Auteur Topic: Led upgrade  (gelezen 10316 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kansloos

Led upgrade
« Gepost op: 12 mei 2017, 22:33 »
Op verzoek van v-twintig hierbij mijn ervaring over een ledlamp upgraden voor de koplampen. Deze heb ik babar binnen gekregen en zijstraat geïnstalleerd. Ik heb nog geen rij ervaring met deze lampen. Zodra ik er een paar keer mee verdween heb zal ik nog een kort verslag maken.

Hier een aantal foto's van de lampen, de installatie en het licht.

Offline Kansloos

Re: Led upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2017, 22:36 »
Hierbij de lichtopbrengst op mijn schutting.
De eerste foto is met linker lamp led rechter halogeen.  Tweede foto is beide led.

Offline jan1966

Re: Led upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2017, 22:44 »
Het kan aan de foto of aan mij liggen maar ik zie niet veel verschil.

Mvg Jan
Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, circa 90.000 km gelopen.

Daarvoor: Suzuki V-strom 650, Honda Africa Twin RD07, Suzuki GS850N, Kawasaki EX500, Kawasaki ZZR1100, Honda CBR600F, BMW K100, Suzuki GT500

Offline Kansloos

Re: Led upgrade
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2017, 22:50 »
Ik zie nu dat ik de foto's verkeerd heb geselecteerd.  De onderste is met 1 led lamp.  De eerste foto is met 2 Led lamp
Je ziet bij de eerste foto dat aan de rechter kant van de strandweer met licht is.
Ik moet zeggen dat mijn rechter koplamp ook niet helemaal klopt.  Ik moet hier nog een andere lens op zetten.  Deze is alleen voor het groot licht eigenlijk

Offline V-Twin

Re: Led upgrade
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2017, 21:47 »
Kansloos dank voor je posting. Voor een goed foto beeld had je wellicht ff een plaatje moeten plaatsen met de halogeen pitten en LED-pitten. Ik ben benieuwd hoe ze in de praktijk bevallen en of je een opmerkelijk verschil ervaar.

Offline zenfox

Re: Led upgrade
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2017, 11:50 »
Wat voor lampjes zijn dit en wat kost dat?
Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Offline Guidonno

Re: Led upgrade
« Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2017, 13:54 »
Samen met een ander TCN lid ga ik ook een setje bestellen. Onze ervaringen delen we ook wel in dit topic.

Waarschijnlijk moeten we de reflectoren goed instellen.
Honda: Eerst een VFR (RC36) en nu de Transalp PD06 voor het avontuur!

www.nogeenhondaspanningsregelaar.nl

Offline voorstad

Re: Led upgrade
« Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2017, 14:02 »
Waffie heeft dit soort LED voorlampen op vooraad (en per stuk te leveren). Hij heeft me uitgedaagt er een uit te testen, dus heb er eentje aangeschaft toen ik er laatst was.

Ik heb 'm vorige week gemopnteerd, maar nog niet in het donker gereden. Wel al even aan gehad in het donker en, op het eerste oog, een enorme bak licht. Valt me ook op dat ik overdag merk dat de voorlamp aan staat, dat had ik met mijn 100 watt gele Halogeen lampen nooit. Alhoewel dat ook een bak licht is.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Kansloos

Re: Led upgrade
« Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2017, 14:57 »
Waffie heeft dit soort LED voorlampen op vooraad (en per stuk te leveren). Hij heeft me uitgedaagt er een uit te testen, dus heb er eentje aangeschaft toen ik er laatst was.

Ik heb 'm vorige week gemopnteerd, maar nog niet in het donker gereden. Wel al even aan gehad in het donker en, op het eerste oog, een enorme bak licht. Valt me ook op dat ik overdag merk dat de voorlamp aan staat, dat had ik met mijn 100 watt gele Halogeen lampen nooit. Alhoewel dat ook een bak licht is.

Eens ik heb nu één keer gereden met licht en ik zie gewoon dat de lampen aan staan.

De lampen heb ik voor 27 euro gekocht via Aliexpress.
Als je interesse hebt kan ik je de link wel geven.

