Auteur Topic: Footsteps CRF1000  (gelezen 1776 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bartjanm

Footsteps CRF1000
« Gepost op: 08 mei 2017, 09:31 »
Hi All,

ik ben mij aan het orienteren op iets grotere, en bij voorkeur iets lagere steps voor m'n twin. Ik ben vrij lang, en het extra centimetertje omlaag zou fijn zijn. Omdat er ook nog hyperpro's onder komen zal m'n grond afstand in orde blijven:

ik kwam deze tegen:
http://www.knightdesignllc.com/Products/Motorcycle/Honda/CRF1000L-Africa-Twin/Honda-CRF1000L-Africa-Twin-1-Wide-Front-Foot-Pegs.html
die zien er erg mooi uit, net een stukje lager lekker groot, goed profiel, maar wel prijzig.

Je hebt natuurlijk de pivot pegs, daar hoor ik ook van dat verlagen soms niet nodig is, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd.

Iemand alternatieven gezien? Bij voorkeur iets dat lokaal verkrijgbaar is :)


Offline voorstad

Re: Footsteps CRF1000
« Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2017, 10:49 »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: Footsteps CRF1000
« Reactie #3 Gepost op: 08 mei 2017, 11:11 »
Nja die van mij zitten op één CRF1000, maar daarvoor was wel een kleine aanpassing nodig aan de schetsplaat van de rechtervoetsteun. Daar zit een uitsteeksel aan waardoor de steun niet vlak kwam te staan.

Ook zit de veer net ff anders.

Hoe dat dan uitpakt met de verlaagde steunen geen idee.
Maar je mag altijd een keertje langskomen om te passen.


Offline bartjanm

Re: Footsteps CRF1000
« Reactie #5 Gepost op: 08 mei 2017, 11:25 »
Nja die van mij zitten op één CRF1000, maar daarvoor was wel een kleine aanpassing nodig aan de schetsplaat van de rechtervoetsteun. Daar zit een uitsteeksel aan waardoor de steun niet vlak kwam te staan.

Ook zit de veer net ff anders.

Hoe dat dan uitpakt met de verlaagde steunen geen idee.
Maar je mag altijd een keertje langskomen om te passen.

Das wel een goede! als deze passen zijn ze overslaanbaar qua, prijs, ondersteuning lokaal initiatief etc.  :)

Waar moet ik langs rijden?

Offline xrvtuur

Re: Footsteps CRF1000
« Reactie #6 Gepost op: 08 mei 2017, 11:37 »
Deze zijn volgens mij niet lager..

volgens de instructie pdf die er onder staat kunnen ze 15mm lager
Varadero SD02  2004

Offline bartjanm

Re: Footsteps CRF1000
« Reactie #7 Gepost op: 08 mei 2017, 12:27 »
volgens de instructie pdf die er onder staat kunnen ze 15mm lager

Thanks, dat had ik nog even gemist :)

Offline PimW

Re: Footsteps CRF1000
« Reactie #8 Gepost op: 08 mei 2017, 12:50 »
Waar moet ik langs rijden?

Enschede, maar ik heb pas eind van de week weer onderdelen voor setjes (en tijd wat dat betreft  ;D ).