Auteur Topic: Voorstellen en direct wat vragen  (gelezen 1708 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline martijnal

Voorstellen en direct wat vragen
« Gepost op: 02 juli 2017, 16:52 »
Hoi allemaal,

Vorige maand heb ik m'n rijbewijs gehaald en even daarvoor (met hemelvaart) al een Transalp via het forum gekocht. Hoog tijd om mijzelf even voor te stellen dus :P
Ik ben Martijn, woon in Hengelo en na wat overtuiging van wat vrienden toch maar besloten om dus te gaan motor rijden. Ik heb altijd gemountainbiket en ben actief bij scouting dus een motor voor avontuurlijk en onverhard gebruik was dus een voor de hand liggende keuze. Vandaar dat ik bij de Transalp ben uitgekomen  ;D
Ik heb geen ervaring met sleutelen aan motorvoertuigen, maar ik niet bang voor vieze handen en om klussen zelf uit te voeren dus ik ga van mijn Alp de komende tijd een hoop leren naast het ervaring opdoen met rijden.


Mijn Alp 1988


De vorige eigenaar heeft hem 17 jaar in bezit gehad en heeft hem altijd binnen laten staan. In die 17 jaar is er 12000 km bij gereden wat het totaal nu op 48 000 brengt. Onderhoud werd gedaan door een vriend dus daar is niks van documentatie van. Zelf heb ik er nu zo'n 700 km opzitten dus de eerste ervaringen/mankementjes zijn binnen :P

Remmen
Gisteren heb ik samen met wat vrienden de rubberen remleiding vervangen voor een RVS variant. Nieuwe remolie erin en ontluchten ging prima voor een allereerste keer zo'n klusje.
Wat een van de jongens opmerkte is dat er redelijk veel scheurtjes in de remschijf te zien zijn (op foto klikken wordt die groter). Scheurtjes zijn ook aan de andere kant te zien dus zijn denk ik door en door? Lijkt mij niet helemaal gezond, maar graag zou ik wat tips krijgen hierover.
Zat zelf te denken om deze (klik) te bestellen om zo snel mogelijk te vervangen.  Iemand ervaring met dit merk of weet iemand een beter alternatief?