Auteur Topic: Gereedschaps kistje  (gelezen 15065 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #30 Gepost op: 07 mei 2017, 12:53 »
Ik heb even gekeken wat zo ongeveer de maximale beschikbare ruimte is, vervolgens even snel een modelletje gemaakt. Het model is minder groot want volgens mij heb je het niet allemaal nodig (dat is even een aanname van mijn kant en niks ddefinitiefs).

Dit is als het goed is ( :angel: ) groot genoeg voor een setje 240mm lange bandenlichters, een handpomp en het standaard boordgereedschap. De toolbox volgt nu de lijn van de zijkap en steekt niet uit.

Word vervolgt

Offline scrambler

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #31 Gepost op: 07 mei 2017, 13:11 »
ziet er goed uit....

Offline The Headless Horseman

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #32 Gepost op: 07 mei 2017, 13:30 »
Idd, ziet er leuk uit zo  8) Enig idee wat de inhoud in ltrs word Pim?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #33 Gepost op: 07 mei 2017, 13:41 »
Ik geloof dat dit 3D modelletje iets meer dan een liter groot is (exclusief deksel). Dat is wel een stukkie kleiner dan het karton modelletje.

Moet het weer even passen bij de motor en naar een mooi formaat opschalen.

Offline V-Twin

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #34 Gepost op: 07 mei 2017, 15:04 »
Als het model gemaakt wordt zoals afgebeeld op de tekening dan denk ik dat het een mooi ding wordt.
Het kartonnen modeltje wekt bij mij de indruk dat het box gedeelte klein is (kartel rand).


Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #35 Gepost op: 07 mei 2017, 15:42 »
Ah nee kijk, mijn karton was op :)

Het kartonnetje is om een beeld te vormen van het volume, ik had geen zin omdat helemaal natuurgetrouw te maken.

Offline V-Twin

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #36 Gepost op: 07 mei 2017, 15:49 »
Ikj had al zo'n donker bruin vermoeden. Ziet er goed uit, ik zeg doen!

Offline zeno

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #37 Gepost op: 07 mei 2017, 18:30 »
Ziet er goed uit Pim!

Heb je al een idee hoe je het deurtje gaat fabriceren? Alles van alu?

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #38 Gepost op: 07 mei 2017, 19:29 »
Ik zit daar wel aan te denken, op het laatste plaatje kun je een onderdeeltje zien zweven met een rechthoekig kokertje. Ik was van plan om aan het deksel een asje te maken en die door een rechthoekig gootje te laten draaien dat aan de body van de toolbox vastzit.

In combinatie met misschien een rubber afdichting aan de binnenzijde en het slotje aan de bovenkant moet de boel dan goed op slot komen. Als alles goed uitgelijnd is staat er dan voldoende voorspanning op.

Maar hoe ik dat precies ga doen ben ik nog niet helemaal over uit :) Origineel haakt het deksel aan de bovenkant achter een randje en blijft hij ook zonder het slotje dicht. Maar eens even wat slims op verzinnen.

Offline V-Twin

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #39 Gepost op: 07 mei 2017, 19:44 »
Een klembeugeltje als waar Brombeer het over had is dat geen optie? In RVS of staal op meerdere plaatsen te koop.

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #40 Gepost op: 07 mei 2017, 19:53 »
Uiteraard, maar als ik het mee-ontwerp is het goedkoper ;D

Offline V-Twin

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #41 Gepost op: 07 mei 2017, 22:09 »
Uiteraard, maar als ik het mee-ontwerp is het goedkoper ;D

Dat wel natuurlijk maar die dingen waar Brombeer op doelt heb je ook met een slotje dat is wellicht toch ook wel weer handig. Die dingen kosten volgens mij zo rond de 10 a 15 euries.

Offline luwe

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #42 Gepost op: 07 mei 2017, 23:23 »
https://youtu.be/Chdr1wgYCwA     https://youtu.be/K9qvHxKYhsw
even kijken  :D
kan het alleen niet vertalen  :'(  kan op slot
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2017, 23:27 door luwe »

Offline Brombeer

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #43 Gepost op: 07 mei 2017, 23:42 »

Zal ik es voor je kijken naar iets van sluitrubber?


't Rubbahhuis zit hieah om de hoek  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline voorstad

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #44 Gepost op: 10 mei 2017, 16:28 »
Sneak preview van het ontwerp. Een 24mm bandenlichter en pompje zou moeten passen nu. Maar het is "in progress", het ontwerp is nog zeker niet definitief.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline zenfox

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #45 Gepost op: 10 mei 2017, 17:33 »
Komt hier ook en XL versie van?
Zoiets waar ik gewoon m'n complete Kriega tool rol in kan proppen  ;D
Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Offline Rob de Bob

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #46 Gepost op: 12 mei 2017, 01:30 »
Dat ziet eruit als een goed idee. Dit blijf ik zeker volgen. Wat denk je dat de prijs gaat doen, Pim?