Offline Kansloos

Re: Led upgrade
« Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2017, 14:58 »
Samen met een ander TCN lid ga ik ook een setje bestellen. Onze ervaringen delen we ook wel in dit topic.

Waarschijnlijk moeten we de reflectoren goed instellen.

Ik moet nog even wachten tot ik tijd heb en het fatsoenlijk weer is savonds zodat ik het een keer kan afstellen.

Offline voorstad

Re: Led upgrade
« Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2017, 16:13 »
Eens ik heb nu één keer gereden met licht en ik zie gewoon dat de lampen aan staan.

De lampen heb ik voor 27 euro gekocht via Aliexpress.
Als je interesse hebt kan ik je de link wel geven.

Mijn exemplaar is CE gekeurd en zo. Wel ietsjes duurder, maar kostte ook niet weer de wereld.

Mijn Aliexpress / China ervaringen de laatste tijd zijn wat wisselvallig. En na ooit in het aardedonker een kapotte voorlamp te hebben gehad, neem ik wat minder risico met bepaalde aankopen.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Kansloos

Re: Led upgrade
« Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2017, 12:43 »
heb gister rond 2030 over de snelweg gereden. Toen heb ik één keer een sein gehad toen ik iemand had ingehaald en zag ik ook één persoon friemelen aan zijn binnenspiegel toen ik achter hem kwam te rijden.

Conclusie: Lampen verder bijstellen.

Verder heb ik het idee dat er sprake is van veel strooilicht bij deze lampen. (misschien omdat het aliexpress kwaliteit is)

Maar goed. we gaan er verder mee en ik hou jullie op de hoogte.

Het betroffen btw deze lampen: https://www.aliexpress.com/item/Oslamp-H4-LED-Car-Headlight-Bulb-Hi-Lo-Beam-Auto-Headlamp-72W-8000LM-COB-Led-Headlights/32698331999.html?spm=a2g01.8005310.1000002.13.KeJKv9_2114.13010608.0.0.xGPjl4.

kosten 27 euro

Offline Jeroen

Re: Led upgrade
« Reactie #12 Gepost op: 17 mei 2017, 14:09 »

Verder heb ik het idee dat er sprake is van veel strooilicht bij deze lampen. (misschien omdat het aliexpress kwaliteit is)


Snap ik ff niet; je reflector bundelt toch het licht? Wat kan het gloeipitje dan bijdragen aan strooilicht?
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Kansloos

Re: Led upgrade
« Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2017, 14:14 »
Dat is bij mijn weten ook afhankelijk hoe de lamp is geplaatst tov de lens en hierbij dus ook hoe de ledjes onderling zijn geplaatst.

Wat ik er mee wil zeggen is dat ik nu meer licht heb en dat dit ook zichtbaar is naar de zijkanten en bovenkant. Met halogeen licht waren borden in de zijkant nauwelijks extra verlicht toen ik langs reed.  Nu zie ik ze in de verte al oplichten

Offline Jeroen

Re: Led upgrade
« Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2017, 15:12 »
ja nu snap ik het! thnx
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline zenfox

Re: Led upgrade
« Reactie #15 Gepost op: 01 juni 2017, 11:18 »
Hoe plug n play is dit en werkt dit ook voor een Transalp? :)
Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Offline voorstad

Re: Led upgrade
« Reactie #16 Gepost op: 01 juni 2017, 12:34 »
Heb vorige week ook voor het eerst in het pikkedonker gereden (landweggetje). Ik had niet het idee dat ik hetzelfde licht had als met mijn halogeen. Stukken minder eigenlijk.

Groot licht had helemaal geen effect, dan strooide er wat licht in de berm maar in het midden werd het alleen maar donkerder.

Ik weet niet of ik hier in de winter mee ga rijden. Ga 'm in ieder geva; nog een keer 180 graden draaien, want het is mij niet helder wat boven en onder is (terwijl er wel een verschil in layout is).

