Techniek > Honda Transalp

Gereedschaps kistje

<< < (2/22) > >>

Robin66:
Wat een goed idee!

Oldtimer:
Mooi ontwerp, maar ik zou hem rond maken.
Het lijkt me veel gemakkelijker om een alu of rvs buis te nemen en daar mee verder te gaan.
Maar dit is natuurlijk wel mooier. ;)

PimW:
Heb ik ook aan gedacht, maar een buis is moeilijker te combineren met een scharnier aan het deksel. Een schroefdop kan ook maar die kan ik niet maken. Dan moet ik fittingen gaan gebruiken en die zijn duur en zwaar.

De wanddikte buis waar ik aan kan komen is veelal groter dan 1mm, dan word het wel zwaar.

Of je gaat aan de gang met PVC, maar dat is juist níet de bedoeling.

Ander vraagje: watvoor bandenlichters hebben jullie bij je (hoe lang)? Ik ga namelijk op stap met een set van die grote krengen.

voorstad:

--- Citaat van: V-Twin op 04 mei 2017, 22:10 --- Als je het bijna de zlefde maat maaktr als origineel dan is de meerwaarde m.i beperkt. Door het iets groter te maken kan het een mooi alternatief worden voor de regenpijpen  ;)

--- Einde van citaat ---

Het lijkt misschien niet zo, maar het huidige ontwerp heeft grofweg al 2x de inhoud van het huidige toolboxje. En zoals Pim al aangeeft, maatvoering is nog niet definitief. Aan de ene kant willen we natuurlijk onze volledige gereedschapskoffer erin stoppen, aan de andere kant moet het weer niet te lomp worden en andere bagage in de weg gaan zitten. En willen we bijvoorbeeld voorkomen dat het achterwiel er tegenaan komt bij het inveren.

Voor mij is het vooral om altijd mijn standaard gereedschapsetje + wat handige spulltjes (doekje, tie-wraps, reservelampje, beetje ducttape, ijzerdraadje, flubberhanschoentje, etc) bij me te hebben. Nu krijg ik met geen mogelijkheid het standaard gereedschapssetje onderweg terug in het boxje. Arjen doet er drie kwartier over.....

Is een pompje of bandenlichter veel langer dan 20 cm bij jullie?

Oldtimer:

--- Citaat ---watvoor bandenlichters hebben jullie bij je (hoe lang
--- Einde van citaat ---

Deze en die voldoen prima.
Pompje is 24, maar gewoon klein soort fietspomp met metertje erop.

https://www.louis.de/artikel/montiereisen-laenge-24-cm/10003904?list=308961302&filter_article_number=10003904

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie
Mobile View