Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

opbouwen en verbouwen

(1/2) > >>

Muug:
Hoi,
Ik ben Paul, een 40-iets Belg.
Binnenkort kan ik van een maat van me een TA overnemen, laatste model met één remschijf, jaartje 1996 dus.
Hij heeft er zich al serieus op uitgeleefd, ik ben benieuwd wat ik er van ga kunnen maken.  8)
Het zou wel cool zijn moest ik er een KTM-voorzijde in kunnen lepelen: van een 950/990 Adventure bvb... dus vork/wiel/spatbord/remmerij.
Heeft er trouwens ooit iemand al geprobeerd om achteraan een 18"-wiel in te steken? Is daar ruimte voor?
Verder heb ik al naar die Buono-kuip zitten kijken, maar ik heb zo 't gevoel dat er daaraan nog veel te veel werk is om die pasklaar te krijgen.  >:(

GSXRed:
Beste Paul,

Allereerst welkom!

Een 18 inch achterwiel past erin, zelfs een Suzuki Gsx-R wiel (heb ik er ook al in gehad) en alles is natuurlijk pas te maken.

Een KTM vork past ook, kwestie van stuurpen van de TA eruit persen en deze weer in de KTM balhoofd T stuk persen, verse TA lagers erom en klaar is Kees! ;)

Veel succes met de verbouwing en foto's doen het hier altijd goed!  8)

The Headless Horseman:
Welkom hier Paul! Mooie plannen heb je  8)

Ik heb hier ook een '18 achterwiel er in zitten. Geen probleem, past idd gewoon, maar ik kan nou ook niet zeggen dat het zoveel voordeel oplevert. De motor komt ietsje hoger uiteraard, maar met rijden merk ik er verder niet zoveel van  :)

Brombeer:

--- Citaat van: GSXRed op 22 april 2017, 23:36 ---Een KTM vork past ook, kwestie van stuurpen van de TA eruit persen en deze weer in de KTM balhoofd T stuk persen

--- Einde van citaat ---

Mja, nou ben ik geen TA-kenner, maar bij AT's is de stuurpen van staal en zit in de onderste kroonplaat gelast. Alpjes zijn net zo cheap-ass als AT's, dus ik kan me niet voorstellen dat die een alu stuurpen hebben, geperst in de onderste kroonplaat.

Daarnaast, al zou dat wel zo zijn, de passing van de stuurpen in de kroonplaat zal bij KTM waarschijnlijk anders zijn dan bij Honda.

Je zult dus een stuurpen op maat moeten laten draaien met een KTM-passing en Honda-lengte en balhoofdlagerpassingen.


Brom

Muug:
Bij RuggedRoads kan je voor AT's stuurpennen hebben die je dan in een KTM T-stuk mept, waardoor je in no time je KTM voorvork - met AT-lagers - in je AT hebt. Het zou nu zomaar kunnen dat zo'n stuurpen ook kan dienen voor een TA... heb ik ergens gelezen.

@Headless Horseman: wel verdikkie, het is lang geleden maar jouw nick ben ik al eens ergens tegen gekomen... bij de bmwgsclub toevallig?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View