Auteur Topic: Poedercoaten voor- en achternaaf  (gelezen 1911 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MonsieurPD06

Poedercoaten voor- en achternaaf
« Gepost op: 04 mei 2017, 14:53 »
Hallo allemaal,

Ik heb twee mooie naven voor een PD06 overgenomen van Oldtimer. Nu heb ik het idee om die te laten poedercoaten of zelf te spuiten, maar ik vroeg mij af ik nog iets moet afdekken als ik alles heb verwijderd(rubbers, lagers etc)?

Offline PimW

Re: Poedercoaten voor- en achternaaf
« Reactie #1 Gepost op: 04 mei 2017, 14:57 »
De passingen van de lagers en de vlakken waarop de remschijf en tandwiel aan liggen. Ik zou tevens de passingen in de naaf van de remschijfbouten (dat zijn pasbouten dus er zit een kamertje in de naaf) afdekken.

In de achternaaf zul je ook een randje zien waar de transmissiedemper op aanligt. Eigenlijk alle vlakken die Honda ongecoat heeft gelaten :)

Offline MonsieurPD06

Re: Poedercoaten voor- en achternaaf
« Reactie #2 Gepost op: 04 mei 2017, 15:19 »
Bedankt voor de tips. Kan ik dan ook concluderen dat met beleid zelf spuiten misschien een betere optie is dan poedercoaten?

Offline PimW

Re: Poedercoaten voor- en achternaaf
« Reactie #3 Gepost op: 04 mei 2017, 15:29 »
Hangt denk ik af van wat het beoogde resultaat is. Poedercoat is harder en zal langer meegaan maar duurder zijn dan spuitlak.


Offline MonsieurPD06

Re: Poedercoaten voor- en achternaaf
« Reactie #4 Gepost op: 04 mei 2017, 16:12 »
Dan ga ik het wel bijwerken met lak. De naven zien er sowieso nog behoorlijk goed uit. Paar extra lagen en wat blanke lak zal voldoende zijn. Weet je toevallig een adresje waar je goede stofhoezen voor de PD06 kan halen? De  zwarte OEM zijn namelijk niet meer verkrijgbaar en ik weet zelf niet welke dimensies ik zou moeten hebben voor de 1991.

Offline Oldtimer

Re: Poedercoaten voor- en achternaaf
« Reactie #5 Gepost op: 04 mei 2017, 18:12 »
bedoel je de vorkhoezen, dan heb ik er nog een setje liggen
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline MonsieurPD06

Re: Poedercoaten voor- en achternaaf
« Reactie #6 Gepost op: 04 mei 2017, 21:55 »
Ja, zwarte vorkhoezen zoek ik

Offline Waffie

Re: Poedercoaten voor- en achternaaf
« Reactie #7 Gepost op: 04 mei 2017, 23:43 »
hallo,

wel de naven goed ontvetten
nog beter is stralen en dan voorzien van een etsende grondverf en aflakken

mijn voorkeur is altijd nat lakken(spuiten) omdat dit bij beschadeging beter is te bewerken dan met poedercoating

over de voorvorkhoezen

Ariete heeft de originele als oem fabrikant gemaakt en zijn zodoende gewoon nog leverbaar(ca 40 euri/set)
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline MonsieurPD06

Re: Poedercoaten voor- en achternaaf
« Reactie #8 Gepost op: 05 mei 2017, 10:55 »
Oldtimer is al aan het kijken voor vorkhoezen. Mocht dat niet lukken dan zoek ik dat zeker even op. Zou zinkspray ook een goede onderlaag zijn ipv een etsende primer of gaat dat niet samen met 1k lak(alkyd)? De originele lak zit er namelijk nog steeds goed op dus een primer lijkt mij een beetje overbodig. Mijn idee was om het gewoon goed op te schuren, te ontvetten en dan 3 lagen zwarte lak en 3 lagen blanke lak.

update: Ik heb de vorkhoezen online kunnen vinden, ziet er prima uit inderdaad! Weten jullie toevallig de maat? Ik zit namelijk door het handboek te bladeren, maar ik kan het niet vinden.
« Laatst bewerkt op: 05 mei 2017, 11:22 door MonsieurPD06 »

Offline Oldtimer

Re: Poedercoaten voor- en achternaaf
« Reactie #9 Gepost op: 05 mei 2017, 14:12 »
Citaat
update: Ik heb de vorkhoezen online kunnen vinden, ziet er prima uit inderdaad! Weten jullie toevallig de maat? Ik zit namelijk door het handboek te bladeren, maar ik kan het niet vinden.

Ik hoef dus niet meer te zoeken  8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Waffie

Re: Poedercoaten voor- en achternaaf
« Reactie #10 Gepost op: 05 mei 2017, 23:05 »
maat van de hoezen is 41 mm doorsnede vorkbuis en een min lengte van 40 cm
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline dropken

Re: Poedercoaten voor- en achternaaf
« Reactie #11 Gepost op: 06 mei 2017, 00:13 »
Een etsende primer Hecht zich beter op de ondergrond en geeft zodoende een betere hechting ook voor de latere laklagen. Een washprimer is een ideals primer daarvoor een zinkprimer voorkomt roestvorming een soort ondercorosie die niet nodig is op je naafjes. Poedercoaten zou mijn voorkeur hebben en stralen ook.

Offline MonsieurPD06

Re: Poedercoaten voor- en achternaaf
« Reactie #12 Gepost op: 07 mei 2017, 14:32 »
Bedankt Waffie! Ik heb inderdaad de juiste hoezen kunnen vinden van Ariete. Wat betreft de etsende primer zal ik eens even kijken of ik zoiets kan vinden bij de bouwmarkt.