Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 946 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline RubenB1991

Voorstellen
« Gepost op: 25 juni 2017, 23:54 »
Beste forum,

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Africa tein uit '94 met 71.000km op de teller. Helaas ben ik al twee stil komen te staan.

Mijn avontuur begon vandaag in het vertrouwde Hardenberg. Ik stapte vanochtend vol verwachting op mijn super vertrouwde CBR 600 F uit '98. Op weg naar mijn broer in Zeist. Hier in de auto gestapt onderweg naar Zoetermeer. Samen waren wen aan het bedenken wat we allemaal moesten controleren:

- Banden, leeftijd en profiel. Beiden uit 2011
- Remmen in 2012 vervangen incl. vloeistof met bon.
- Vering, geen lekkages oid.
- Kettingspanning, 40mm met een persoon op 't zadel
- algemeen geen tekenen van schade
- Ik had expliciet gevraagd  om een ijskoude start. Blok was inderdaad ijskoud toen ik aankwam.
- Blok en bak zweten niet
Etc. Etc.

Al met al een eerlijke motorfiets. Een aantal facturen waren aanwezig waaronder eentje voor een brandstofpomp, ik had een grote blij.

Test rit helemaal goed verlopen en die van mijn broer ook.

Gekocht!

Ik kreeg een belletje om voor een kennis en BMW R1150RT te bekijken.

Onderweg naar de BMW valt die uit, de tripmaster stond op 200 km dus kon best gewoon benzine zijn. Dus op de vluchtstrook de kraan op reserve gezet en starten maar. Maar helaas, hij trok de accu leeg. Ik de motor in de twee en aanduwen en toen ging die weer.

Meteen getankt en probleemloos doorgereden. En aangekomen bij de BMW. Bmw was warmgelopen, lekte olie, gare en oude banden, 74k km gelopen, smoesjes over olie misgieten om de lekkage te verbergen en de cardan was vet wat betekend dat er hoogst waarschijnlijk een keerring lek is. Binnen 5 minuten had ik het wel gezien en had niet eens de behoefte om een rotje te maken. Hij staat op Marktplaats voor 2400 euro. Je bent gewaarschuwd.

Vanaf mijn broer naar huis begint de at te stotteren na 160km op de dagteller. 1:10 klopte naar mijn idee. Maar goed, de tank op reserve gezet. Iets dat helaas niet hielp. Gelukkig rolde ik uit op een parkeerplaats. Helaas een homo ontmoetingsplek.... voelde behoorlijk omgemakkelijk. Terug beredenerend besloot ik dat het of de pomp moest zijn of een verstopping.

Na 2.5 uur was er dan eindelijk de anwb die mijn vermoeden vam een kapotte pomp en accu bevestigte. Dit was de eerste keer dat ik zo lang moest wachten op de anwb, verder ben ik zeer content met hun services.

Om dit verhaal kort te houden:
Mijn at behoeft een nieuwe pomp, zit nu een mitsubishi pomp op die soms dus een vast contactpuntje heeft. Een beurt kan geen kwaad. Knipperlicht rechts achter werkt niet. En ik weet niet hoe de tripmaster werkt. Als laatste moet er nog een nieuwe accu op. Verder wil ik het frame wat netter maken door roest aan te stippen met novorox oid.

Dus bij deze mijn AT.

Ik heet Ruben ben 25 jaar en heb HBO Automotive engineering afgerond.

Ik ga zsm langs Desert Motors in Vriezenveen om kennis te maken. Ik hoor/lees veel positieve dingen over hun!

Groeten,

Ruben
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2017, 23:59 door RubenB1991 »

Offline varaderohuibje

Re: Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2017, 00:19 »
lekker begin :)... welkom op forum

Ook niet ver weg vanuit Deventer is Elburg.
Clublid waar je ook zelf mag sleutelen.
http://www.pjsmotorbandenservice.nl/

suc 7

Offline Sandra

Re: Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2017, 00:38 »
40 mm kettngspeling terwijl er iemand op de motor zit lijkt me erg veel....
[img]http://img684.imageshack.us