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #47 Gepost op: 12 mei 2017, 11:14 »
Ik ben druk met het maken van een tekening voor een prototype, gaat nog even tijd kosten maar word wel mooi denk ik. :)

Zoals Eelco liet zien met zijn kartonsel, proberen we het niet te opvallend vorm te geven en een beetje strak achter/naast de zijkap te laten vallen. Als ik het laatste schetsje bekijk denk ik dat er met een beetje finesse wel een cilindrisch bandenpompje met drie bandenlichters en het ori setje gereedschap in past. Dan blijft er aan de voorkant en in het deksel nog ruimte vrij voor ander spul.

Het is ook niet de bedoeling dat het gaat klapperen dus ik probeer dat een beetje slim uit te kienen.

Kosten schatten is nog lastig, maar ik leg de bovengrens bij 60-70 euro.

Offline honda2x

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #48 Gepost op: 12 mei 2017, 12:45 »
pim

 ik vind het een mooi idee en heb dan eigenlijk ook wel belangstelling  dan ga ik  >:D het zelf niet maken

Om hem groter te maken zou ik het zelf in de breedte  zoeken .hij is 18 half  lang  4 half  hoog 6 half  Breed  daar zou ik de 4 cm bij pakken
gelijkwaardig  aan het zij kapje . :) en nog iets naar beneden  misschien ?

richting naar het wiel gaat niet , bij mij bij sterk in veren zou de band er tegen aan kunnen komen 
gewoon even meedenkend en afwachtend  ;D en afwachtend van de prijs
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2017, 12:50 door honda2x »

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #49 Gepost op: 12 mei 2017, 13:14 »
Om inderdaad geen problemen met de band te krijgen hangt de bak in het huidige ontwerp iets meer naar buiten dan het origineel. Dat heeft ook deels met de maakbaarheid te maken moet ik toegeven en scheelt losse onderdelen.

De afmetingen zijn nu plusminus en zonder deksel: 75x75x245. Volume van de container zonder deksel iets meer dan een liter.




Offline Brombeer

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #50 Gepost op: 12 mei 2017, 18:59 »
..Dan blijft er aan de voorkant en in het deksel nog ruimte vrij voor ander spul.

Het is ook niet de bedoeling dat het gaat klapperen dus ik probeer dat een beetje slim uit te kienen.

Doek. Kun je je handjes afvegen en stop gerammel  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #51 Gepost op: 12 mei 2017, 19:03 »
Ja zo doe ik het ook. Handen afvegen, een plek om spullen minder snel kwijt te raken etc.

Offline honda2x

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #52 Gepost op: 12 mei 2017, 21:51 »
Nou pim das groot  zat  lijkt  ;D we wachten af 

Offline ChristianG

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #53 Gepost op: 15 juni 2017, 12:04 »
Zou dit ook op een nieuwe twin passen? Daar zit een waardeloos gereedschap setje bij daar kan je net je duim in kwijt.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #54 Gepost op: 15 juni 2017, 12:38 »
Geen idee, het past vrij specifiek aan het beugeltje van het originele Transalp rek.

Waar zit het gereedschap van de nieuwe Twin?

Overigens ben ik bijna toe aan het ontwerp afronden en een voorbeeld maken, kom er alleen al tijden niet fatsoenlijk aan toe even de puntjes op de i te zetten.

Offline ChristianG

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #55 Gepost op: 15 juni 2017, 13:21 »
Origineel zit het doosje tegen de accu aan, houd de accu op z'n plek, daar gaat hij sowieso niet passen.

Ik hoop er meer op dat hij op een of andere manier op het HD kofferrek past, ongeveer op dezelfde plek dus.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #56 Gepost op: 15 juni 2017, 13:33 »
Ja moet kunnen, ik heb de ophangbeugel los ontworpen dus als we uitvogelen hoe dat op het HD rek kan past dit ding daar natuurlijk ook op.

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #57 Gepost op: 16 juni 2017, 12:07 »
Terwijl ik klaarstond voor de pitstop van de Dero van Huib, heb ik het laatste ontwerp even aan de motor gehangen.

Op een paar mm na is dit het ontwerp waar ik nu mee wil komen. Totale lengte ongeveer 280mm, zonder deksel ~240mm.

Deksel krijgt een eenvoudig scharnier aan de onderzijde en een haaksluiting aan de bovenkant om hem goed dicht te houden. Het originele slotje kan dan behouden blijven.

De ophangbeugel is een los onderdeel dus ik kan daar ook een alternatief voor verzinnen voor montage aan een kofferrek ofzo.

Mijn idee is om van het kistje+deksel een paar sets te bestellen en dan even wat testen met de sluitingen enzo. Ik moet ook nog een goed materiaal vinden voor sealing, maar daar heb ik ook al wel ideeen voor.

Offline Rob de Bob

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #58 Gepost op: 19 juni 2017, 18:37 »
Nice, laat maar weten wanneer we iets kunnen bestellen!

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #59 Gepost op: 21 juni 2017, 19:53 »
Tekeningen zijn de deur uit, als de kosten een beetje in lijn liggen met mijn schatting kan het komende week gesneden worden en heb ik over een week een eerste bakje klaar hoop ik.