Auteur Topic: Eigenaardigheden onderhoud CRF1000  (gelezen 6193 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pronto

Re: Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
« Reactie #30 Gepost op: 05 januari 2018, 14:50 »
@ J-P het corroderen van je spaken was dat echt ingevreten? Ik heb op die van mij nog niets kunnen waarnemen maar daar staat ook pas 3650 km op. Ik mag aannemen dat bij Honda bekend is wel serienummers het betreft. Ik heb ze nu ingespoten met TOP HAT coating van Rustoleum. Over het anodisatie probleem staat al een heel topic op ADV maar als ik dat allemaal door lees zijn het een paar gevallen en niet iets structureel. Of heb ik het mis? Ook heb ik het gevoel dat ook een deel stemmingmakerij tussen zit maar dat zal wel aan mij liggen. Je kunt van een fabrikant niet verwachten dat een product maakt wat 100% bestendig voor personen die er extreme dingen meedoen.

Offline J-P

Re: Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
« Reactie #31 Gepost op: 05 januari 2018, 15:39 »
Welnee, was gewoon verkleuren, die spaken waren wat mij betreft ok maar mijn dealer vond van niet.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline JanO

Re: Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
« Reactie #32 Gepost op: 05 januari 2018, 20:32 »
Ondertussen staat mijn CRF-DCT op 52000 kms die ik met heel veel plezier heb gereden. Deze motor is in zijn geheel de leukste motor die ik ooit gereden heb (en dat zijn er heel veel, de voordelen van voortgezette rijopleidingen geven) en ik ging hem nog meer waarderen op de allroadpistes in de Alpen, wat een dikke pret.

Punten die ik heb meegemaakt en de oplossing:
- spaken begonnen te corroderen -> onder garantie vervangen
- beetje gierend geluid in het blok -> onder garantie zijn zowel de waterpomp als de oliepomp vernieuwd, better safe than sorry zei Honda
- binnenpoten voorvork kregen een vreemde kleurverandering => onder garantie vervangen, mogelijk is dat het anodisatieprobleem in het starttopic.
- kopframe gescheurd tijdens de Dirty Roads toer in de Alpen -> geen garantie, zelf een nieuw frame gemonteerd voor 149 euro en nu een beugel gekocht in Roemenie die de boel verstevigt.

Verder is het een geen-gezeik-wat ben ik een fijne motor-fiets motor gebleken die wat mij betreft richting de 2 ton gaat.

En de zijstandaard was dat ook garantie?

Offline J-P

Re: Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
« Reactie #33 Gepost op: 05 januari 2018, 20:35 »
Nee, dat was mijn eigen schuld door de motor te verhogen. Gewoon een nieuwe op gezet en die eerst laten verlengen.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Jeroen

Re: Eigenaardigheden onderhoud CRF1000
« Reactie #34 Gepost op: 06 januari 2018, 11:24 »
@james bond: van Polva buizen werd ook gezegd dat ze heul lang mee zouden gaan..... tot die batch met teveel weekmakers na 30 op heel veel plekken voor spontaan barstende waterleidingen zorgde!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."