Techniek > Honda Varadero

6 ketting Schakels met kapotte o ringen kapot

(1/4) > >>

STA:
Tot mijn verbazing zag ik dat er 1 schakel was met een kapotte O ring, de schakel vervangen voor een nieuwe. Opgelost dacht ik!

Tot mijn verbazing zag ik vanavond nog 6 schakels met kapotte o ringen😱, hoe kan dit?

De Did ketting met JT tandwielen zijn in Juni 2016 vervangen +/- 8000km nu mee gereden.
De ketting word ongeveer om de 500km gesmeerd (S100) kettingspray tenzij het door de regen blank is geworden, schoonmaken doe ik met een beetje lampenolie, kettingborstel, afspelen met water en dan helemaal droog maken en dit 3x per jaar.

De tandwielen staan op het oog te zien recht tegenover elkaar, de ketting zit er ook recht op met het blote oog gemeten.
De ketting begeleiders op deachterbrug iets ingesleten maar niet schrikbarend.
Ketting spannen circa 4mm, dat meet ik na met een liniaal.
 
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van al de kapotte o ringen??

Groet Stephan

PimW:
Staat je ketting niet een beetje strak?

Waaar en hoe meet je die 4mm precies?

Ceetje:
4 mm ... ????  :o Typo, neem ik aan?

STA:

--- Citaat van: PimW op 26 juni 2017, 23:04 ---Staat je ketting niet een beetje strak?

Waaar en hoe meet je die 4mm precies?

--- Einde van citaat ---

Aan de onderkant met een liniaal erachter, poos geleden heeft de dealer het gedaan ivm nieuwe banden

STA:

--- Citaat van: Ceetje op 26 juni 2017, 23:31 ---4 mm ... ????  :o Typo, neem ik aan?

--- Einde van citaat ---

Ja tussen de 4 en 5 mm dat staat op de sticker die op het achterbrug zit geplakt vanaf de fabriek

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View