Auteur Topic: Olie lekkage.....help!!  (gelezen 1755 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tonto 51

Olie lekkage.....help!!
« Gepost op: 11 juni 2017, 16:58 »
Ik ben net wezen kijken bij een transalp 600 uit
1994.
Nu zag ik een(denk ik) kleine olie lekkage onder het tandwiel
Aan een rubberen dop,(olie druk censor?) Kon niet zien of het nou van het tandwiel is of schakelpook, door de beschermkap.
Volgens  de eigenaar makkelijk te verhelpen..
Wat zijn jullie meningen?

Offline PimW

Re: Olie lekkage.....help!!
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2017, 17:08 »
Als het komt van de oliedruksensor of neutraalstand sensor relatief eenvoudig te fiksen van buitenaf. Het schakelpookje heeft ook een keerring die van buitenaf te vervangen is.

Als het lekt bij het voortandwiel moet je iets voorzichtiger zijn want dat kan een teken zijn dat er met een te strakke ketting gereden is en dat kan je het lager van de uitgaande as kosten.
Maar ik dacht dat je deze keerring ook van buitenaf kunt vervangen, zou je even op moeten zoeken in het wekrplaatshandboek.

Ik zou in ieder geval voor eventuele aankoop vragen of hij goed schoon wil maken en de kap verwijderen zodat je het zelf even goed kunt bekijken. Controleer of de ketting nu niet te strak staat (vaak vergeet men dat de motor vrij lange vering heeft dus de ketting een stuk gespannen word wanneer je op de motor gaat zitten).
Aan de andere kant zou het hem sieren dat klusje even op te pakken, want een keerring vervangen is inderdaad niet veel werk. Hij wil de motor kwijt toch?

Offline Waffie

Re: Olie lekkage.....help!!
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2017, 17:39 »
 ;D

spreek je nu over  een oliespoor onder de motorfiets of het feit dat je wat olie en smeer gezien hebt onder het kapje

(kan dus ook gewoon veten olie zijn dat van het ketting smeren afkomt)
want je ziet zelden dat ze daar mooi schoon en droog zijn.


Volg je gevoel dus

als je twijfelt..LATEN STAAN

er is keus genoeg
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Tonto 51

Re: Olie lekkage.....help!!
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2017, 17:54 »
Nee was duidelijk druppel oile, voor de test rit nog ff schoongemaakt

Offline xrvtuur

Re: Olie lekkage.....help!!
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2017, 18:54 »
Mag iig al wat van de prijs af voor een nieuwe kettingset.  'Lekkage' zou heel goed kettingvet kunnen zijn.
Varadero SD02  2004

Offline Tonto 51

Re: Olie lekkage.....help!!
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2017, 19:58 »
Klopt johnvl.  Dan hing de druppel,/vet onder het tandwiel aan dat rubberen hoesje,,/dop
Ik twijvel of het ketting vet is.
Eerlijk kost de transalp niet veel. Dus het is een overweging waard, zolang het blok maar niet uit
elkaar hoeft

Offline ChrisvdSchoot

Re: Olie lekkage.....help!!
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2017, 20:02 »
Ik had (en heb} hetzelfde ik heb de keerring van de schakelpook vervangen (relatief klein klusje en de keerring kost niks). Nu lekt die nog steeds een klein beetje, het kan inderdaad kettingvet zijn of een lichte lekkage via de sensoren. Maar voor zo'n klein beetje olie ga ik niet alles weer loshalen.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Sandra

Re: Olie lekkage.....help!!
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2017, 23:10 »
Klopt johnvl.  Dan hing de druppel,/vet onder het tandwiel aan dat rubberen hoesje,,/dop
Ik twijvel of het ketting vet is.
Eerlijk kost de transalp niet veel. Dus het is een overweging waard, zolang het blok maar niet uit
elkaar hoeft
Koop toch wat goeds......  Een motor waar verse  oliedruppels onder liggen? :o veeg teken hoor.....
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Waffie

Re: Olie lekkage.....help!!
« Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2017, 03:09 »
Beste,
Ik persoonlijk zou verder zoeken mits je er slecht >500 euri voor moet geven(loop en sloop motor)
Nu heb ik persoonlijk geen hekel aan sleutelen maar dat is dan ook vooral omdat ik ervoor betaalt krijg.
Maar op voorhand al iets kopen waar mogelijk (veel)werk aan zit zie ik toch als een slechte investering.
tenslotte wil je een motorfiets om mee te rijden en niet als een maandenlang durend sleutel project
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl