Auteur Topic: Even voorstellen, nieuw lid en nieuwe plofpony  (gelezen 1574 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Renze

Even voorstellen, nieuw lid en nieuwe plofpony
« Gepost op: 27 mei 2017, 18:35 »
Hallo iedereen!

Ik ben Renze, 24 jaar en Fysiotherapeut in Amersfoort. Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een mooie alp. Inclusief 2 givi topkoffers (klein en groot).
Ik wou al jaren een transalp maar nu ik net mijn grote rijbewijs heb, heb ik er geen gras over laten groeien. Mijn oude motor (cb450s) was super snel verkocht en toen plots, had ik een mooi alp uit 1995.

Ik ben zelf woonachtig in Utrecht en het lijkt me leuk om een keer ritjes mee te rijden. Ik heb ook all-road banden, dus zou graag een keer willen proberen om off-road te rijden (nog nooit gedaan). Dus als jullie nog iets leuks op de planning hebben staan of leuke off-road routes in omgeving Utrecht hoor ik het graag.

Dingen die ik nog wel aanpassen:
- Verhoogde ruit (ik ben 1.80), zal dat hoog genoeg zijn om de wind over mijn hoofd te sturen?
- USB aansluiting
- Zijkoffers of aanpassing voor al aanwezige zadeltassen.
- handvatverwarming (voor mijn trip naar de noordkaap ergens in de toekomst)
- alarmlichten
- iets met mn zadel doen, het is een mooi zadel. Alleen zat er een klein scheurtje in die elke keer groter lijkt te worden (daarom nu even duct tape.

Gelijk een vraag over die zadeltassen. Ik heb het even geprobeerd, maar zoals ik al verwachtte komt ie tegen de uitlaat. Denken jullie dat die tas gaat smelten/verbranden oid?

Nou, lang verhaal. Ik hoop dat ik me hier een beetje thuis ga voelen en hopelijk tot op een ritje!

Groetjes, Renze
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2017, 16:43 door Renze »

Offline ChrisvdSchoot

Re: Even voorstellen, nieuw lid en nieuwe plofpony
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2017, 20:56 »
Welkom, leuke fiets heb je daar, ik woon in de Gemeente Zeist dus we komen elkaar wellicht een keer tegen. Voor je toekomstige rit naar de Noordkaap heb je wel meer nodig dan handvat verwarming denk ik zo. Ik rij graag een keer mee die kant op. Succes met het aanpassen van je TA.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Peter M

Re: Even voorstellen, nieuw lid en nieuwe plofpony
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2017, 22:40 »
Welkom.......

Morgen wordt de Limbo rit gereden :). Dus als je je eerste All-road ervaring op wil doen is dit je kans.


http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=15327.0

Offline Renze

Re: Even voorstellen, nieuw lid en nieuwe plofpony
« Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2017, 23:32 »
Bedankt! Welke aanpassingen heb ik nog meer nodig voor de noordkaap, behalve een tentje en wat kleren ;).
Morgen ben ik helaas al aan het crossen door de bossen in Zeist, alleen dan op een mountainbike.
Ik houd de site ook wel in de gaten voor aankomende ritjes.


Offline GSXRed

Re: Even voorstellen, nieuw lid en nieuwe plofpony
« Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2017, 22:54 »
Welkom hier en succes met je mooie alp! ;)

Offline PimW

Re: Even voorstellen, nieuw lid en nieuwe plofpony
« Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2017, 23:57 »
Hangt een beetje af van wanneer je gaat. In de zomer is het gewoon lekker weer alleen helemaal in het noorden wat frips.

Heb je niets speciaals voor nodig.

Offline Hans Schaap

Re: Even voorstellen, nieuw lid en nieuwe plofpony
« Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2017, 22:05 »
Renze,


Welkom, en gefeliciteerd met jouw motor.
Ik wens je veel plezier en mooie reizen met jouw Alp.
Wellicht een keer tot ziens op b.v. een NTT of een toerrit ( augustus  in Elburg)


Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl