Auteur Topic: ketting voor oliepomp aandrijving (gevraagd )hangt er los bij.  (gelezen 1561 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hi guys,

Tijdens het vervangen van mijn koppelingsplaten, zie ik dat mijn oliepompketting érg slap hangt. Ik heb begrepen van een eerdere topic dat speling mag, maar ik vraag mij af wat toegestaan is. Hij is zo los dat ik bang ben dat iets binnenkort niet goed gaat... Gezien dat alles openstaat en toegankelijk is, wil ik de ketting vervangen.

Is er iemand hier die snel aan een nieuwe olipompketting kan komen?

Ik zie erg graag jullie reacties. Elke dag zonder AT is niet meer leuk :((

Groetjes, Dale

Offline LJ

Volgens mij is 1 a 2 cm wel normaal. Ik heb op het Engelse XRV forum ergens gelezen dat men er een nieuwe ketting op heeft gezet en dat die speling er dan nog steeds in zit. Ik meen ook dat er in het Haynes manual ook geen limieten staan voor deze ketting. Hoeveel speling zit er in?
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Hey, bedankt voor je reactie. Inderdaad, dat heb ik ook in de tussentijd gelezen, dat veel speling is ok. Mijn gevoel is dat als het nog ruimer wordt dat het eraf vliegt of verspringt. maar goed, veel kracht komt er niet op dus nog verder rekken/slijten door de krachten die daarop komen zit er niet in. Als ik geen voorradig ketting kan vinden deze week schroef ik het dicht met de oude ketting....... :o

Offline Brombeer


Die ketting hoort zo los. Hij spant zich (door rond te gaan staan) als gevolg van de middelpuntvliedende kracht.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline daleynewman

Ik heb de ketting zo gelaten. Lokale Honda dealer vond (mijn filmpje van) de speling idd normaal.......
Case closed. Verdict: veeeeel speling is normaal