Techniek > Honda Transalp

Gereedschaps kistje

(1/22) > >>

PimW:
Ik ben met Eelco bezig een gereedschaps kistje te ontwerpen waar nét een beetje meer gereedschap in past dan het dingetje dat Honda aan de motor meegegeven heeft.
Nu willen we er wel iets moois van maken zonder dat het de wereld moet kosten dus zal er een kleine serie gemaakt worden (hopelijk, vandaar dit topic  8) ).

Grofweg de eisen die we aan het ontwerp gesteld hebben:

* moet op hetzelfde beugeltje monteren als het originele gereedschaps bakje
* moet afsluitbaar zijn met het originele slotje
* moet een (spat)waterdicht dekseltje hebben
Het idee is om het geheel wat hoger en breder te maken, zodat er wat meer gereedschap mee kan of in ieder geval het originele setje binnen afzienbare tijd weer terug op zijn plek zit  8) Hoe groot precies, daar zijn we nog niet helemaal over uit.

Ik heb een eerste plaatje bijgevoegd voor het idee, maar de afmetingen en constructie zijn nog niet definitief. Als het een beetje meezit kan ik daar dit weekend iets meer van zeggen, als e.e.a gepast is op de motor.
Om het interessanter te maken denk ik eraan beugels bij te maken zodat hij ook aan de binnenzijde van een kofferrek zou passen.

Ze worden waarschijnlijk uit aluminium, zwart gepoedercoat, zodat ze zoveel mogelijk lijken op de originele gereedschapskistjes.

Het is een project in ontwikkeling dus feedback is gewenst. Uiteindelijk zal dit alleen haalbaar zijn als er nog een paar meer mee willen doen dus laat vooral van je horen  :)


voorstad:
Van het weekend gaan we passen en meten!

En leuk detail Pim, dat Honda logo  ::)

V-Twin:
Pim kan je hem ook iets groter maken zodat er ook bandenlichters en een klein fietrs pompje in past. Als je het bijna de zlefde maat maaktr als origineel dan is de meerwaarde m.i beperkt. Door het iets groter te maken kan het een mooi alternatief worden voor de regenpijpen  ;)
Ik zit nu in Zuid-Frankrijk en kan je ff de maat niet opgeven. Als je wilt kan ik je dat over 1,5 week wel aanleveren.

PimW:
Ja precies, ik ga dit weekend even kijken hoeveel ruimte er is.

stijnstijn:
Erg interessant, ook ik zal blij zijn als de bandenlichters dan passen, ik volg!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View