Auteur Topic: Waarschuwingen Zumo echt UIT!  (gelezen 2719 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Menno

Waarschuwingen Zumo echt UIT!
« Gepost op: 20 mei 2017, 10:25 »
Ik gebruik nu enkele weken een Zumo 395LM. Fijn apparaat, maar er is iets waar ik werkelijk knettergek van wordt: de waarschuwingen voor spoorwegovergangen, overstekend wild, snelheidslimieten en vooral bochten!

Ik heb de waarschuwingen uit staan, maar toch verschijnen ze in beeld en krijg ik een vervelend piepje op mijn headset. De enige manier om dit niet te krijgen is de optie om afleidende berichten niet te tonen, maar dan ben ik de max snelheid, weg waarop ik rij en vooral de afstand tot de volgende routewijziging ook kwijt en dat is niet wat ik wil.

Dus hoe zorg ik er voor dat wel de gewenste info wordt getoond, maar dat die berichten achterwege blijven. Ik ga volgende week naar de Eifel, ben bank voor een constante waarschuwing op mijn headset want het is daar best wel bochtig....

Offline xrvtuur

Re: Waarschuwingen Zumo echt UIT!
« Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2017, 11:05 »
er aan wennen om zonder headset te rijden, ik doe het al jaren en gaat prima, je ziet toch op je schermpje wat er aan de hand is of gaat komen. lekker rustig.
Varadero SD02  2004

Offline Menno

Re: Waarschuwingen Zumo echt UIT!
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2017, 13:15 »
Maar dan kan ik de muziek niet streamen.... die iPhone is niet te bedienen met mijn handschoenen aan.


Offline TransAlpGhost

Re: Waarschuwingen Zumo echt UIT!
« Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2017, 22:56 »
Ik heb geen Zumo maar werk met veel technische systemen. in dit geval kun je soms per soort situatie een geluidje selecteren en dan kun soms ook geen geluid selecteren als truc om het uit te zetten.

Andere is dat je van uit internationale regels soms kunt aangeven waar je bent en of een maximum snelheid een "gevaarlijk situatie " is of gewoon een snelheids melding
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Menno

Re: Waarschuwingen Zumo echt UIT!
« Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2017, 09:01 »
Maar dan kan ik de muziek niet streamen.... die iPhone is niet te bedienen met mijn handschoenen aan.


Fuck Garmin: Handschoenen gekocht met geleidende vingertop. NU stream ik rechtstreeks naar mijn headset en kan die k***e Zumo piepen wat ie wil, ik heb er geen last meer van.

Offline ChristianG

Re: Waarschuwingen Zumo echt UIT!
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2017, 09:41 »
Kan je de telefoon niet bedienen via de headset dan? Dat doe ik iig.

Rij altijd zonder geluid van de garmin, dat ding lult altijd onnodig door de muziek heen of de communicatie als ik met een ander rij. Dat ik soms een afslag mis neem ik voor lief :P
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/