Nieuwsgierig als ik ben toch even een kleine operatie alvast.
De beelden spreken voor zich.
De 1e aderlating. Olie eraf voordat er geopereerd kan worden.
De eerste metaal delen komen met de olie mee.
Beloofd dus niet veel goeds.
Als de deksel eraf is valt er eigenlijk niets bijzonders te zien.
Ik had hier een puinhoop verwacht bij de tandwieltjes.
Ook de vrijloop is prima in orde.
Ook de rest achter de tandwielen leveren geen inzicht op.
Duidelijk is hieraan de rechterkant te zien waar de startmotor eruit is geklapt.
Het onderdeeltje wat buiten op het blok lag ( zie foto 1 in de start van het topic ) is door dit gat naar buiten gekomen.
Kan alleen maar via de olie naar boven zijn geslingerd neem ik aan.
Dan dus wat dieper graven en hierbij moet het vliegwiel eraf.
De bout waarmee het vliegwiel vast zit gaat er RECHTSOM af bij een Transalp.
Daarna een bout in het gat draaien ( vrachtauto wielbout met een handigheidje ) en hij komt los.
Ook achter het vliegwiel geen brokstukken Ook de nokkenas kettingspanner en ketting zitten op hun plek en vertonen geen rare dingen.
Vrijloop intact en geen beschadigingen, en ook de startkrans ziet er perfect uit
Het probleem lijkt dus veel dieper te zitten want gevonden onderdeel komt in elk geval niet direct uit deze omgeving maar dieper uit het blok.
Het blok zelf draait ook niet helemaal rond en de verwachting is dus schade aan zuigers of krukas.
Eerst maar eens verder demonteren.
Wordt vervolgd dus.