Auteur Topic: Alarmlichten van alixpress  (gelezen 4129 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Renze

Alarmlichten van alixpress
« Gepost op: 23 mei 2017, 22:34 »
Hallo iedereen,

Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van mijn droommotor, de TA 600 uit 1995.
De motor was in uitstekende staat maar wil er zelf een aantal opties op klussen. Waaronder alarmlichten en een usb aansluiting. Nu heb ik al het een en ander gelezen op het forum. Maar ik was benieuwd of hier mensen zijn met ervaring van producten uit China.

Ik zag bijvoorveeld deze, een schakelaar boor 73 cent:  http://s.aliexpress.com/MNvAJraU
Proberen waard dacht ik. Iemand ervaring mee?

Groeten,
Renze

Offline zeno

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2017, 22:40 »
Voor 73 cent opzich het proberen waard. Ik heb precies dit knopje ooit geinstalleerd gehad, en het enige is eigenlijk dat ie niet zolang meeging, ik denk een maand of 4-5.

Maarja, voor het geld is het vervangen niet zo'n probleem ;D

(Bijkomend voordeel is dat je niet met relais etc. hoeft te klooien)

Offline TransAlpGhost

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2017, 08:48 »
zon en water protectie trek ik ook in twijfel.

maar het aansluiten kan anders. Als je de draden van de knipperlicht schakelaar aftakt kun je via het kipperlicht relay toch alarm lichten maken? Dan schakel je alleen  een relay en niet 4x21watt  met dit dingetje

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Renze

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2017, 10:29 »
Bedankt voor de reacties!
Ik heb opzich wel goede ervaringen met aliexpress voor bv telefoonhoesjes, horloge bandjes, motorketting borstel en noem maar op.
De vraag gaat vooral ook over de montage, dat het product het binnen 4-5 maanden gaat begeven neem ik dan voor lief.
Maar omdat ik een alp uit 95 heb, moet ik dan niet het relais veranderen? (Ik ben nog één grote leek op het gebied van motor/electra techniek).

Groetjes, Renze

Offline TransAlpGhost

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2017, 19:02 »
ik weet bijna zeker dat als je de twee schakel draden van de stuur schakelaar naar je verlichting aftakt (niet onderbreekt) en de derde ader aan de ingang draad van de schakelaar knoopt dat het zou moeten werken maar enig begrip van schakelaars en een schema van de motor is wel handig
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Renze

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #5 Gepost op: 07 juni 2017, 12:10 »
Oke ik ben er nog niet helemaal uit. Inmiddels heb het knopje ontvangen en de uiteindes gestript. Zie foto. Op internet heb ik een denk ik goede youtube video gevonden met instructies, ze zeggen echter dat ik die kabels op andere kabels moet lassen (daar is dan geen stuk video van gemaakt). Enig idee dat dit de enige optie is of ook nog andere? Ik heb namelijk geen las apparaat.

Groeten, Renze

Link naar de video: https://www.youtube.com/watch?v=b11rD3n-d7s

Offline PimW

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #6 Gepost op: 07 juni 2017, 12:26 »
Ik denk dat je beter af bent met solderen, pling&plong zijn niet altijd de beste vertalers.

Je kunt het ook krimpen. Wat je ook doet, zorg ervoor dat je de blote kabels goed isoleert, het liefst met een stuk krimpkous.

Offline zeno

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #7 Gepost op: 07 juni 2017, 15:33 »
Met dit knopjes is massa niet relevant, en een extra relay ook niet nodig.

Simpelweg + kant van beiden knipperlichten aan rode en blauwe draad op het knopje.

Derde witte draadje verbind je met de positieve uitgang van het knipperrelais.

Zou wel kunnen dat je huidige knipperrelais geen fan is van 4 lampen aansturen, en dat je een iets pittigere nodig hebt..


Offline Renze

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #8 Gepost op: 07 juni 2017, 16:36 »
Haha het wordt steeds ingewikkelder. In welke omgeving woon je  John?
En Zeno, op welke plek verbind je de draden? In de koplamp of bij de schakelaar?


Offline PimW

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #9 Gepost op: 08 juni 2017, 19:22 »
Kun je geen schakelaar maken met een kogeltje in een buisje? Eventueel een veer op de kogel of de buis vullen met vloeistof om rammelen tegen te gaan?

Offline PimW

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #10 Gepost op: 09 juni 2017, 16:34 »
Zit er op de africa twins niet standaard een omval schekelaar? Misschien kun je dat ergens vinden op de sloop ofzo...

Anders zou een mechanisch schakelaartje dat werkt met frictie/zwaartekracht misschien kunnen werken. Zal wel ff pielen zijn voor het betrouwbaar werkt en niet beinvloed word door het rammelen van de motor.

Offline xrvtuur

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #11 Gepost op: 09 juni 2017, 20:43 »
SD02 varadero heeft iig wel zo'n schakelaar, motor gaat netjes uit als je omgaat
Varadero SD02  2004

Offline Renze

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2017, 17:27 »
Okay, ik ga proberen wat zeno zegt. Net was er een maat van me even komen kijken. Mn plan is nu om het schakelaartje dus op de volgende manier te doen:
Met dit knopjes is massa niet relevant, en een extra relay ook niet nodig.

Simpelweg + kant van beiden knipperlichten aan rode en blauwe draad op het knopje.

Derde witte draadje verbind je met de positieve uitgang van het knipperrelais.




Nu probeerde ik de kabels te vinden, maar schijnbaar gaan ze onder de tank ergens in. Klopt dat, ik dacht in de koplamp oid.

Offline PimW

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #13 Gepost op: 11 juni 2017, 10:23 »
Er loopt een stuk kabelboom naar de koplamp en het ashboard, daar ergens takken de knipperlichten ook uit af.

De kabels van je stuurschakelaar duiken inderdaad eerst onder je tank naar een connector.

Offline Renze

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #14 Gepost op: 11 juni 2017, 21:44 »
Moet dan de tank eraf als je bij die connector wil?

Offline PimW

Re: Alarmlichten van alixpress
« Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2017, 21:47 »
Jup.