Auteur Topic: Hoger zitten op AT RD07a  (gelezen 3139 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline woutermtb

Hoger zitten op AT RD07a
« Gepost op: 08 juli 2017, 19:30 »
Hallo,

Ik ben 1m86 en na een paar uurtjes op mijn RD07a krijg ik altijd last van de knieen...
Hoe kan ik makkelijker op de motor zitten? Vering aanpassen? steuntjes? Heb nog 2de zadel op mee te prutsen??

Alvast bedankt voor tips,

Wouter

Offline The Headless Horseman

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #1 Gepost op: 08 juli 2017, 19:34 »
De vering gaat je niet helpen Wouter, daar verander je de afstand tussen zadel en voetsteunen niet mee.

Je zult het dus moeten zoeken in verlagen van de voetsteunen, evt icm het verhogen van je zadel  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline woutermtb

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #2 Gepost op: 08 juli 2017, 20:18 »
Aha, ok :(...

Ik zal de mogelijkheden van lagere steunen en dikker zadel eens bekijken, wat er op de markt is...

Een andere benadering: zit de nieuwe AT hoger?? ;)

W

Offline V-Twin

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #3 Gepost op: 08 juli 2017, 21:10 »
Nee dat niet.

Offline LJ

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2017, 08:07 »
Verlaagde voetsteunen, scheelt een hoop! Zie: http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=15282.0
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline Hotel 317

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2017, 17:43 »
Nee dat niet.

De nieuwe AT heeft een optie voor een 30 mm hoger zadel. Kost wel 360 ekkies; Even veel (zo niet duurder) dan aanpassen van je huidige zadel.

Offline RENO

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2017, 19:20 »
Bij Tijger-leathers in Den Haag verstevigen en verhogen ze het AT zadel voor 75 euronen (wel ff bellen voor een afspraak)

Offline woutermtb

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2017, 06:26 »
Ho,

Dit is toch een super forum!
Dus, wachten op een nieuwe productie voetjes verlaagd en dan eens een motodagje naar den haag :)
Maarre, misschien beter zadel opsturen? Enig idee hoe lang ze eraan werken?

Super bedankt voor alle tips!!

Wouter

Offline The Headless Horseman

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2017, 07:16 »
Bij Tiger Leathers is het 'klaar terwijl je wacht'  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline woutermtb

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2017, 12:28 »
Whoo, dus, nieuwe vulling, nieuwe overtrek, koffie en klaar?
Klinkt als magie??

W

Offline The Headless Horseman

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2017, 18:21 »
Yep  8) Uurtje of 1,5u moet je ongeveer rekenen, en je kunt ook gelijk nog effe sjoppen voor wat vrije-tijds outfits  ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline RENO

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2017, 08:07 »
Whoo, dus, nieuwe vulling, nieuwe overtrek, koffie en klaar?
Klinkt als magie??

W

nope! verstevigen/verhogen is 75Eurie, nieuw dek erop voor de voor en achterzadel compleet is +/- 150Eurie

Offline woutermtb

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2017, 20:37 »
Hm, kunnen ze dan verhogen en vestevigen met het originele overtrek???

Snap het niet goed?

W

Offline honda2x

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #13 Gepost op: 12 juli 2017, 20:47 »
Of zelf de elektrische brood mes en de naai machine  ter hand nemen   ik moet het zelf ook nog doen .  ;D

Zit zelf met dat kleine schuine stukje  daar krijg ik altijd een dood gevoel in me kont  dat mag meteen meer naar achter en glij naar voren vanwege de kuil  die daar zit dat mag wel wat rechter en ook wat harder .

