Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Midlife crisis 2.0

(1/7) > >>

DetoX:
Goedendag,

Ik ben DetoX (Chris) 48 jaar jong en gevangen in het lichaam van een 25-jarige.  :-\
Mijn motor carriere begon in het voorjaar van 2007, vlak na een echtscheiding waarin mijn zeilboot/huis/inboedel/ziel doormidden was gezaagd. Mijn destijds nieuwe vriendin en huidige vrouw heeft mij aangemoedigd in plaats van briefjes van 100 in zee te gooien, ze uit te strooien over asfalt, in de vorm van motorrijden........ en zo het geschiede.

Na een spoedcursusje bij de rijschool was het A'tje snel een feit en de eerste brommer stond op de dam. Ik was gestruikeld over een VRF800Vtec en had mij laten aanleunen dat dit een perfecte fiets zou zijn. Als ik nou een 800 zonder Vtec had gekocht zou ik 'm misschien nog hebben, maar de vermogenspiek bij iets van 7000 tpm van de Vtec had me al bijna een highsider op het klaverblad opgeleverd. Daarnaast reed een clubje vrienden op racers, dus ik moest wel.........ik had geen keuze........ahum.....kuch....

Binnen de kortste keren fase 2; de supersport.
Je bent ondertussen bijna 40 en het moet gekker kunnen, dus de eerste fireblade in huis gehaald. Bijna 1 PK per kilo en 85 kilo onbenul in het zadel. Ik ging van leermoment naar leermoment en besloot dat ik maar eens wat circuittrainingen moest gaan doen. Ik kreeg de smaak te pakken, nog steeds aangemoedigd door mijn ega, die zich ondertussen op een CBR600RR verplaatste, ook bij voorkeur op het circuit.



De eerste Fireblade werd echter al snel slachtoffer van een combinatie van slechte communicatie en een bijtgrage voorrem. "Een salto mortale met dubbele schroef hoort niet thuis op een T-splitsing" hoorde ik later van een bekende. Weer van dat mosterd na de maaltijd geneuzel. Ik kan jullie gerust stellen, na deze klappert heb ik er geen gewoonte van gemaakt. Tot nu toe hou ik ze wel heel.........( afkloppen....)
Ik was in ieder geval rap toe aan Fireblade nummer twee, de SC59 volgehangen met allemaal carbon prullaria. Mooi ding, al zeg ik het zelf. Pakkie in kleur, bijpassende laarsjes en helm, ik leek verdomme Paris Hilton wel!
Na jaren van heftig de poser uithangen kwam ik tot inkeer. Van het bedrag voor een circuitdag konden wij ook een midweek Eifel pakken. Het design leren pak ging in de wilgen en de Fireblade op Marktplaats.



Fase 3; Lelijker kunnen we het niet maken, de BMW 1200GS
Ik kan er een boel over zeggen, maar jullie snappen vast wel dat je een GS koopt als je wilt toeren en niet vies bent van een bospad. Vanaf dit punt werd mijn ega toch ook wel enigszins gedwongen om haar supersport te verruilen voor een iets meer comfortfiets. Zij maakte de voor de hand liggende keuze voor een F650GS twin, inclusief allweather pak en allroad laarzen.
Koffers op de brommers en de bergen in, vanaf nu was de laptimer vervangen door een GPS met routes voor Alpen en Dolomieten.



Na 2 jaar heb ik nog eens een R1200GS Adventure gekocht, bovenal omdat deze voor "weinig" op Marktplaats stond. Met deze zwangere koe heb ik het eveneens twee jaar volgehouden, totdat ik erachter kwam dat op stap gaan met 270 kilo avontuur niet het avontuur opleverde dat ik zocht. Sjezus, je moet zo'n ding maar eens oppakken, volgehangen met koffers, tanktas en 33 liter benzine.......
Ik belande op een F800GS waar ik de afgelopen drie jaar met veel plezier op rond heb getuft. Totdat........



De CRF1000L; Tsja, het zat er al even aan te komen, Honda blijft wel een dingetje bij me. Niet omdat het zo mooi is, bruut of weergaloos, nee gewoon omdat het op alle fronten doet wat ik wil en goed in elkaar steekt. Volgende week ga ik mijn rode rijstkoker lelijker maken door hem op te halen en er op te gaan zitten, ik kan niet wachten.  :D



Ik ben gek op allroad rijden, met name in goed gezelschap. Zo ga ik de afgelopen twee jaar met een groepje op 500 toer door de onverharde Alpen ( https://www.youtube.com/watch?v=DbZ0h37kjc4 ) en maak ik zo nu en dan een rondje Veluwe onverhard. Ik gebruik nu vaak mijn €500,- kostende KLE 500, daar de GS voorzien is van TrailAttacks en de Kwaak voorzien is van Heidi's. Mijn voornemen is wel om de CRF op TKC70 hiervoor te gaan misbruiken en de Kwaak voor het ene weekje in oktober aan te houden.

Nou ja dat dus, ik ben DetoX en verslaafd aan brommers.  ::)

ChrisvdSchoot:
Dus uiteindelijk kwam het toch nog allemaal goed, waar een scheiding al niet toe kan leiden....Welkom  ::)

Yank:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, als ik het filmpje zo bekijk komt het wel goed met de Africa Twin. :)

DetoX:
Mogelijk hebben die fietsers best een punt.  ;D

MartinW:
Veel plezier met de CRF en hoewel deze wat lichter mag zijn dan de GS, hoop ik dat je hem niet al te vaak hoeft op te rapen.  ;) ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View