Auteur Topic: XL600V Gekocht! Begin van een mooie hobby  (gelezen 1078 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MrMikor

XL600V Gekocht! Begin van een mooie hobby
« Gepost op: 18 juni 2017, 20:08 »
Dag allen,
Na weer een zoektocht kwam ik van de week een leuke transalp tegen voor een nog leukere prijs. Zaterdag even proef gereden, en deze was gewoon heel erg goed! Mijn handen jeuken al want komende vrijdag kan ik 'm ophalen.
Het betreft een 1994 model, met de oude neus, wel al de nieuwe klokkenwinkel. Mooi groen, en de heerlijke gouden wielen.
De alp komt van de eerste eigenaresse vandaan, die hem blijkbaar in 94 nieuw heeft gekocht, en nu in geruild voor een BMW F650.

De aandachtspuntjes:
- Koppeling slipt met opschakelen bij 7000rpm en vol gas, dit gaan ze bij de afleverbeurt oplossen.
- Achterband is vierkant, heeft niet direct prio, maar er zitten nu wegbanden op. Ik wil hier enduro banden op hebben (Michelin SIRAC ziet er goed uit, iemand ervaring hier mee of een betere suggestie?) maar dit kan wachten tot na de vakantie.
- Hogere voorruit zodat ik dagelijks comfortabel naar mijn werk kan.
- Linker voetsteun is wat omhoog gebogen, heeft iemand een nieuwe voor mij?
- En wat kleine leuke klusjes die ik zelf kan sleutelen. o.a. kofferdrager weer zwart maken, is nu wat roestig. Wassen, poetsen, etc

Zoals eerder vermeld, ik kan niet wachten. Het transalp-virus raakt hard!
Eigenlijk een beetje spijt van deze aankoop.. Veel te leuk dit, en dan met de oorspronkelijke bedoeling deze te gebruiken als woon-werk motor  >:D

Offline Peter_Winsum

Re: XL600V Gekocht! Begin van een mooie hobby
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2017, 23:38 »
Gefeliciteerd!

Veel plezier ermee en nog maar een kleine stap verwijderd van een lidmaatschap!  ;)
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline ChrisvdSchoot

Re: XL600V Gekocht! Begin van een mooie hobby
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2017, 19:36 »
Welkom, leuke fiets en veel rij- en sleutelplezier.
On a bike no one ever asks "are we there yet"