Auteur Topic: Zijstandaard gebroken  (gelezen 982 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DaanSch

Zijstandaard gebroken
« Gepost op: 10 juni 2017, 21:36 »
Beste transalpers,

Het onderste steunplaatje van de zijstandaard van mijn XL650V is afgebroken (zie foto's).
Nu twijfel ik; 1. een (oude) nieuwe standaard er op te zetten; https://www.boonstraparts.com/nl/onderdelen/mke=honda/mdl=xl+650+v+transalp+(xl650v+rd10+rd11)/prt=zijstandaard
Of 2. proberen iemand met lasapparaat te vinden en er een plaat onder te lassen?

Heb geen ervaring met wisselen van de standaard (gelukkig ook geen twee linker handen, dus als het niet te moeilijk is zal het wel moeten gaan), maar het staat me erg tegen iets weg te gooien wat verder nog bruikbaar is. Al twijfel ik of een plaatje er onder lassen het weer stevig genoeg maakt.
Iemand tips?

PS: de olievlekken zijn grotendeels knoeierijen van kettingsmeer en uit de fles motorolie, ik laat geen zwart spoor achter me hoor!  ;)

Offline TransAlpGhost

Re: Zijstandaard gebroken
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2017, 21:43 »
de tweede hansjes moet je ook een plaatje op lassen is mijn ervaring. dus dan gewoon optie 2 zou ik zeggen.
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline voorstad

Re: Zijstandaard gebroken
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2017, 21:44 »
Vervangen is appeltje eitje. Alleen even controleren of je de versie met of zonder contactonderbreker hebt dacht ik.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline honda2x

Re: Zijstandaard gebroken
« Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2017, 21:45 »
Daan
ik zou er gewoon weer een plaatje onder lassen  maar dan gewoon een dikkere  heb ook gedaan door het schuiven van de motor slijten de dunne plaatje gewoon wat makkelijk door .

heb er nu 4 mm onder gelast en dat kan lang aan . ;)

Offline eerde jan

Re: Zijstandaard gebroken
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2017, 23:17 »
Ik zou  er geen 30 euro aan uitgeven, gewoon een plaatje onder (laten) lassen. ;)