Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Grubeaters eerste motor: TA600 uit 1995, aanpassingen en onderhoud.

(1/13) > >>

Grubeater:
Sinds vorige week heb ik mijn eerste motor, een TA600 uit 1995.

Ik heb een aantal vragen over wat aanpassingen.

Het bagagerek heeft plek voor een Abus beugelslot, maar de uitsparing daarvoor zit de juiste bevestiging van mijn topkoffer in de weg. Welke andere bagageplaten passen er nog meer op?

Aan de kentekenhouder te zien is de eerste of tweede eigenaar lid geweest van TCN, misschien is die nog steeds lid? De motor is wel ooit overgespoten naar metallic zwart.

De Remus uitlaat klinkt leuk bij het afremmen op de motor, leuke backfire plofjes. Vanuit Nijmegen is Duitsland om de hoek en ik kan geen E keur vinden. Ook word ik wat sneller doof met deze demper. :P Ik ben dus benieuwd welke originele einddempers er op passen, PD06/PD10?


De tank heeft een klein deukje en de lak is gescheurd, hoe zorg ik ervoor dat de tank niet (verder) roest?


Als ik het zo bekijk is dit een mini 12V aansluiting. Vervangen door een normale 12V aansluiting of met verloopjes gaan werken?


Je kan zien dat de TA al een gezonde 74K heeft gereden, 500km door mijzelf.

Ik denk er over om een middenbok van Heavy Duties te kopen, hoe zijn de ervaringen daarmee?
Alvast bedankt voor alle oplossingen en suggesties.

Trigger:
Ik heb een originele uitlaat op mijn PD06 zitten. Ruilen? >:D

Guidonno:
Maak je vooral niet druk om E-keur. Ik rij al jaren met een sportieve uitlaat in Duitsland. Als er maar een db-killler inzit. En die kan je overal kopen of laten maken. Voor 30-50 euro


The Headless Horseman:
Welkom hier Grubeater  :)

Een bagageplaat van een éérder bouwjaar heeft de voorziening voor dat beugelslot niet (een dunnere plaat dus), ik denk dat je dat zoekt? Volgens mij bood Mary er nog 1 aan op de Facebook pagina van de club.

Die 12V aansluiting lijkt mij een BMW plug, die zijn wat dunner dan de 'gewone' die je kent van de auwto. Stekkers daarvoor zijn gewoon verkrijgbaar.

Grtz,
René

Grubeater:
Trigger, als het klopt wat Guidonno zegt dan blijft de uitlaat er gewoon op. Maar hier wordt iets anders gezegd.

Guidonno, waar is overal?

Headless, ik had deze al gevonden, het maakt niet uit dat het van de eerdere reeks van de PD06 is? De FB groep is nog buiten bereik aangezien ik (nog) geen TCN lid ben.

Ik denk dat ik er een normale 12V aansluiting op zet, dat kost niet veel en geen gedoe met ander stekkers.

Qua sleutelen, een goede vriend rijdt al jaren Honda (GL1000, CB750KZ en nu een RD07(A) met aanhangwagen :P), die kan mij wel helpen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View