Techniek > Honda Africa Twin

Uniek Voortandwiel voor de XRV 750

(1/2) > >>

Sensie:
Dit speciaal ontwikkelde tandwiel voor en door Africa Twin liefhebbers is voor het behoud van de uitgaande as en maakt het niet meteen noodzakelijk om de as te vervangen bij eventuele inslag. Tandwiel gaat over de hele spline inclusief de scheef oplopende zijde van de as bij het carter. 

Ik heb er zelf inmiddels 750km mee gereden. Het voelt stabiel en solid aan. Het veranderen van de spanning op de ketting door het schakelen gaat stabieler en geeft minder trillingen door in de Twin. Het aangrijpen na het schakelen gaat directer en stoeit niet eerst met de (eventuele) onbalans in het originele Honda tandwiel op de as.

Tandwiel is overigens als set (inclusief ketting en achtertandwiel) te koop bij Desert Motors in Vriezenveen.

PimW:
En wat kost dat?

Hotel 317:
En die drie M4 kegelkopjes zorgen er voor dat dat ding op zn plaats blijft? Wow. En dat komt los na 30.000km? Braaf met dat imbusje 2,5mm? En Niet eerder?

Sorry, maar dit lijkt uitgedacht door iemand die theorie en praktijk niet echt uit elkaar kan houden. Het idee van "kracht verdelen" is goed,maar op die manier monteren is vragen om problemen.

Los daarvan is de oplossing volgens mij simpelweg een tandwiel wat mindder hard is dan je as, of een laag vet wat metaal-metaalcontact vermijd.

Maar veel Africa twin rijders zullen-net als met de brandstofpomp- maar al te happig zijn op het "verbeteren" van hun machine, om dit voortandwiel™ te monteren. Ik hoop dat er geen  brokken van komen.

Door wie was dit uitgedacht?

len_tour:

--- Citaat van: Hotel 317 op 07 juli 2017, 08:56 ---Ik hoop dat er geen  brokken van komen.

Door wie was dit uitgedacht?

--- Einde van citaat ---

Het tandwiel loopt echt niet van de as wanneer de ketting er om zit. Probeer een normaal voortandwiel maar eens van de as te halen met de ketting gemonteerd, laat staan dat een tandwiel dat bijna helemaal over de as gaat er af loopt, zelfs zonder inbusjes.

Waffie:
 :-\

ik begrijp al die poespas niet.

een dergelijke oplossing wordt pas bedacht nadat de as er eigenlijk al niet meer fris uitziet en ja dan kan het een (voorlopige oplossing zijn.
Ik werwacht met de gekozen borging niet zoveel problemen maw .. die loopt er echt niet af
 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View