Wel heel veilig zo'n lamp, je gaat er erg zachtjes van rijden.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline TransAlp.se

Re: Led upgrade
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2017, 21:39 »
Wellicht eengoed alternatief voor PD06 eigenaars:
https://transalpled.eu

Voorbeeld van een zweeds forum:
http://www.xl-forum.se/viewtopic.php?f=7&t=5495&p=61377&hilit=Led#p61377

Complete reflector met glas en lamp die in plaats van de originele gemonteerd wordt. Staat bij deze op mijn verlanglijstje voor de Kerst!

Happy alping!
Paul
PD06/1990
transalp@plusservices.se

Offline voorstad

Re: Led upgrade
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2017, 22:50 »
Mmm, die andere ledlampjes op de site zijn goedkope Chinese. Waren bij mij al kapot voor ze erop zaten. Ik hoop dat de reflector duidelijk van betere kwaliteit is.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline swilting

Re: Led upgrade
« Reactie #19 Gepost op: 28 juni 2017, 10:46 »
als je goed kijkt naar een standaard halogeen lamp zit er op dimlicht een reflector, deze buigt het licht af naar de bovenkant van je koplamp reflector, die het dan weer naar onder op de weg projecteert, groot licht heeft die reflector juist niet waardoor hij de hele reflector van je koplamp gebruikt.

Als je de lamp dus verkeerd monteert (wat eigenlijk niet moet kunnen door de aanwezige nokjes op je peertje) schijn je dus je licht naar boven(via de onderkant van je koplamp)

ik ga er vanuit dat de opstelling van de LED ook zo gemaakt is dat één kant meer licht geeft.



Motorcycling is not a crime

Offline voorstad

Re: Led upgrade
« Reactie #20 Gepost op: 28 juni 2017, 10:54 »
als je goed kijkt naar een standaard halogeen lamp zit er op dimlicht een reflector, deze buigt het licht af naar de bovenkant van je koplamp reflector, die het dan weer naar onder op de weg projecteert, groot licht heeft die reflector juist niet waardoor hij de hele reflector van je koplamp gebruikt.

Als je de lamp dus verkeerd monteert (wat eigenlijk niet moet kunnen door de aanwezige nokjes op je peertje) schijn je dus je licht naar boven(via de onderkant van je koplamp)

ik ga er vanuit dat de opstelling van de LED ook zo gemaakt is dat één kant meer licht geeft.

Van die (3) nokjes klopt, alleen kun je de LED lamp zelf weer in een houder met deze nokjes op 2 manieren erin schroeven. Ik heb de handleiding uitgeplozen, maar geen woord hierover. 50% kans dus dat mijn lamp verkeerd om zit. Ik heb nog geen tijd genomen om 'm om te draaien. Binnenkort maar eens uitproberen.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline STA

Re: Led upgrade
« Reactie #21 Gepost op: 30 juni 2017, 03:07 »
Ik heb alles Led, ideaal!

Mijn H4 is een setje van Bike Design👌🏾, licht is te verstellen zodat het niet naar boven schijnt
Knippericht bollen ook led👌🏾
Achter-remlicht ook led👌🏾
Sw motech sporlight ook led👌🏾
Groet STA

Offline voorstad

Re: Led upgrade
« Reactie #22 Gepost op: 30 juni 2017, 11:12 »
Ik heb dezelde (zonder dan het bike design logo denk ik) en ietsjes voordeliger bij Waffie.



Ben wel benieuwd hoe jij 'm in de kunststof ring hebt zitten. Kan op 2 manieren.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Guidonno

Re: Led upgrade
« Reactie #23 Gepost op: 23 juli 2017, 20:04 »
Ik heb er ook een Led lamp inzitten. Prachtig helder wit licht. Meneer agent gesproken afgelopen weekend. Deze lampen zijn absoluut niet goedgekeurd, en de motor wordt dan in beslag genomen voor technisch onderzoek. Experts beoordelen of het licht te fel is. Motor een paar dagen kwijt en een 99% zeker een boete.

