Auteur Topic: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.  (gelezen 20805 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Miquel

Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Gepost op: 18 juni 2009, 00:04 »
Ik kom regelmatig mooie Varadero,s tegen in een gunstige prijsklasse alleen hebben deze vaak al meer dan 80000 km gelopen. Is het verstandig om zo,n fiets aan te schaffen of ga ik grote kosten krijgen i.v.m. slijtage. ???


Oeps verkeerde Topic, :-X

« Laatst bewerkt op: 18 juni 2009, 00:08 door Miquel »
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Waffie

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2009, 01:02 »
Ik heb voldoende varadero gezien met hogere standen als 175.000 km dus vanuittechnische oogpunt hoeft een iets hogere km stand geen enkel probleem te zijn echter met hogere km standen komen er uiteindelijk wel wat onkosten  om de hoek kijken

hier kun je rekening mee houden in de koopprijs
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Two Plugs

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2009, 21:31 »
Ik kom regelmatig mooie Varadero,s tegen in een gunstige prijsklasse alleen hebben deze vaak al meer dan 80000 km gelopen. Is het verstandig om zo,n fiets aan te schaffen of ga ik grote kosten krijgen i.v.m. slijtage. ???


Oeps verkeerde Topic, :-X

Hoi Miquel,

Hou de Moto73 ff in de gaten. In de topic 'Maratonmotor' verschijnt een Varadero met 125.000 op de klok die volgens het stukje 'gemakkelijk voor 25.000 km' verkocht zou kunnen worden. De motor heeft inmiddels bijna 140.000 op de klok en is van bj 2000. De mijne (2004, injectiemodel) tikt langzaam richting de 70.000 km. Geheel probleemloos.

Varadero's met een hoge KM stand zijn geen probleem. Ik zou wel oppassen met het allereerste model (bj 1998 / 1999). Dingen waar je met km standen vanaf 75.000 km rekening moet houden zijn o.a. balhoofd- en achterwiellager. Die kunnen overigens vrij eenvoudig worden vervangen.

Ook ff de voorvork keerringen in de gaten houden. Als er om de voorvork een ringvormig oliespoor zit weet je dat ze versleten zijn. Voor de rest (overigens net als de Transalp en de Twin) degelijke motorfietsen die - mits onderhouden - onverwoestbaar zijn.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Miquel

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2009, 21:34 »
Oke klinkt goed tot nu toe. Eigenlijk gaat het mij voornamelijk om het motorische gedeelte. Ik ga zeker het nummer van Moto 73 kopen.
Binnenkort ga ik iig een proefrit maken.
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2009, 21:39 door Miquel »
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Miquel

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2009, 21:37 »
ps Moderator zou dit Topic verplaatst kunnen worden naar "Techniek" Honda Varadero. ;D
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline de Wolf

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2009, 17:47 »
Laat je niet afschrikken door een hoge kilometerstand. Een goede motor valt (niet letterlijk  ;)) en staat bij goed en regelmatig onderhoud......en poetsen  :)

Bij twijfel of te weinig kennis van zaken, vraag of iemand van het forum met je meegaat of laat een aankoopkeuring doen.
Varadero '99 52.000km

Offline Miquel

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2009, 22:04 »
De varadero die ik heb gezien is van 2000 en is door de vorige eigenaar het hele jaar door als woon-werk motor gebruikt. De motor heeft wel zijn beurtjes gehad maar de vorige eigenaar was geen poetser. Dat ik er optisch wat aan moet doen vindt ik geen probleem.
http://link.marktplaats.nl/253046425
Bij nader inzien vindt ik hem te duur, voor iets meer heb ik een mooiere.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Two Plugs

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #7 Gepost op: 21 juni 2009, 09:21 »
http://www.muldersmotoren.nl/index/toonitem/6430/53828/Occasions.html

In 2004 op kenteken gekomen, bj 2001.

Maar uiteraard weet ik niet wat je budget is...  ::)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Miquel

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #8 Gepost op: 21 juni 2009, 12:01 »
http://www.muldersmotoren.nl/index/toonitem/6430/53828/Occasions.html

In 2004 op kenteken gekomen, bj 2001.

Maar uiteraard weet ik niet wat je budget is...  ::)

Het gaat er toch om wat ik er bij moet doen. (AT 94)

Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline delange33

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Miquel

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #10 Gepost op: 21 juni 2009, 20:43 »
http://link.marktplaats.nl/253046425
Als ik mijn AT hier op inruil dan moet in nog 750 toe betalen, prijs is misschien niet al te hoog maar mijn AT (94) ruil is dus niet in voor 2000

« Laatst bewerkt op: 21 juni 2009, 20:48 door Miquel »
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline dj.verhulst

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #11 Gepost op: 24 juni 2009, 14:33 »

ik zit erover te denken om de AT in te ruilen voor een dero met injectie , van rond 2005 a 2006
met een bij betaling dan.

als ik dan toch niet veel zuiniger dan een 1 op 18,5 kom kan ik net zo goed een dero kopen ,, kan ik op straat een stuk strakker sturen maar wel meer lucht op de snelweg.

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Miquel

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2009, 20:36 »
ik zit erover te denken om de AT in te ruilen voor een dero met injectie , van rond 2005 a 2006
met een bij betaling dan.

als ik dan toch niet veel zuiniger dan een 1 op 18,5 kom kan ik net zo goed een dero kopen ,, kan ik op straat een stuk strakker sturen maar wel meer lucht op de snelweg.





Een verbruik van 1 0p 18,5 vindt ik heel netjes.
De mijne verbruikt 1 op 17, overigens is het wel een RD07

Zo,n avontuurlijk oranje ding uit Oostenrijk vindt ik ook wel top :-X Ze worden al redelijk betaalbaar
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Two Plugs

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #13 Gepost op: 29 juni 2009, 08:14 »
Hoi Miquel,

Kijk ff op een (willekeurig) KTM forum. En met name de problemen die zich (welliswaar op oudere-) leeftijd voordoen met de LC8. Varieert van spontaan loslopende vliegwielen tot luchtfilters die op de snelweg aan zelfontbranding doen.

Das dus net de prijsklasse waarin jij iets zoekt...

Als we met onze Honda's voor het reguliere onderhoud bij onze dealer komen (Honda + KTM) en wederom hoeft er behalve de slijtage gevoelige onderdelen weer niets vervangen te worden is steevast de opmerking "Dat lukt je met een KTM nooit..."...  ;)



Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline dj.verhulst

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #14 Gepost op: 30 juni 2009, 08:27 »


Een verbruik van 1 0p 18,5 vindt ik heel netjes.
De mijne verbruikt 1 op 17, overigens is het wel een RD07

Zo,n avontuurlijk oranje ding uit Oostenrijk vindt ik ook wel top :-X Ze worden al redelijk betaalbaar

Die 1 op 18,5 zijn de positieve uitschieters ,, vaak is het 1 op 17 ,,, ik rijd door de bank heen rustig.
ik heb een RD07A  en heb recent de carburateurs opnieuw laten afstellen op een rollenbank ,, ding loopt sinds dien wel stukken beter dus heb wel winst


Die KTM , voor de meeste problemen zijn er modificaties geweest en terugroepacties als die KTM dealer onderhoud heeft gehad zouden de meeste zaken wel opgelost moeten zijn.
Het is mij ook opgevallen dat de  950 adventure aardig gezakt zijn ,, die worden inderdaad betaalbaar.
Maar  het hoge verbruik en de toch meer onderhoud gevoeligheid staat me niet zo aan....
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Miquel

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #15 Gepost op: 02 juli 2009, 21:02 »
Hoi Miquel,

Kijk ff op een (willekeurig) KTM forum. En met name de problemen die zich (welliswaar op oudere-) leeftijd voordoen met de LC8. Varieert van spontaan loslopende vliegwielen tot luchtfilters die op de snelweg aan zelfontbranding doen.

Das dus net de prijsklasse waarin jij iets zoekt...

Als we met onze Honda's voor het reguliere onderhoud bij onze dealer komen (Honda + KTM) en wederom hoeft er behalve de slijtage gevoelige onderdelen weer niets vervangen te worden is steevast de opmerking "Dat lukt je met een KTM nooit..."...  ;)

Ik heb geinformeerd bij een motorzaak bij mijn in de buurt  die zowel KTM,s als Varadero,s in onderhoud heeft. Naar zijn mening is een Ktm meer een hardcore all road en vraagt dus meer onderhoud (kleppen stellen kost een vermogen). Varadero,s zijn volgens hem veel onderhoudsvriendelijker afgezien de km stand.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline dj.verhulst

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #16 Gepost op: 02 juli 2009, 22:30 »
Ik heb geinformeerd bij een motorzaak bij mijn in de buurt  die zowel KTM,s als Varadero,s in onderhoud heeft. Naar zijn mening is een Ktm meer een hardcore all road en vraagt dus meer onderhoud (kleppen stellen kost een vermogen). Varadero,s zijn volgens hem veel onderhoudsvriendelijker afgezien de km stand.

een varadero blok is als racer begonnen en in de rol als varadero blok flink ingeleverd , maar mechanisch en thermisch nu veel lager belast
dus veel meer reserves ,, en KTM heeft de naam behoorlijk ver te gaan , om er veel vermogen eruit te halen tegen een zo laag mogelijk gewicht en omvang ..........

Ik denk als je echt de groot tourist wil zijn een dero geschikter is......
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Two Plugs

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #17 Gepost op: 03 juli 2009, 10:05 »
een varadero blok is als racer begonnen en in de rol als varadero blok flink ingeleverd , maar mechanisch en thermisch nu veel lager belast
dus veel meer reserves ,, en KTM heeft de naam behoorlijk ver te gaan , om er veel vermogen eruit te halen tegen een zo laag mogelijk gewicht en omvang ..........

Ik denk als je echt de groot tourist wil zijn een dero geschikter is......

DJ... niet vergeten dat het VTR blok voor de Dero idd op topvermogen heeft ingeleverd, maar daar is wel een hele dikke berg koppel voor terug gekomen. Het blok krijgt dus best wel op z'n sodemieter, alleen is de wijze van 'belasting' anders. Kijk alleen maar naar het toegenomen gewicht van de Dero (MK1 253 kg, MK2 ABS 283 kg!), met duo rijden, bagage (toelaatbaar gewicht 200kg - probeer dat eens met een VTR...  ;D)

Een taak die de motor overigens prima aan kan! Idd, als groot tourist is de Dero een prima (degelijke) keuze.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline dj.verhulst

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #18 Gepost op: 03 juli 2009, 12:24 »
DJ... niet vergeten dat het VTR blok voor de Dero idd op topvermogen heeft ingeleverd, maar daar is wel een hele dikke berg koppel voor terug gekomen. Het blok krijgt dus best wel op z'n sodemieter, alleen is de wijze van 'belasting' anders. Kijk alleen maar naar het toegenomen gewicht van de Dero (MK1 253 kg, MK2 ABS 283 kg!), met duo rijden, bagage (toelaatbaar gewicht 200kg - probeer dat eens met een VTR...  ;D)

Een taak die de motor overigens prima aan kan! Idd, als groot tourist is de Dero een prima (degelijke) keuze.

de torx zal inderdaad meer vergen , maar hogen toerentallen belastingen bewegende dingen de enorme krachten op een zuiger of ie 5000 tmp maakt of het dubbele en pk= warmte ,,  koppel = is meer optimale vullingsgraad x efficiëntie ontwerp
aangezien Honda een behoorlijke overmaat in hun toleranties stopt
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Miquel

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #19 Gepost op: 05 juli 2009, 21:49 »
Is het model uit 99/00 hetzelfde als de modellen ui 2004
In de rubriek te koop staat wel een hele mooie
http://www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=1695.0
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Two Plugs

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #20 Gepost op: 06 juli 2009, 08:03 »
Is het model uit 99/00 hetzelfde als de modellen ui 2004
In de rubriek te koop staat wel een hele mooie
http://www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=1695.0

Zijn niet hetzelfde. Modelwijziging in 2003 + injectie. In 2004 werd ABS aan het (overigens uitmuntende CBS systeem) toegevoegd. Ik heb exact dezelfde, alleen met het dubbele aantal km op de klok...  ;D

Verschillen:


De MK1 (Marq One) (1998-2002, foto het 'oer' model uit 1998 (zilverkleurige tank)


De MK2 (2003-heden), foto model 2003 (zwarte tank)


De MK2; foto het meest recente model (2007)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline dj.verhulst

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #21 Gepost op: 06 juli 2009, 08:33 »
Zijn niet hetzelfde. Modelwijziging in 2003 + injectie. In 2004 werd ABS aan het (overigens uitmuntende CBS systeem) toegevoegd. Ik heb exact dezelfde, alleen met het dubbele aantal km op de klok...  ;D

Verschillen:


De MK1 (Marq One) (1998-2002, foto het 'oer' model uit 1998 (zilverkleurige tank)


De MK2 (2003-heden), foto model 2003 (zwarte tank)


De MK2; foto het meest recente model (2007)

Wat ik wel bijzonder vind dat een aantal bladen/websites vinden hoe nieuwer hoe zuiniger en beter reagerende injectie
zou best een 2007 model willen met de knippers achter geintergreert alleen die zijn nog erg duur mindens 8 a 9 K

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Two Plugs

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #22 Gepost op: 06 juli 2009, 09:49 »
Bijkomend voordeel van het meest recente model (2007): Honda heeft naar 10 jaar eind-e-lijk de vering op orde... En een handschoenvakje...

Maar nog steeds geen bruikbare benzinemeter.

Daar is in 2007 een z.g. 'rangemeter' voor terug gekomen: op het moment dat het lampje voor de reservebrandstof gaat branden, geeft de KM teller de maximale beschikbare reikwijdte aan die al naar gelang je snelheid sneller-; of langzamer zal aftellen.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Miquel

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #23 Gepost op: 07 juli 2009, 22:41 »
Bernard: Hoe is het standaard zadel van een Varadero, is dit beter dan het standaard zadel van een Africa Twin.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Two Plugs

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #24 Gepost op: 08 juli 2009, 07:39 »
Miquel... Kijk eens naar het AT zadel en dan naar het zadel van de Dero... Wat denk je zelf?  ;D

Billensplijter versus chesterfield...  ;)

@ DJ: Je schrijft "Wat ik wel bijzonder vind dat een aantal bladen/websites vinden hoe nieuwer hoe zuiniger en beter reagerende injectie...".

Ik weet niet over welke bladen / websites je schrijft. Heb inmiddels 2x voor een langere periode de nieuwste Dero meegehad maar ik kan onder normaal gebruik niet constateren dat 'ie nu opvallend zuiniger is als de mijne van 2004. Maar met een gemiddelde verbruiksrange van 5 tot 6 liter (met uitschieters van 4 tot 8 ) vind ik het verbruik voor een dikke 1000 cc twin van 283 kilogram buitengewoon goed.

Hoe nieuwer, hoe zuiniger gaat echter wel op als je de carb versie (MK1) met de injectieversie vergelijkt. Mijn ervaring is ook dat de Dero (nieuw) tijdens de inrijperiode aanmerkelijk méér brandstof verbruikt als na zijn eerste grote beurt. Scheelt al vrij vlot een litertje per 100 km.

Maar met een jonge gebruikte fiets heb je daar uiteraard geen last van!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline dj.verhulst

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #25 Gepost op: 08 juli 2009, 13:37 »
Miquel... Kijk eens naar het AT zadel en dan naar het zadel van de Dero... Wat denk je zelf?  ;D

Billensplijter versus chesterfield...  ;)

@ DJ: Je schrijft "Wat ik wel bijzonder vind dat een aantal bladen/websites vinden hoe nieuwer hoe zuiniger en beter reagerende injectie...".

Ik weet niet over welke bladen / websites je schrijft. Heb inmiddels 2x voor een langere periode de nieuwste Dero meegehad maar ik kan onder normaal gebruik niet constateren dat 'ie nu opvallend zuiniger is als de mijne van 2004. Maar met een gemiddelde verbruiksrange van 5 tot 6 liter (met uitschieters van 4 tot 8 ) vind ik het verbruik voor een dikke 1000 cc twin van 283 kilogram buitengewoon goed.

Hoe nieuwer, hoe zuiniger gaat echter wel op als je de carb versie (MK1) met de injectieversie vergelijkt. Mijn ervaring is ook dat de Dero (nieuw) tijdens de inrijperiode aanmerkelijk méér brandstof verbruikt als na zijn eerste grote beurt. Scheelt al vrij vlot een litertje per 100 km.

Maar met een jonge gebruikte fiets heb je daar uiteraard geen last van!

motorfreaks hebben een paar dero's getest , en ze ervaarde dat het verbruik daalde ,, maar wat ik nog het mooiste vond
terwijl je in alle comfort op je dero zit in de dolomieten kon je sportende 600 goed bij blijven zonder dat je vermoed afstapt dat is natuurlijk de sport , 
5 a 6 L per 1000 voor een twin duizend is niet slecht ken er genoeg die 7 a 8 nodig hebben ,, capo nord, DL1000 (oud) KTM 950/990 ....

Dat meer verbruik tijdens inrijden heb je met bepaalde auto's ook
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Two Plugs

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #26 Gepost op: 07 augustus 2009, 13:12 »
Haal ff de nieuwe Moto73 die vanaf 6 augustus in de schappen ligt... Dan worden alle vragen over Varadero's (of honda) met een hoge KM stand perfect beantwoord in 'Marathonmotor'...

Ook nog eens een motor van een vrouwelijk TCN lid!  8) ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline harieke

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #27 Gepost op: 07 augustus 2009, 13:14 »
Had ik gisteren al gelezen  ;)

Offline Varadientje

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #28 Gepost op: 07 augustus 2009, 15:17 »
 ;)
Transalp Club Nederland Forum...:
Ben je er gast, gedraag je er dan naar!

Groetjes Karinda

Offline Miquel

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #29 Gepost op: 07 augustus 2009, 16:46 »
Haal ff de nieuwe Moto73 die vanaf 6 augustus in de schappen ligt... Dan worden alle vragen over Varadero's (of honda) met een hoge KM stand perfect beantwoord in 'Marathonmotor'...

Ook nog eens een motor van een vrouwelijk TCN lid!  8) ;)

Ik heb hem inmiddels ook binnen ;D
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996