Het ligt dus even stil, want ik lig stil met de arm in de mitella.
Maar die dop wil ik eruit hebben omdat deze gewoon niet meer goed is, dan mag er wel een nieuwe in tzt. Maar ik zal het deksel ook eens lossen. Heb er wel een sleufje in geslepen om het los te maken alvorens het deksel los komt.
Het blok zal wel volledig in de soep liggen, maar goed, een manier om dat te ontdekken.
En startmotor, deksels, koppeling, etc, zijn wellicht nog wél bruikbaar. Dat zou leuk zijn.
Los daarvan, misschien rare vraag maar kon het niet zo 1 2 3 vinden. Een motor die 1000 toeren draait, is dat 1000 per cilinder? Of - bij een tweecilinder - 500 per cilinder? Mijn auto is een 6 cil, en draait als ik even gas 5500 toeren. Maar als dat per cilinder zou zijn, is het weer verwaarloosbaar. Zo vroeg ik mij dit af..
Tevens dacht ik - ook over mijn 6 cilinder lijnblok - (en in het verleden over mijn 4 cilinder boxer) - wat maakt de volgorde van de cilinders? Ik dacht zelf trilling. Als je cilinder 1, 2, 3, 4, 5, en dan 6 vuurt, krijg je in de lengterichting van het blok een hele constante wiebel. Terwijl 1, 5, 2, 6, 3, 4, het wellicht meer neutraal houdt. Enfin, zo lag ik vannacht in bed te roffelen op de arm van de vrouw naast mij, die het maar nerveus vond en het ook nog een onzinkwestie. 'Wat maakt dát nu weer uit!?, ga slapen!' .
Heb ook een electrisch lasapparaat gekocht nadat ik de voetsteunen van PimW ontving. Wordt morgen geleverd, althans hoop ik. Dus dat wordt rommelen op het balkon