 100% aan de luchtstroom die bij de vorkpoten weg komt, zo'n beetje alle dualsport helmen hebben er last van.

Zo goed als zeker op te lossen door een forkshield van bijvoorbeeld swegotech. De Batzen screen adjuster is ook een aanrader.
Zie ook dit topic: http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=15136.0

Dat ziet er zo uit:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=p3QzMFuhDw0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=p3QzMFuhDw0</a>
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Offline DetoX

Re: Midlife crisis 2.0
« Reactie #29 Gepost op: 22 april 2017, 20:24 »
Bij de F800GS zit er een afdekplaat op de onderste kroonplaat. Ik ben aan het kijken of ik iets dergelijks kan kopiëren op de AT. Dat plaatje van Swegotech is functioneel, maar niet erg fraai. Ik heb op de BMW veel minder last gehad van de luchtstroom dan nu op de AT, dus het concept van een onderplaat zou moeten werken.
Insanity is not as easy as I make it look