Auteur Topic: TA 'wiegt' af en toe  (gelezen 1745 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lcrucius@icloud.com

TA 'wiegt' af en toe
« Gepost op: 30 april 2017, 20:32 »
Hallo

Ik heb net het balhoofd van mijn TA (bj. '87) wat aangeschroefd, omdat ik bij het gebruik van de de voorrem een 'knik' voelde'.  Die knik is er inmiddels uit, maar een ander fenomeen doet zich (nog steeds) voor: soms 'wiegt' de motor, alsof ik off road rijd.  Het verschijnsel doet zich soms voor, dus niet altijd, en ik ontdek er ook geen systeem in (bepaalde snelheid, bepaald toerental, wegdek,...).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast dank voor jullie reacties.

Offline PimW

Re: TA 'wiegt' af en toe
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2017, 20:40 »
In welke richting is het wiegen?

Offline voorstad

Re: TA 'wiegt' af en toe
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2017, 22:36 »
Spaken van je achterwiel al gecontroleerd op spanning?
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline lcrucius@icloud.com

Re: TA 'wiegt' af en toe
« Reactie #3 Gepost op: 02 juni 2017, 14:16 »
@PimW: het wiegen gaat van links naar rechts.

Offline lcrucius@icloud.com

Re: TA 'wiegt' af en toe
« Reactie #4 Gepost op: 02 juni 2017, 14:17 »
@voorstad: dank, doe ik zo snel mogelijk.

Offline lcrucius@icloud.com

Re: TA 'wiegt' af en toe
« Reactie #5 Gepost op: 02 juni 2017, 14:17 »
@voorstad: dank, doe ik zo snel mogelijk.

Offline GSXRed

Re: TA 'wiegt' af en toe
« Reactie #6 Gepost op: 04 juli 2017, 22:28 »
Kijk heel even naar jouw demping en dan met name achter. Als deze te zacht staat afgesteld dan kan je een zoekerige achterkant krijgen. Maar dat verklaart niet "af en toe"...

Verder even de achterbrug en wiel checken, zet de motor pp de bok en trek het achterwiel heen en weer

Anders zou ik het niet weten :-X

Offline Cas

Re: TA 'wiegt' af en toe
« Reactie #7 Gepost op: 04 juli 2017, 22:31 »
Hallo

Ik heb net het balhoofd van mijn TA (bj. '87) wat aangeschroefd, omdat ik bij het gebruik van de de voorrem een 'knik' voelde'.  Die knik is er inmiddels uit, maar een ander fenomeen doet zich (nog steeds) voor: soms 'wiegt' de motor, alsof ik off road rijd.  Het verschijnsel doet zich soms voor, dus niet altijd, en ik ontdek er ook geen systeem in (bepaalde snelheid, bepaald toerental, wegdek,...).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast dank voor jullie reacties.
Je balhoofdlagers staan te strak.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.