Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 2625 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline hovingtim

Voorstellen
« Gepost op: 18 juli 2017, 22:52 »
Hallo,

Ik kom mij bij deze even voorstellen,

Tim Hoving, 30 Jaar en sinds kort in bezit van het Motorrijbewijs en Honda Transalp. Een XL600V, met inmiddels 46000 kilometer op de teller. Ik zoek voornamelijk wat kleine dingetjes om volop te kunnen genieten van onze Alp (mijn vriendin en ik rijden op 1 motor).

Inmiddels een 12v aansluiting gemaakt en gesinterde blokken besteld om de voorremmerij weer wat op orde te maken. Maar voornamelijk rij hij heerlijk.


Offline luwe

Re: Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2017, 00:43 »
welkom uit Twente 8)

Offline alain

Re: Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2017, 06:13 »
... gesinterde blokken besteld om de voorremmerij weer wat op orde te maken....


Stalen remleidingen monteren. Dan zal hij nóg beter remmen. En als je in duo rijdt is dat geen luxe.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Robin66

Re: Voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2017, 08:09 »
Hoi Tim,

Leuk dat je je voorstelt! Mooie motor! Ik zie dat je uit Nijmegen komt (ik uit Elst), er is in oost Nederland een redelijk actieve groep transalp rijders... De eerste donderdag van de maand ontmoeten we elkaar meestal in Duiven... Stammtisch oost. Ook word er best actief meegedacht met technische verbeteringen etc....

Geniet van je motor,
Robin

Offline Blommetje

Re: Voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2017, 10:32 »
De mooiste kleur! Gefeliciteerd!
- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Offline hovingtim

Re: Voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2017, 22:50 »
Bedankt voor het warme welkom,

Gesinterde blokken zijn inmiddels in huis en zal ik dit weekend even monteren, zal meteen de remolie maar eens vervangen want dat zal ook geen overbodige luxe zijn (motor had 1,5 jaar stil gestaan). Duiven is op zich niet ver weg van mijn werk (Huissen). Dus ik zal donderdag eens in de gaten gaan houden.

Is het overigens normaal dat de motor onderin (onder de 2500rpm) wat bokkerig/onrustig rijd?

Offline PimW

Re: Voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2017, 07:29 »
Hangt een beetje van de situatie af. Constante snelheid rijden zonder veel van de motor te vragen moet hij gewoon soepel rondlopen, maar in een versnelling hoger dan de eerste vanaf bijvoorbeeld 1500tpm op willen trekken zal niet van harte gaan.

Doortrekken vanaf 1500tpm in de eerste versnelling moet gewoon prima gaan en dan kun je ook prima op 2500tpm blijven hangen.

Maar in hogere versnellingen zul je iets meer richting de 4000tpm moeten rijden voor dat zijddesoepele gebonk waar de motor om bekend staat.

Offline Oldtimer

Re: Voorstellen
« Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2017, 09:13 »
Citaat
Is het overigens normaal dat de motor onderin (onder de 2500rpm) wat bokkerig/onrustig rijd?

Zeker niet normaal maar hangt wel af van in welke versnelling je dan probeert te rijden.
Verder is van belang: hapert de motor of bokt alleen maar.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline hovingtim

Re: Voorstellen
« Reactie #8 Gepost op: 26 juli 2017, 22:28 »
Vanavond de remolie maar eens ververst. Zoals je ziet geen overbodige luxe. De achterrem is een stuk beter geworden. Veel minder sompig. De voorrem was opzich prima, maar was slecht te blokkeren. Dat is nu ook volledig verholpen.

Omtrent de motor. Hij bokt onder de 2500 toeren een beetje en voornamelijk in de 3e versnelling. In de 1e en in de 2e gaat het eigenlijk prima. Maar in de 3e versnelling rijd het niet zo soepel als boven de 3500 toeren. Maar ik denk dat het voornamelijk weer beetje inrijden is. Het is namelijk niet zo dat de motor een slag overslaat of maar op 1 cilinder loopt.

Ik heb nu een 2e volle tank V-power leeggereden. Je merkt dat de motor wel weer wat soepeler begint te worden.

Vanmiddag bleef alleen wel tijdens het terug rijden naar huis het gas hangen. Opzich niet zo'n probleem maar meteen naar 8000 toeren tijdens het schakelen is niet ideaal. Waar kan ik de kabel het beste smeren zodat dit niet meer voorkomt?


