Auteur Topic: Transalp 650 2005 knipper lichten werken niet  (gelezen 1118 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TransAlpGhost

Transalp 650 2005 knipper lichten werken niet
« Gepost op: 20 juli 2017, 21:51 »
hoi

ik heb de motor van Joxer overgenomen als project motor en daar zal ik nog eens een wat langere verhaal over schrijven, maar het goede nieuws is dat de motor weer loopt en dat zelfs de accu niet volledig overleden is, eens zien hoe het is als ik eenmaal rijdt, maar nu:

het is een 2005 model waarbij het licht altijd aanstaat en er een alarmlichten standaard opzitten, nu heb ik een hoop geleerd de afgelopen dagen mbt tot het knipperlicht relays maar ik kom er niet uit
de lampjes doen het wel
het relays ben ik niet volledig zeker van

ik heb een Haynes en een honda workshop manual maar die zijn ouder dan deze fiets en zodoende heb ik niet het juiste schema.

heeft iemand dit schema?


ik heb twee lassen/splits in de kabelboom aan de stuur schakelaars gevonden ik ben benieuwd of dit origineel zo is, daar hoop ik dan makkelijker achter te komen.

en laatste vraag heeft de ECU invloed op de knipper lichten? want deze is gewisseld voor een ouder type (die was tweede hands te krijgen als slot set)

het kan de stuur schakelaar zijn maar wel raar dat alles werkt behalve knipper en alarm licht schakelaar

zelf moet ik het relays en de stuurschakelaar(beter) testen, maar een schema zou wel echt tof zijn

groet

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline alain

Re: Transalp 650 2005 knipper lichten werken niet
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2017, 06:11 »
Ik stuur je het schema.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline TransAlpGhost

Re: Transalp 650 2005 knipper lichten werken niet
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2017, 07:53 »
Dank!
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline TransAlpGhost

Re: Transalp 650 2005 knipper lichten werken niet
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2017, 22:13 »
probleem gevonden.
Het contact slot van een 2001 en een 2006 model verschillen enorm door de alarmlichten die er opzitten. blijkbaar kunnen de alarm lichten aan met de rest uit. Iemand al eens geprobeerd. Kan de sleutel er dan uit?

Nu ontstaat de twijfel of de ecu wel goed genoeg is voor een 2006 model. Mogelijk toch nog weer opzoek naar een juiste slot set...

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline xrvtuur

Re: Transalp 650 2005 knipper lichten werken niet
« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2017, 22:21 »
een 2006 heeft toch HISS en 2001 niet? Bij de varadero zit er op het contactslot een aparte stand om je alarmlichten te laten knipperen als de motor niet draait, zal bij alp ook wel zo zijn. de sleutel kan er dan niet uit
Varadero SD02  2004

Offline TransAlpGhost

Re: Transalp 650 2005 knipper lichten werken niet
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2017, 09:00 »
hem ik.heb zelf een 2003 en 2005 staan end zee hebben allebij HISS. Ik kan hem starten het is vooral dstaat de niruwere een gasstsnd klep en zo nog wat extra's lijkt te hebben.

De vroegere 650 hebben die alarm licht stand niet.

Ik. twijfel of ik ga proberen de slot cilinder inhoudnover te zetten zodat de alarm lochtend stand het ook weer doet.

Eerst de verdere revisie maar eens en kijken hoe doe echt loopt
ik zal er een apart klus topic van maken 1 dezer dagen
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer