Techniek > Honda Africa Twin

rempomp revisie,

(1/1)

pepdeze:
hallo kan iemand mij vertellen hoe ik de rempomp aan het stuur van zijn innerlijke onderdelen ontdoe.
Ik heb de segering er na veel 5-en en 6-en uit gekregen maar het asje, zuigertje zeg maar wil er niet uit komen.
Zit dit inwendig geoon vast gerot of moet ik een mij niet bekend foefje gebruiken.....

Grt,
Jeroen

Waffie:

--- Citaat van: pepdeze op 12 juni 2009, 21:54 ---hallo kan iemand mij vertellen hoe ik de rempomp aan het stuur van zijn innerlijke onderdelen ontdoe.
Ik heb de segering er na veel 5-en en 6-en uit gekregen maar het asje, zuigertje zeg maar wil er niet uit komen.
Zit dit inwendig geoon vast gerot of moet ik een mij niet bekend foefje gebruiken.....

Grt,
Jeroen

--- Einde van citaat ---

Naar verwijdering van de seegering zou normaal de plunjer er uit moeten springen doordat deze onder veerspanning staat.

vuil zal inderdaad de boosdoener zijn

als je de remslang van de pomp los haalt kun je met iets kleins vanaf de andere zijde tegen de plunjer aandrukken.

wel de boel opvangen want uiteindelijk zal ze  anders eruit springen door de veer die er tussen zit.

de boel heel goed poetsen daarna en weer monteren

vergeet het stofhoesje niet te vervangen als deze stuk blijkt te zijn

ad

xrvtuur:
je koopt een revisiesetje compleet, daar zit ook een nieuwe stofhoes bij. als je een compressor hebt kun je wat lucht blazen vanaf de remslang kant om het zuigertje eruit te krijgen.

grtjs Arthur

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View