Auteur Topic: Xl 600V 03/87  (gelezen 1042 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline paso

Xl 600V 03/87
« Gepost op: 11 juli 2017, 22:39 »
Blijkbaar me nog niet voorgesteld
Paso gewoon omdat ik ooit een 906 heb gehad, Johan of Jo irl. bj 1967 Oelegem B.
DHZer uit passie voor alles wat mechanisch is, elektrisch, vooral elektronisch iets minder.
Ik heb dus een Alpje, van 2 eentje gemaakt, voor en na toch zowat een jaartje aan geknutseld, elke bout zat vast of draaide zot, achterbrug compleet verrot en muurvast, enige waar ik niets heb aan moeten doen was het blok.
Redelijk geslaagd vind ikzelf al is hij nooit af, middenbok is te lang bvb. moet cm korter worden.
Fan werkt niet al werkt die wel rechtstreeks en geeft het thermocontact op temperatuur ook mooi door, raadsel maar dan moet de tank eraf.... doet het zo ook al moet ik met warme dagen binnendoor de meter wel in het oog houden.
Totaalteller werkt niet, dagteller wel, op 230-240 km moet hij op reserve, 5.6/100 verbruikt hij, fabrieksopgave is 5.4, niet slecht vind ikzelf, ben ook niet een rustige rijder.
Uitlaat, gek veel geld voor een originele, dus 1 pijp van een Duc S4R eronder gehangen, bulderd beschaafd maar knalt erop los bij gas los.
Banden, anakee3, al ligt de voorste niet echt rond, raar, vanavond maar weer eens goed proberen te leggen en de druk op 2.4 gezet, morgen kijken hoe het gaat.
Ik rij dus weinig, al vaak willen verkopen omdat hij wat in de weg staat, nu toch weer paar weken al heel blij omdat mijn Citroën de geest gaf en de pas aangekochte Saab wat meer aandacht nodig heeft voor ik ermee op de weg kan.
Eigenlijk is dat echt wel een gooi en smijt ding, het stuurt zonder moeite, je kunt hem echt plat leggen in de bochten, misschien ligt dat ook aan de veren , achteraan rode Showa verstelbaar en vooraan zouden progressieve WP spiralen zijn.
Wat gaat er kortelings nog gebeuren, een ander ruitje, korte MRA in het blauw lijkt me wel wat.
En vooral meer mee rijden, ben de file's op de Antwerpse ring wel meer dan zat....
http://s9.photobucket.com/user/pasojo/library/transalp%20600?sort=3&page=1
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2017, 22:44 door paso »
XL 600V 03/87

Offline James Bond

Re: Xl 600V 03/87
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2017, 16:53 »
Welkom. Voorband lag er bij mij ook niet 100% erop
( hobbelde). 3 bar erop, leeg laten lopen en weer op juiste spanning brengen.
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline Ceetje

Re: Xl 600V 03/87
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2017, 18:38 »
Hee daar, wat leuk, ik heb een Paso 750 gehad. Dat is een mensenheugenis geleden. Ook een ss 900 gehad. Nu een Transalp 600 en een Drz400. Meer dan genoeg peekaas.  :D Ik heb trouwens nog een goede originele uitlaat liggen .... maareh, welkom hier !!  ;)

Offline paso

Re: Xl 600V 03/87
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2017, 20:04 »
Dan ken je Stukgatie wel, een belevenis om te rijden en meestal deed hij het wel maar om de zoveel tijd was er toch iets waar je grijze haren van kreeg (ik heb er veel) >:D
Ha begonnen met een DR250 Full-Floater, Pro Link avant la lettre...., tot de nokkenas vastliep....
Zoek mijn uitlaat niet te vervangen, dit staat beeldig. ;D

En bedankt voor de tip James, momenteel ligt hij bijna goed, zal iets voor het weekend worden, vandaag was (is) het kledij drogen...
XL 600V 03/87