Auteur Topic: Leds plaatsen in de spoilers van de neus  (gelezen 1057 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline zenfox

Leds plaatsen in de spoilers van de neus
« Gepost op: 15 mei 2017, 12:06 »
Ik weet even niet precies hoe je dingen noemt, en/of ze een functie hebben. (zie foto)
Maar ik dacht dit is de perfecte plaats om een paar (bullet) ledjes te plaatsen. En dan mooi de kabels weg te werken door de kuip heen.
Of is dat heel slecht voor de airflow/stabiliteit/whatever?  :o


« Laatst bewerkt op: 15 mei 2017, 12:09 door zenfox »
Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Offline The Headless Horseman

Re: Leds plaatsen in de spoilers van de neus
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2017, 16:30 »
Een echte functie hebben die luchtsleuven vzviw niet, het is meer een stijlelement uit de periode dat dit model Alp op de markt kwam, een PD06 heeft het bijv niet.

Lijkt me op zich best een leuke plek voor wat extra lampjes, maar je zult effe moeten kijken hoe je ze kunt bevestigen en wellicht testen of het lakwerk van de kuip niet voor vervelende reflectie gaat zorgen.

We lezen het hier graag  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline alain

Re: Leds plaatsen in de spoilers van de neus
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2017, 17:17 »
Een echte functie hebben die luchtsleuven vzviw niet, het is meer een stijlelement uit de periode dat dit model Alp op de markt kwam, een PD06 heeft het bijv niet.


Een PD06 van vóór 94 heeft die luchtsleuf niet, maar vanaf 94 is die luchtsleuf er wel. Bijzonder is wel dat er achter het traliesje een beweegbare rubber membraan zit. Die opent vermoedelijk pas bij hoge snelheid. Misschien zit er hier op het forum iemand die hier toch meer kan over vertellen.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Bomba

Re: Leds plaatsen in de spoilers van de neus
« Reactie #3 Gepost op: 02 juni 2017, 23:45 »
Bij mij zaten er geen rubber achter maar hard plastic. Dat kan je eenvoudig verwijderen en dan kan je de led er met gepast geweld in krijgen en aan de achterkant de moer erop draaien. De tijd zal het leren of ze goed zichtbaar zijn voor de overige weggebruikers omdat ik er nog niet mee gereden heb sinds de inbouw.
Ik had ze eerst op de valbeugel zitten maar toen ik de fiets een keer op z'n kant parkeerde in een hoop houtsnippers bleek dat de leds daar niet tegen konden. Iets met een dun stroomdraadje dat tijdens de val eruit getrokken werd.

Ik heb deze led erin gebouwd.
http://www.dx.com/p/ly157-3w-150lm-eagle-eye-white-light-led-car-daytime-running-light-dc-12v-2-pcs-70cm-cable-183102

Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)