Auteur Topic: inhouden AT hoge snelheid  (gelezen 3470 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

inhouden AT hoge snelheid
« Gepost op: 11 juni 2017, 19:45 »
Hoi,

ik heb weer wat.  :(
Mij AT uit 2002 houd in vanaf 80 km/h das nog niet echt hoge snelheid maar toch. tot 140 is het echt behoorlijk. ik heb de carbs met Liqui Moly gereinigd, brandstof pomp voorzien van nieuwe contact punten en een nieuw brandstoffilter.

stationair en onder de 80 km/h loopt het blok keurig.

hebben jullie enig idee waar ik het moet zoeken

Richard Thiele

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2017, 20:26 »
oh ja dat was ik nog vergeten
als ik de choke aan zet dan is het probleem een heeel stuk minder.

Offline PimW

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2017, 21:18 »
Is het ook begonnen na het schoonmaken? ;D

Als je nou op lage snelheid, onder de 80km/u, hoger in toerental gaat rijden. Bijvoorbeeld 4000-5000 toeren, wat doet de motor dan?
Is het echt vanaf 80km/u of begint het inhouden ook op lagere snelheid op hoger toerental?

Loopt de motor met choke ook goed stationair dan?

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2017, 13:13 »
Hoi PimW

goeie vraag. ik ga eens proberen om te rijden met een hoger toerental. kijken of dat hetzelfde probleem oplevert. het is niet begonnen NA he schoonmaken maar het schoonmaken heeft nog niet echt geholpen zeg maar.

het inhouden begint bij 80 km/h en bij 110 km/h is het wel het ergste dus dat is rond de 5000 toeren

De motor loop goed stationair maar wat mij wel opvalt is dat vanaf 120 de motor behoorlijk trilt, maar misschien staat dit er los van. en ik vind het zo bijzonder dat zodra ik op de snelweg rijdt en de choke aanzet het inhouden over is (bijna)

Offline PimW

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2017, 13:39 »
Heb je schoongemaakt door een goedje in je tank te gooien of handmatig/ultrasoon?

Kan goed zijn dat de hoofdsproeier vervuild is, die moet bijkomen vanaf ~3000 toeren geloof ik. Je motor krijgt in ieder geval niet voldoende brandstof lijkt me.
Zit ookk nog even te denken aan eeen gescheurd membraan maar dan moet hij op lage toeren ook niet lekker lopen lijkt me.

Misschien zit het nog in de pomp, maar wat daar precies de symptoomen van zijn durf ik niet te zeggen. Mijn motor heeft een (vlekkeloos werkende) vaccuumpomp :)

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2017, 14:46 »
ik heb de motor sinds februari en daarvoor heeft de motor lange tijd stil gestaan bij iemand. dus vervuiling van de carbs zou goed kunnen. ik heb er dus een goedje ingegooid maar dat heeft nog niet geholpen.

ik zal tijdens het proefrijden eens opletten of het al rond de 3000 toeren begint. ik heb een hoop te controleren bij de volgende proefrit ahahahah. grapje super met zulke info kan ik wel meer uitsluiten.


Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2017, 11:36 »
proefgereden........
naarmate het toerental stijgt wordt het inhouden erger. tot 3000 toeren gaat het nog maar vanaf 4500 is het inhouden behoorlijk. motor afgetankt en dat scheelt ook maar het is niet weg.

binnenkort de nieuwe brandstof pomp binnen (uit china) eens kijken of dat helpt. de oude brandstof pomp tikt om de 4 seconden. dat lijkt mij ook wat weinig.

de volgende stappen zijn carbs synchroon en bougies vervangen. beetje duimen dat het snel opgelost is.

Offline RENO

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2017, 20:50 »
eerst maar even de accu volladen met een batterijlader en dan een proefritje maken waarbij je eerst de dynamosteker losgehaald hebt
als je AT dan goed doortrekt, kun je er donder op zeggen dat je gelijkrichter/regelaar niet meer jofel is

Offline LJ

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2017, 21:19 »
proefgereden........
naarmate het toerental stijgt wordt het inhouden erger. tot 3000 toeren gaat het nog maar vanaf 4500 is het inhouden behoorlijk. motor afgetankt en dat scheelt ook maar het is niet weg.

binnenkort de nieuwe brandstof pomp binnen (uit china) eens kijken of dat helpt. de oude brandstof pomp tikt om de 4 seconden. dat lijkt mij ook wat weinig.

de volgende stappen zijn carbs synchroon en bougies vervangen. beetje duimen dat het snel opgelost is.

Die pomp van mij tikt ook maar zo weinig hoor, vorige week nog gecontroleerd, daar lijkt me niks mis mee. Over die China pompen lees je wel veel ellende, ik heb er overigens zelf geen ervaring mee, maar 'van horen zeggen'  :angel:. Je kunt beter je ouwe OEM pomp opknappen door er nieuwe contactpuntjes in te zetten.
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline Brombeer

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2017, 21:54 »

Dag Richard,


Houdt je AT ook in als je stil staat in vrij en de toeren op laat lopen?


Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline LJ

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #10 Gepost op: 18 juni 2017, 11:09 »
En ik zit me te bedenken, hoe zijn je brandstofslangen? Zit daar geen knik in ergens? Of zijn ze oud en opgezwollen?
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #11 Gepost op: 20 juni 2017, 09:28 »
Gisteren de tweede proefrit.

Luchtfilter er uit. dat was even een makkelijke en snelle test met dit weer  ;)
Niet mee te rijden, maximaal 80 km/h en stotterend de snelweg over.

mag ik dan concluderen dat de motor in elk geval te arm staat?

en zo ja. aan welke schroefjes moet ik draaien om m iets rijker te gaan zetten. het verbruik is overigens 1:18,2 misschien zegt dat ook wel iets.

het kan nog zijn dat er meer aan de hand is maar dit lijkt mij ook wel een deel van de oorzaak.

Offline Oldtimer

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #12 Gepost op: 20 juni 2017, 10:08 »
Ik zou eerst de carbs maar eens ultrasoon laten reinigen en ook de membramen nakijken op scheurtjes.

99% kans dat je probleem opgelost is..
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #13 Gepost op: 20 juni 2017, 11:15 »
Daar zie ik nog een beetje tegenop... ik ben nog niet zo'n goeie sleutelaar

Offline LJ

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #14 Gepost op: 20 juni 2017, 12:24 »
Eigenlijk moet je eerst beginnen met ontsteking checken, dan kleppen stellen, dan compressie checken, dan carbs ultrasoon reinigen en op de werkbank afstellen, dan synchroniseren en dan afstellen met een co meter en op de rollerbank  ;D. Maar je zou natuurlijk een short cut kunnen nemen ;). Afstellen doe ik altijd een beetje op het gehoor.

Het kunnen wel lastige klachten zijn dit. 1:18.2 lijkt mij wel erg zuinig trouwens, ik zit eigenlijk altijd op de 1:17, of die van mij zuipt gewoon teveel. Wat voor een wegen rijd je? Snelweg, binnendoor?

Ik heb overigens een ultrasoon reiniger staan mocht je uit de buurt van Utrecht komen.

Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline Hans Schaap

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #15 Gepost op: 20 juni 2017, 12:30 »
Vorige week had ik te maken met een AT die inhield en slecht liep, uiteindelijk bleek dat de twee bougie's van de voorste cylinder defect waren.


Deze zaten er ongeveer 1500 km in, dus zeg maar nieuwe bougie's.


Na twee andere bougie's geplaatst te hebben waren de klachten verholpen.


Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline RENO

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #16 Gepost op: 20 juni 2017, 20:03 »
top!

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #17 Gepost op: 22 juni 2017, 15:14 »
Kleine update,

De originele brandstofpomp had ik al voorzien van nieuwe contactpunten. maar dat leverde niets op. nu heeft de post een nieuwe pomp bij mij afgeleverd. en dat levert wel een behoorlijk verschil op.
maar het is nog niet helemaal over.

volgende week ga ik de bougies vervangen en de carb synchroon laten stellen.
als dat nog niet voldoende helpt denk ik dat ik het aanbod van LJ aanneem. de carbs ultrasoon reinigen en goed afstellen. iets wat misschien sowieso wel slim is maar dat doe ik dan komende winter.

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #18 Gepost op: 04 juli 2017, 11:04 »
Grote update  :)

De motor heb ik vorige week bij Bert Lanser (motor dealer bij mij om de hoek) gebracht. Daar kwam toch wel e.e.a. uit.
De carbs stonden inderdaad te arm en niet synchroon, De achterste uitlaatpijp lekte op de cilinder en 1 carb zat niet goed in zijn rubber. Deze zijn verdroogd en moeten (later) worden vervangen. De bougies zijn ook gelijk vervangen.

Ik heb ineens een andere motor. De motor loopt netter, harder en krachtiger. Ik ben er blij mee. nu nog de rubbers vervangen en de chinees pomp vervangen door een facet pomp.

 :) :) :) :)

ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en het aandragen van oplossingen.
super !

Offline LJ

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #19 Gepost op: 05 juli 2017, 16:22 »
Mooi werk!  8)
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline Jeroen

Re: inhouden AT hoge snelheid
« Reactie #20 Gepost op: 06 juli 2017, 07:36 »
Goh Bert Lanser, das een naam uit t verleden! Kwam al bij hem toen hij nog op de Zuidendijk zat, hoefde enkel t trappetje over en was er. Trip to memory lane! Maar ik lees dat hij inmiddels wel kan sleutelen?  ;D 8)
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."