Even terug naar het begin
De motor start niet meer wat lijkt op een lekstroom of slecht/niet bijladen. Je hebt de accu zelf al uitgesloten dus moet het ergens anders zitten.
Wat ik zie van je metingen:
Laadspanning ongeveer 13,5 V. Voor een XRV zegt Haynes dat dat tussen de 14-15V moet liggen, dus aan de lage kant.
Dat kan dan komen door een slechte spanningsregelaar: Controleer in eerste instantie de conditie van de stekkers (die is goed) en meet dan tussen de draden onderling volgens het diagram dat hierboven staat. Je controleerd daarmee de inwendige electronica op sluiting etc.
Als dit allemaal goed is mag je ervanuit gaan dat de SR goed is. Volgende stap is dan de alternator en om precies te zijn de drie spoelen die op de stator zitten.
Tussen de gele draden onderling gaan we de weerstand meten om te controleren dat ze intact zijn (we willen 0.1-1Ohm weerstand zien) en tussen elke gele draad individueel en het frame (willen we oneindig weerstand zien).
Nu heb jij tussen de gele draden gemeten en kom je op 3-4Ohm, dat is eigenlijk te hoog en zou duiden op een slechte stator.
Maar, je meet aan de stekker, dus het kan ook zijn dat je een slecht contact maakt tussen de probe-stekker of de kabel ergens in de knik heeft gezeten. Ik zou overigens ook overwegen een digitale meter te gebruiken om zeker te zijn van je metingen (ik weet niet of je de historie van deze meter kent?).