Auteur Topic: Verwijderen carburateurs xl600v  (gelezen 2011 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ceetje

Verwijderen carburateurs xl600v
« Gepost op: 13 juni 2017, 12:11 »
Hallo,

Ik vroeg me af hoe je de carburateurs, van de xl600v, van het motorblok moet halen? De inlaatrubbers werken nou niet echt bepaald mee. Oja, blok zit in het frame. :o

C.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2017, 12:32 door Ceetje »

Offline alain

Re: Verwijderen carburateurs xl600v
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2017, 12:24 »
En aansluitend: kun je bepaalde onderdelen van de carburateur aanpassen met de carburateurs ter plaatse?
bvb de hoofdsproeiers ?
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Ceetje

Re: Verwijderen carburateurs xl600v
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2017, 12:47 »
Nee, ik wil de carburateurs van het blok halen. Volgens Haynes moet dat kunnen met het blok nog in het frame. Maar omdat ik de inlaatrubbers niet wil kapot maken en het nog nooit eerder gedaan heb, leek het mij wel verstandig om eerst hier eens te vragen.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2017, 13:49 door Ceetje »

Offline xrvtuur

Re: Verwijderen carburateurs xl600v
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2017, 12:58 »
het beste is om eerst een werkplaatsboek aan te schaffen, daar staat stap voor stap wat je moet doen, dat verdiend zich heel snel terug. Haynes is een bekend boek.

Om je toch even op weg te helpen,tank eraf dan eerst het luchtfilterhuis wat bovenop zit eraf halen. dan je moet op de carburateurs links en rechts de choke kabels los maken, aan de linkerkant de gaskabels van de carburateur losmaken. klemmen op de inlaat rubbers los maken en carbs uit de rubbers trekken, dat kan even lastig gaan, spuit siliconenen spray er tussen wil helpen. let dan op hoe je de carbs van tussen de frame buizen haalt want zo moeten ze ook weer terug, weinig ruimte!

aan alain, als je iets aan je sproeiers wilt doen moeten de carbs eraf.
Varadero SD02  2004

Offline Ceetje

Re: Verwijderen carburateurs xl600v
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2017, 13:19 »
Dus gewoon "bruut geweld" toepassen? Die rubbers kunnen dus een beetje plooien? Ga ik dat eens proberen  >:D

Offline PimW

Re: Verwijderen carburateurs xl600v
« Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2017, 15:22 »
Beetje warm maken met een fohn en poeren met beleid (met een schroevendraaier oid) als ze vastgeplakt zitten aan het rubber. Dat is wel beun maargoed he, veel meer kun je niet.

Verder gewoon trekken als een 13jarige.

Offline Ceetje

Re: Verwijderen carburateurs xl600v
« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2017, 15:59 »
En veel ruimte is er ook niet !  ??? Ouwerwets bönen dus ... :D

Offline Jeroen

Re: Verwijderen carburateurs xl600v
« Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2017, 08:40 »

Verder gewoon trekken als een 13jarige.

 ................  :o
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Waffie

Re: Verwijderen carburateurs xl600v
« Reactie #8 Gepost op: 14 juni 2017, 11:19 »
indien het de originele inlaat rubbers nog zijn is het erg prettig (lees soepel) om deze ook te vervangen

en aangaande dat bruut geweld.. het gietaluminium is niet onbeperkt flexie dus druk tegen de stevige delen
bij twijfel gewoon om hulp vragen aan diegene die er ervaring mee hebben.

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Ceetje

Re: Verwijderen carburateurs xl600v
« Reactie #9 Gepost op: 14 juni 2017, 11:45 »
Wat betreft die ervaring ... Daarom dacht ik, ik vraag het hier.  ::) Wat ik tot nu toe begrepen heb, is dat er geen gemakkelijke manier is ...   :(  Note to self: Rubbers vervangen door nieuwe.  ;)
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2017, 11:48 door Ceetje »

Offline Ceetje

Re: Verwijderen carburateurs xl600v
« Reactie #10 Gepost op: 05 juli 2017, 10:16 »
Goed nieuws. De carburateurs zijn er af. Ik heb de inlaat rubbers veelvuldig ingespoten met siliconen. En met enigszins bruut geweld zijn ze los gekomen. Er is niks beschadigd, alle koelvinnen zijn intact. De rubbers waren inderdaad kneiterhard. Nieuwe inlaatrubbers kopen. Ik kan me voorstellen dat het monteren met nieuwe rubbers makkelijker gaat.  :D Bedankt voor alle reacties, heren.