Auteur Topic: Gereedschaps kistje  (gelezen 15043 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #90 Gepost op: 05 november 2017, 22:15 »
Hogedruk spuit misschien, een plantenspuit gaat weinig uitrichten denk ik.

Offline Ceetje

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #91 Gepost op: 05 november 2017, 22:33 »
Het is maar een idee, Pim

Offline Brombeer

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #92 Gepost op: 05 november 2017, 23:26 »

Ik denk dat Ceetje eerder doelde op spatwaterdicht, want ook regen is uiteindelijk spatwater.

Als je kijkt naar IP-normering dan is IP44 spatwaterdicht (geen seal), IP55 spuitwaterdicht (geseald) en IP67 onderdompelbaar waterdicht enz.


Alles staat of valt met beoogd gebruik natuurlijk, IP55 wint het van de tuinslang, maar legt het misschien af tegen een hogedrukspuit. Als je waterdicht zoekt onder hoge druk kijk je denk ik naar IP68, de hoogste nu geldende norm.


IP-norm op je gereedschapskistje  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline voorstad

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #93 Gepost op: 06 november 2017, 08:44 »
IP55.... en dat terwijl het originele plastic geval gewoon een gaatje aan de onderkant heeft voor de afwatering..... Ik denk dat PimW 'm ook nog gaat vergulden voor aflevering.

Maar...mooi!
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #94 Gepost op: 06 november 2017, 12:38 »
Eigenlijk wil ik dat mocht je ooit te water raken, het toolboxje als boei gaat werken en je motor aan het oppervlak houdt ;D

Offline xrvtuur

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #95 Gepost op: 06 november 2017, 12:55 »
Eigenlijk wil ik dat mocht je ooit te water raken, het toolboxje als boei gaat werken en je motor aan het oppervlak houdt ;D

en dat je met de uitklapbare 200 pk honda buitenboord motor zo door gaat naar ijsland
Varadero SD02  2004

Offline Jeroen

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #96 Gepost op: 06 november 2017, 13:35 »
Eigenlijk wil ik dat mocht je ooit te water raken, het toolboxje als boei gaat werken en je motor aan het oppervlak houdt ;D

Daar zijn topkoffers ook geschikt voor, vraag maar aan albert-jan..... 8)
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline voorstad

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #97 Gepost op: 06 november 2017, 13:41 »
Eigenlijk wil ik dat mocht je ooit te water raken, het toolboxje als boei gaat werken en je motor aan het oppervlak houdt ;D

Dussssss, zodra ik te water raak, ontploft er een soort airbag met boei vanuit het kistje.... wow!


alleeeen eeh, waar laat ik dan mijn boordgereedschapssetje?  :angel:
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Brombeer

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #98 Gepost op: 07 november 2017, 17:55 »

Nja, dat gaatie in de originele doet evt. water wegvloeien. Da's op zich fijn, maar drogen doet 't daarbinnen niet dus je gereedschapjes roesten weg.

Waterdicht is dan fijner. Maar, als iets waterdichts toch iets doorlaat, kan het helemaal moeilijk weg dus gaat 't zeker ook roesten.


Maar als je 't duurzaam waterdicht krijgt is dat wel een voordeel, toch..?  ::)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #99 Gepost op: 07 november 2017, 18:25 »
Ben ik het wel mee eens hoor, je moet zulks óf helemaal dicht hebben of helemaal niet :)
Ik mik dus ook op helemaal dicht. De uitdaging zit hem in de relatief fijne delen, met korte flensjes en strak zetwerk. Als het vlak niet helemaal zuiver loopt of de klem van de sluiting niet gelijkmatig genoeg aantrekt heb je zo een muggenscheetje ruimte en dan loopt er water naar binnen.

Ik was ook een beetje bang voor het foam over langere perioden, maar het komt vrij goed terug in vorm en blijft veerzaam. Ook na 5 weken gesloten gebleven te zijn bijvoorbeeld.

Maargoed, een prototype is er om van te leren dus ik ga zo nog ff een regensimulatie doen in de douche.

Offline voorstad

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #100 Gepost op: 29 november 2017, 11:35 »
prototype is vanaf vandaag in test!

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #101 Gepost op: 11 mei 2018, 20:26 »
Het prototype heeft zijn weg weer terug naar mij gevonden.

Even kort door de bocht zijn de conclusies:

Hij was aanvankelijk waterdicht maar de haakverbinding die voor het prototype als scharnier fungeerde slijt dermate snel dat de spanning op de rubber seal afneemt en de deksel steeds losser komt te zitten.
Echter in eerste instantie was de boel wel waterdicht maar vormde er zich condens  ::) wat vervolgens nergens heen kan...


Toen was al het idee naar boven gekomen om van het absoluut waterdichte toolboxje af te stappen en een neopreen (waterdichte) pouch te maken. Dat zou dan ook voorkomen dat je onderdeeltjes onderin het toolboxje kwijtraakt omdat je niet met je hand door de opening past  ;D

Nog even over nadenken dus... Misschien is dat plastic van Honda nog zon gek idee niet, zou je dat knap kunnen 3d printen ???  :-X

Offline Pakfiets

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #102 Gepost op: 11 mei 2018, 23:05 »
Ik heb het bij mijn koffers opgelost met een soort haak die over een boutje valt (zodat hij na stelbaar is) en aan de andere kant een rvs eierkist sluiting (van rvs). Nog nooit een drup water in gekregen in de afgelopen 30.000km.

Offline honda2x

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #103 Gepost op: 11 mei 2018, 23:45 »
Pim

vind het een mooi kastje ik zou er mee door gaan ook de plastic kastje heeft condens  ook mijn gereedschap is lichtjes  roestig
ook door condens ook dat zit in ook een plastic hoesje  >:D   of gewoon door het water gereden .

op het laagste gedeelte 2 kleine gaatje erin en klaar en weer in in plastic hoesjes zowat het is gereedschap   ;)

Offline Thijsdekker

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #104 Gepost op: 11 mei 2018, 23:50 »
Ziet er goed uit, ben benieuwd wat het gaat word

Offline voorstad

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #105 Gepost op: 11 mei 2018, 23:58 »
Het prototype heeft zijn weg weer terug naar mij gevonden.


Het voelt wat kaal nu  :-\
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: Gereedschaps kistje
« Reactie #106 Gepost op: 12 mei 2018, 09:49 »
Ik wilde de standaard rvs kistsluitingen vermijden omdat die imo wat te grof zijn voor dit relatief kleine kistje. Maar ik denk dat ik het scharnier moet inkopen of uit rvs moet maken om invreten te voorkomen.

Heb eens een heel eenvoudig kunststof scharnier gezien speciaal voor ditsoort light-duty toepassingen maar die zal ik ook moeten schroeven.

Blijft de vraag, volledig waterdicht en hopen op minimaal/geen condens (mijn koffers zijn ook altijd droog gebleven) of toch beluchting toevoegen en dan een echt waterdichte pouch voor de sleutels...

Denk er tussendoor nog ff over na ;D