Techniek > Honda Africa Twin

inhouden AT hoge snelheid

(1/5) > >>

richardthiele:
Hoi,

ik heb weer wat.  :(
Mij AT uit 2002 houd in vanaf 80 km/h das nog niet echt hoge snelheid maar toch. tot 140 is het echt behoorlijk. ik heb de carbs met Liqui Moly gereinigd, brandstof pomp voorzien van nieuwe contact punten en een nieuw brandstoffilter.

stationair en onder de 80 km/h loopt het blok keurig.

hebben jullie enig idee waar ik het moet zoeken

Richard Thiele

richardthiele:
oh ja dat was ik nog vergeten
als ik de choke aan zet dan is het probleem een heeel stuk minder.

PimW:
Is het ook begonnen na het schoonmaken? ;D

Als je nou op lage snelheid, onder de 80km/u, hoger in toerental gaat rijden. Bijvoorbeeld 4000-5000 toeren, wat doet de motor dan?
Is het echt vanaf 80km/u of begint het inhouden ook op lagere snelheid op hoger toerental?

Loopt de motor met choke ook goed stationair dan?

richardthiele:
Hoi PimW

goeie vraag. ik ga eens proberen om te rijden met een hoger toerental. kijken of dat hetzelfde probleem oplevert. het is niet begonnen NA he schoonmaken maar het schoonmaken heeft nog niet echt geholpen zeg maar.

het inhouden begint bij 80 km/h en bij 110 km/h is het wel het ergste dus dat is rond de 5000 toeren

De motor loop goed stationair maar wat mij wel opvalt is dat vanaf 120 de motor behoorlijk trilt, maar misschien staat dit er los van. en ik vind het zo bijzonder dat zodra ik op de snelweg rijdt en de choke aanzet het inhouden over is (bijna)

PimW:
Heb je schoongemaakt door een goedje in je tank te gooien of handmatig/ultrasoon?

Kan goed zijn dat de hoofdsproeier vervuild is, die moet bijkomen vanaf ~3000 toeren geloof ik. Je motor krijgt in ieder geval niet voldoende brandstof lijkt me.
Zit ookk nog even te denken aan eeen gescheurd membraan maar dan moet hij op lage toeren ook niet lekker lopen lijkt me.

Misschien zit het nog in de pomp, maar wat daar precies de symptoomen van zijn durf ik niet te zeggen. Mijn motor heeft een (vlekkeloos werkende) vaccuumpomp :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View