« Laatst bewerkt op: 26 juli 2017, 22:32 door hovingtim »

Offline PimW

Re: Voorstellen
« Reactie #9 Gepost op: 27 juli 2017, 08:35 »
Je moet het gas altijd dicht kunnen draaien, de motor heeft namelijk twee gaskabels.
Als de boel zo vast zit dat dat ook niet mogelijk is (lijkt me sterk) is het misschien tijd voor een setje nieuw.

Schoonmaken en smeren doe je het beste via de bovenkant, maar is een beetje lastig want hoe krijg je de olie de binnenkabel in... Wat het beste werkt is de kabels los van de motor halen en verticaal ophangen en dan een zakje strak rond de kabel binden met een tyrap (knip een hoekje van een stevige plastic zak/verpakking zodat je een trechtertje krijgt) en vul deze met wat smeermiddel.
Dan kun je wachten tot je het aan de onderkant eruit ziet lopen.
Er zijn ook tooltjes voor maar daar heb ik geen ervaring mee.

De gashendel kun je losnemen als je de twee helften van elkaar schroeft. Oud vet weg halen en maak misschien ook eens schoon tussen het stuur en je handvat. Daar hoef je geen vet op te smeren.
Weer terug in elkaar is een beetje priegelen, netzolang proberen tot alles weer soepel loopt.

Offline Oldtimer

Re: Voorstellen
« Reactie #10 Gepost op: 27 juli 2017, 19:13 »
Vpower is gewoon ron95 en geeft echt geen verbetering.
Probeer maar eens ron98 ( Bij BP ) of rij even over de grens en tank ron102 ( Aral)

Je gaat het verschil zeker merken.
Maar heb het idee dat je carb ook niet helemaal lekker is.
Ben je in de buurt dan kijken we eventueel samen wel ff of kom naar de Stammtisch zoals Robin al aangeeft.

Grtz

Oldie.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Jan F.

Re: Voorstellen
« Reactie #11 Gepost op: 27 juli 2017, 19:17 »
Ron 102 hoef je de grens niet voor over, zoek een Firezone pomp.
Wordt verkocht onder de naam competition.

Groet, Jan

Offline Sandra

Re: Voorstellen
« Reactie #12 Gepost op: 27 juli 2017, 20:22 »
Waarom niet een carburateurreiniger in de benzine doen? Als de motor anderhalf jaar stil heeft gestaan zou ik dit zelf zeker doen. De benzine van tegenwoordig is niet zo heel geweldig, vergumde benzine resten lossen door dit spul weer op!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Sandra

Re: Voorstellen
« Reactie #13 Gepost op: 27 juli 2017, 20:24 »
Halfords heeft het...
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Oldtimer

Re: Voorstellen
« Reactie #14 Gepost op: 28 juli 2017, 08:47 »
Citaat
Ron 102 hoef je de grens niet voor over, zoek een Firezone pomp

De grens is bij ons veel dichterbij dan een firezone pomp.   ;)  en nog goedkoper ook
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Trigger

Re: Voorstellen
« Reactie #15 Gepost op: 28 juli 2017, 09:42 »
De grens is bij ons veel dichterbij dan een firezone pomp.   ;)  en nog goedkoper ook

Als ik het in de Eifel tegenkom volgende week zal ik het eens proberen, dat 102 spul :). De mijne loopt sowieso (en ik kan het zelf niet logisch verklaren) een stuk beter op BP98 Ultimate dan meuk-95 van de tango of dergelijke pompen, want dan gaat ze nog wel onrustig lopen en stotteren, vooral laag in de toeren.
Transalp XL600V

Offline hovingtim

Re: Voorstellen
« Reactie #16 Gepost op: 28 juli 2017, 21:30 »
Maar heb het idee dat je carb ook niet helemaal lekker is.
Ben je in de buurt dan kijken we eventueel samen wel ff of kom naar de Stammtisch zoals Robin al aangeeft.

Ik probeer er aanstaande donderdag bij te zijn. Vanaf hoelaat?

Offline Oldtimer

Re: Voorstellen
« Reactie #17 Gepost op: 29 juli 2017, 15:00 »
Citaat
Ik probeer er aanstaande donderdag bij te zijn. Vanaf hoelaat?

Meestal vanaf 19.00 uur. maar hou even het forum in de gaten.
Volgens mij houden we het deze keer in Arnhem.

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=2194.2850#lastPost
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.