Na de vakantie toch maar eens kijken  of dat gaat lukken  8)
Bewerk bericht

Offline RENO

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #14 Gepost op: 12 juli 2017, 20:52 »
Ha Wouter,
Het ori-dekje van Honda heeft ruimte die het verhogen en verstevigen toelaat
Stel je wilt steviger en hoger, maar smaller bovenin om meer beenlengte houden bij "voetje aan de grond"
Of juist heel veel oppervlak in de breedte
Die wensen kun je ter plekke bespreken bij Tijger-Leathers en dan maken ze het zadel steviger en net zo lang smaller, hoger, breder tot jij tevreden bent. (binnen het toelaatbare ruimte van je ori-dekje) Wil je buiten die ruimte, dan maken ze een nieuw dek van materialen die jij mooi vindt. zoals ant-slip, allerlei kleuren, biezen en kleuren stiksels. Uiteraard kunnen ze daarop ook een naam/tekst of Honda logo borduren.
Zelf heb ik het zadel zo'n 3 cm laten verhogen en door het stevigere schuim zak je niet meer zover weg dus effectief blijf ik hoger dan 3 cm t.o.v. de ori-schuimlaag Wellicht dat ik later nog een nieuw dek met anti-slip laat maken voor beide zadels (v&a)

p.s. ze laten je ook steeds even passen en proefrijden met je dekje er tijdelijk op gedrapeerd, dus neem de tijd !


« Laatst bewerkt op: 12 juli 2017, 21:04 door RENO »

Offline RENO

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #15 Gepost op: 12 juli 2017, 20:54 »
Of zelf de elektrische brood mes en de naai machine  ter hand nemen   ik moet het zelf ook nog doen .  ;D

Zit zelf met dat kleine schuine stukje  daar krijg ik altijd een dood gevoel in me kont  dat mag meteen meer naar achter en glij naar voren vanwege de kuil  die daar zit dat mag wel wat rechter en ook wat harder .

Na de vakantie toch maar eens kijken  of dat gaat lukken  8)
Bewerk bericht

voor 75 neuronen zou ik zelf niet zo gaan zitten hobbyen, ze zijn echt meer dan 1,5 uur bezig met professionele schuim, lijm, overtrekbeschermlagen enz.

Offline honda2x

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #16 Gepost op: 12 juli 2017, 21:40 »
nope! verstevigen/verhogen is 75Eurie, nieuw dek erop voor de voor en achterzadel compleet is +/- 150Eurie


Dan zal je dit bedoelen leek me al  sterk oude eraf dat gaat geheid stuk omdat je het uit de oude nieten eruit moet halen dan op vullen en dan weer het oude erop nieten wat verdroogt is en de gaten in vallen van de niet die je er niet uit krijgt dat zal die dat niet aan raden denk ik  ;).

ik zelf denk zelf aan 2 kleuren met misschien bies op vullen en vlak maken  en nieuw polyether materiaal lijm en arbeid loon 
zal het wel duurder zijn , maar  omdat ik het zelf erg leuk vind om te doen komt het uitbesteden niet altijd bij me op .

het klooien lijkt me juist het leukst  komt wel en geen haast bij  ;D

Offline RENO

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #17 Gepost op: 13 juli 2017, 07:16 »
Het materiaal van CRF1000 zadeldek is erg elastisch/ rekbaar.
Dat is o.a. de reden dat het eigenlijk niet goed zit, maar zoals je ziet zeer goed te verwerken en de minuscule niet-gaatjes zie je niet omdat
deze aan de binnenzijde van het zadel blijven.
Ouder materiaal is wat dikker en minder rekbaar en zak m.i. makkelijker uitscheuren op de niet-gaatjes.

Maar iig knap dat je zelf aan de slag gaat, laat je het eindresultaat zien in dit topic ?

Offline woutermtb

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #18 Gepost op: 13 juli 2017, 07:23 »
Oh, is het een probleem dat ik het over een AT 750 xrv heb, geen nieuwe?

W

Offline honda2x

Re: Hoger zitten op AT RD07a
« Reactie #19 Gepost op: 13 juli 2017, 12:57 »
wouter

Is totaal geen probleem alleen maar als je dat wilt  zal er alleen div er aan aangepast moeten worden  dus daar hoort ook  een nieuw overtrek  bij .  om dat er met de oude niet veel eer meer te behalen is .

zal oud hard droog zijn zal het advies zijn en de kosten zitten niet in dat kleine stukje kunstleer .

Ja mocht ik me er mee bezig houden zal wel wat fotos plaatsen  :)