Auteur Topic: transalp stroomprobleem  (gelezen 1081 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline honda2x

transalp stroomprobleem
« Gepost op: 15 juni 2017, 22:05 »
Nou heb ik jullie hulp ook echt nodig ik heb een probleem waar ik niet zo snel uitkom vandaag en enig uitleg vooraf  vandaag even een paar busjes verf halen action  totaal niet aan de hand .

rij naar een ander winkel voor koffie pads en div en kom buiten volledig dood er brand totaal geen lampje of prik zodanig .

dus alle zekeringen gecontroleerd op de dashboard niet stuk hoofdzekering ook aande zijkant bij accu ook  heel dat werd een wandeling met 2 tassen boodschappen en van 3 kilometer  :( in de hete zon  8)

thuis  en later de aanhanger met zoon en vrouw voor back up  mee met de auto en een verse gevulde accu van de ander motor meegenomen erin gezet 1 tik wilde dus starten.
 
dus ik pak me helm uit de auto en doe de jas aan  wilde starten wederom accu volledig dood wederom geen tikje of lampje helemaal niks  alles zwart  ???

dus opladen op de aanhanger en thuis gezet beide accu onder stroom gezet en beide vulden vrij snel van 1 streep naar 3 a 4 steepjes  maar nog niet volledige gevuld

wat zou het kunnen zijn wat een accu zo snel leeg raakt trekt of ik moet gaan denken aan een draad breuk en dan denk ik toch echt weer aan mijn contact slot .

wieowie kan me even op goede spoor zetten in welke richting ik moet gaan zoeken mijn dank alvast

Offline Timy

Re: transalp stroomprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2017, 22:32 »
Of een 'dode' accu of spanningsregelaar die de accu voor je heeft opgeblazen. Als je mazzel hebt is het alleen de accu.

Dus starten en spanning meten.  :) Niet veel mee rijden tot je zeker bent dat er niet teveel spanning geleverd wordt. Krijg een boel ellende van..
Mijn geld zit op de regelaar.  :))
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline honda2x

Re: transalp stroomprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2017, 09:36 »
dank je wel timy  voor het meedenken dan ga ik daar is even naar kijken  alleen het meten en zeker weten wat ik meet daar heb ik nog al moeite mee
zal me schoon vader is in schakelen .

Offline honda2x

Re: transalp stroomprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2017, 20:07 »
Gevonden  ;D na een verse op geladen accu erin gezet en de spanningsregelaar afgekoppeld nog geen stroom en volledig zwart 
meteen de  kuip gesloopt .

daar snel gevonden een  stekker en al snel de draad eruit die met een nieuwe stekker gesoldeert  klaar allesdeed het weer

meteen ook maar mijn contact slot gesloopt en daar maar een gekeken  ook weer klaar . :D

Offline The Headless Horseman

Re: transalp stroomprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2017, 20:25 »
Mooi dat je het gevonden hebt  8)

Nu was het een draadbreuk, maar vaak ook corrosie in de stekkers. Lekker in de vaseline houden, dan blijft het over het algemeen wel werken  :)

Die rode stekker is die van/naar het contactslot. Ook de stekkerverbinding die er op de foto links naast zit wil nog wel eens wat problemen geven, met de door jou genoemde symptomen als gevolg.

Lekker rijden weer!

Grtz,
René

TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS