(..) Fase 1: originele voorvork vervangen door een XR600 voorvork.
Wat je daar héééél fijn aan gaat vinden is de rechtop meegegoten stuurklemmen en daarmee die domme rubbers en kanteling van de originele klemmen kwijt bent. Het stuur staat al veel rechter en verder naar voren en is daardoor bomvast en direkt. Als je daar dan nog een (niet al te recht!) MX- of endurostuur bij zoekt, stuurt het ook als een endurootje
Dit betekent ook dat de krachten op de voorband heel direkt worden overgebracht. Onze Honda's zijn qua geometrie vrij zwaar op de voorkant en daardoor willen ze vóór snel wegglijden in terrein. Compenseer dat met een noppenband die echt grip heeft en zich vastvreet. Met een Michelin Enduro Comp IV of een Pirelli Scorpion Pro gaat er nieuwe wereld voor je open! Zorg altijd dat de achterband minder grip heeft dan de voorband en op die manier vóór grip houdt.
Mijn AT heeft dikkere binnenpoten dan een Alp en daar heb ik dezelfde upgrade gedaan, maar dan met de kroonplaten van een XR650L. Die heeft dan gelukkig weer dezelfde contactslot-mount EN die nokjes voor dat zwarte spatplaatje aan de onderste kroonplaat. Daar moet jij dan nog iets op verzinnen.
Leuk project hoor