Techniek > Honda Africa Twin

AT start niet

(1/13) > >>

ChrisvdSchoot:
80 km gereden, kom thuis start mijn AT niet meer. Startmotor draait nog 1 x rond en daarna een ratelend en tikkend geluid. Wat kan het zijn? Startrelais of startmotor, heb het gefilmd.

ChrisvdSchoot:
De accu lijkt overigens voldoende vol te zijn aangezien de verlichting en de dashboardlampjes voldoende branden, zie ook geen indicatie dat de dynamo niet zou bijladen. Heb de accu voor de zekerheid nu maar de lader gezet en ga het straks nogmaals proberen.

PimW:
Dat geluid is je startrelais.

Ik denk dat jouw accu verleden tijd is en niet meer de prik kan opbrengen je startmotor rond te slingeren. Lampen aan zegt niet zoveel.

Als je de accu nu meet zal hij waarschijnlijk (te ver) ontladen zijn. Als je de accu een keer oplaad kun je daarna meten aan je motor: spannning in rust, lekstroom en laadspanning.

ChrisvdSchoot:
He Pim, bedankt voor de snelle reactie, yep ik had al zo'n vermoeden dat die zou zijn overleden. Kwestie van een nieuwe accu dus ik ga ermee aan de slag. Ik kwam net uit een ritje in een regenbui, zei al tegen mijn vrouw dat het goed was dat ik onderweg niet ben gestopt. Dan had ik moeten lopen.. :-[

PimW:
Je kunt hem nog aanduwen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View