Dit komt onder andere door de reflectoren + niet goed verdeelde licht van een led lamp. Bij oude motoren werkt dit vaak niet goed samen. Je kan dus mensen verblinden.


Ik vind het zelf wel iets meevallen en probeer het een tijdje ;)
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2017, 20:07 door Guidonno »
Honda: Eerst een VFR (RC36) en nu de Transalp PD06 voor het avontuur!

www.nogeenhondaspanningsregelaar.nl

Offline Guidonno

Re: Led upgrade
« Reactie #24 Gepost op: 23 juli 2017, 20:12 »
De telefoon reageert wel extreem op het led. Maar het is idd erg fel. Ik heb de lampen ingesteld volgens het boekje.
* We hebben kwalitatief goede lampen gebruikt!
Honda: Eerst een VFR (RC36) en nu de Transalp PD06 voor het avontuur!

www.nogeenhondaspanningsregelaar.nl

Offline V-Twin

Re: Led upgrade
« Reactie #25 Gepost op: 23 juli 2017, 21:00 »
Waar het om gaat bij lampen is dat de reflector en de lens (licht doorlatend deel van de koplamp) zijn goedgekeurd en voorzien zijn van een E-keur.
De lamp die je er vervolgens in monteert mag niet verblinden en een specifiek lichtbeeld geven. Er zijn kunstenaars die een H1 lampje leveren met een H4 voet etc maar dat geeft altijd een afwijkend en een onwettelijk lichtbeeld.
Zoals eerder in dit topic gemeld gaat om de voet en het brandpunt van de lamp, dat zorgt voor het juiste lichtbeeld. De lampen via deze link voldoen hier aan en ja ze zijn duurder dan die van Aliexpress maar geven een perfect lichtbeeld en een dot meer licht dan standaard H4.
Zie: https://hilox.eu/h4-bi-led-can-bus-kit-hilox
Als ik met mijn XRV zou blijven rijden gingen deze lampen er voorzeker in en nee ik heb geen aandelen Hilox of Motoport die deze lampen verkoopt  ;D
Mijn CRF is gezegend met LED en dat bevalt me bijzonder goed 8)

« Laatst bewerkt op: 23 juli 2017, 21:08 door V-Twin »

Offline Guidonno

Re: Led upgrade
« Reactie #26 Gepost op: 23 juli 2017, 21:59 »
Thnx voor de aanvulling. 200,- vind ik wel erg veel!
Honda: Eerst een VFR (RC36) en nu de Transalp PD06 voor het avontuur!

www.nogeenhondaspanningsregelaar.nl

Offline PimW

Re: Led upgrade
« Reactie #27 Gepost op: 23 juli 2017, 22:36 »
Das wel aan de prijs maar ik zal er toch nog eens een nachtje over slapen. Misschien heb ik na de vakantie nog wat centen over ;D

Offline Grubeater

Re: Led upgrade
« Reactie #28 Gepost op: 15 oktober 2017, 19:28 »
Even een crosspost vanaf mijn eigen motor topic.

Na aanleiding van LED Verlichting auto+motor topic op Tweakers.net ook maar een setje Lumileds besteld voor mijn Alp.

De stofkap past goed om de lamp met koellichaam heen. Het koellichaam kun je op twee manieren op de lamp schroeven.




Het lichtbeeld is duidelijk helderder met de ledlamp, maar ik moet nog kijken hoeveel het strooilicht het andere verkeer hindert.

Dimlicht standaard


Dimlicht LED


Grootlicht standaard


Grootlicht LED


Ik heb de lamp via Ebay.

Bij de lamp zit nog een adapter, die heb ik met tiewraps aan het gewei vast gezet.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline V-Twin

Re: Led upgrade
« Reactie #29 Gepost op: 16 oktober 2017, 22:31 »
@ Grubeater
Zo op het eerste gezicht ziet het er aardig / goed uit. Zo te zien valt het met dat strooilicht ook wel mee. Lichtbundels tonen een grote overeenkomst qua lichtbeeld maar dan ff net wat strakker / beter.
Lijkt me zo op het eerste gezicht qua licht een mooie optie.