EDIT: Niet bedoelt om de CRF1000 de grond in te stampen, maar om wat voorkennis te krijgen m.b.t. onderhoud.
Ik kwam vandaag bij het oriënteren achter een minpuntje van de CRF1000: Hij heeft geen lampen. Ook de basisversie niet. Als je (LED) koplamp er mee nokt dan moet je naar de Honda dealer voor "service", en als het probleem daadwerkelijk in de lamp zit dan is er maar 1 oplossing: Geheel vervangen.
Heeft dat ding nog meer verassingen qua onderhoud?
- In de handleiding staat dat de voorremklauwen op 45 nm worden vastgezet, en dat je nieuwe bouten moet gebruiken. Zijn de kosten niet, maar wel opvallend.
- De gaspositiesensor is niet los te bestellen. De gehele gasklepbehuizing zal moeten worden uitgewisseld.
Probleempjes/ kinderziektes:
De spaken van de 2016-2017 modellen zijn (waren) vatbaar voor roest. Vamaf 2018 worden RVS spaken toegepast.
de binnenkant van de voorvork lijkt zijn anodisatielaag wat snel te verliezen. Dit leid tot een plakkerige vork.
BronHonda houd garantie af.
De beugel die ideaal geplaatst is voor een GPS, lijkt snel te scheuren als deze daar voor wordt gebruikt.
Honda houdt garantie af, maar er zijn extra beugels in de handel verkrijgbaar die het geheel versterken.