Auteur Topic: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.  (gelezen 20806 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline dj.verhulst

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #30 Gepost op: 09 augustus 2009, 14:06 »
Haal ff de nieuwe Moto73 die vanaf 6 augustus in de schappen ligt... Dan worden alle vragen over Varadero's (of honda) met een hoge KM stand perfect beantwoord in 'Marathonmotor'...

Ook nog eens een motor van een vrouwelijk TCN lid!  8) ;)

Ik heb hem ook gehaald ,, stond ook andere leuke dingen in..

Heb een interessante motor gezien  bij mij in de buurt
http://list.auto-commerce.nl/view/autopagina.php?id=ac0055&auto_id=253052&page=3&zmerk=&znomerk=&zmodel=&zcarros=&ztrans=&zbrand=&zprijs=&zprijs_van=&zprijs_tot=&zbouwjaar=&zbouwjaar_van=&zbouwjaar_tot=&zstatus=&zsoort=&zweergave=&zmarge=&znomarge=&alfabet=ASC&order_oud=merk&test=&template=&template=

Als ze me een beetje leuk inruilen kon dit hem wel eens zijn... maar dan moet het wel een leuk bedrag zijn.
Dure officiele honda dealer voor de regio ,, kom daar als ik origineel moet hebben en Ad heeft het niet op de plank.
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Two Plugs

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #31 Gepost op: 09 augustus 2009, 15:19 »
Das echt een mooi ding, DJ! Jammer dat Honda deze kleurstelling maar één jaar heeft gemaakt, idd in 2003... en dan maar 30.000 k op de klok!

Go for it.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline dj.verhulst

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #32 Gepost op: 09 augustus 2009, 18:05 »
Das echt een mooi ding, DJ! Jammer dat Honda deze kleurstelling maar één jaar heeft gemaakt, idd in 2003... en dan maar 30.000 k op de klok!

Go for it.

ik houd van rood ,,   maar ik ben wel bang dat ie te weinig wil inruilen

heb ook wel gezien die zelfde jaar en kleur maar dan zo'n uit de marge dealer en dan weet je het wel.....
als ik m'n AT met 78K aanbied is een oud hok , kom je erals klant dan kan ie fluitend het dubbele rijden...
en dat is ook wel zo .....  en AT van 10 jaar met 20 k op de klok wantrouw ik eerder ,, geen stilstand defecten ??

http://link.marktplaats.nl/269387946  is dit een SD02 of niet ?? 39 K op de klok

ik gok dat het gewoon nog een SD01 is en dan is ie helemaal niet zo scherp
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2009, 18:07 door dj.verhulst »
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Broertje

  • Gast
Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #33 Gepost op: 10 augustus 2009, 07:57 »
Dit moet een SD02 zijn toch ?
Maar inderdaad....rode zijn de mooiste ;-)

Offline Two Plugs

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #34 Gepost op: 10 augustus 2009, 08:33 »
ik houd van rood ,,   maar ik ben wel bang dat ie te weinig wil inruilen

heb ook wel gezien die zelfde jaar en kleur maar dan zo'n uit de marge dealer en dan weet je het wel.....
als ik m'n AT met 78K aanbied is een oud hok , kom je erals klant dan kan ie fluitend het dubbele rijden...
en dat is ook wel zo .....  en AT van 10 jaar met 20 k op de klok wantrouw ik eerder ,, geen stilstand defecten ??

http://link.marktplaats.nl/269387946  is dit een SD02 of niet ?? 39 K op de klok

ik gok dat het gewoon nog een SD01 is en dan is ie helemaal niet zo scherp

Klopt. Bouwjaar 2004... no chance. Kenteken 2004 zal eerder in de richting komen, want het afgebeelde model is gewoon een carbudero (vanaf 2003 injectie). Als je voor rood gaat... 2000 was het laatste bouwjaar dat de Dero uit Japan kwam, vanaf 2001 komen ze uit de Montesafabriek in Spanje. Maar nog steeds in het rood...

Verschil: ff op het typeplaatje kijken. Bij de Japanesen staat er iets op als 'Honda Motor Corporation LTD', bij de Spanjolen 'Honda Montesa SA' (of iets in die geest).

Dat van het op kenteken zetten en bouwjaren wordt overigens meer doorelkaar gemixed. Hier nog eentje, n.b. bij een clubdealer:

http://muldersmotoren.motoroccasion.nl/index.php?pagina=motoren_zoeken&action=&ZOEK[view]=true&ZOEK[motor_idnr]=865915

Overigens ook een strakke fiets! NB: ff de complete zin in je browser plaatsen... linje werkt door het "[" maar gedeeltelijk...

Als je het financieel kunt veroorloven, zou ik toch voor een injectiedero gaan. Alleen al voor het (veel!) gunstiger verbruik...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Broertje

  • Gast
Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #35 Gepost op: 10 augustus 2009, 14:02 »
Onzin over dat verbruik, daar hebben we al veel over geschreven.
Zit altijd rond de 1:17 / 1:17,5 (heb een SD01)
Zoveel zuiniger is de Injectie niet, ja als je als een ouwe lul gaat rijden ;-)
Ga je voor zuinig: helemaal geen Dero kopen dan :-)

Offline Two Plugs

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #36 Gepost op: 10 augustus 2009, 14:27 »
Onzin over dat verbruik, daar hebben we al veel over geschreven.
Zit altijd rond de 1:17 / 1:17,5 (heb een SD01)
Zoveel zuiniger is de Injectie niet, ja als je als een ouwe lul gaat rijden ;-)
Ga je voor zuinig: helemaal geen Dero kopen dan :-)

Boertje:
Wij hebben vergelijkingsmateriaal omdat we zowel een carbudero als een injectiedero hebben. OK, als je lekker relaxed aan het toeren bent, is een carbudero nét zo zuinig (dan wel royaal) als een injectiedero. Maar dit veranderd als je boven de 100 km/h komt of erg veel stop-and-go verkeer hebt. Op de snelweg verschillen beide motoren al vlot 2 tot 3 liter wat de carbudero méér verbruikt dan een injectiefiets.

Ga je overigens voor zuinig, moet je juist een injectiedero kopen. Omdat het brandstofverbruik in vergelijk met de concurrentie best wel goed is (in positieve zin natuurlijk!  ;D )
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline dj.verhulst

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #37 Gepost op: 10 augustus 2009, 15:27 »
Kijk ook eens bij Berry Wichers van Desert Motors. Hij heeft regelmatig nette Dero's en ik heb hem leren kennen als een betrouwbare kerel. Hij ruilt een twin zeker in.

Daar buurt ik al , woont hier in de regio ,, ik hou zijn advertenties in de gaten. als er weer een 2003+ model staat.
als ik een dero haal word het een injectie met een 6 bak.

maar ik moet eerst nog wel ff passen


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Two Plugs

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #38 Gepost op: 11 augustus 2009, 07:47 »
@ DJ... als je een Alp of een @twin gewend bent, hoef je niet bang te zijn. Zelfs de controleunits op het stuur zijn exact hetzelfde.

Ben zelf destijds zonder proefrit overgestapt op mijn eerste Dero en stond er versteld van hoezeer het rijden leek op het rijden op mijn 600 Alp...  ;D Maar wellicht dat mijn lengte en gewicht ook meespeeld (2,04 m X 100 kg...)

Enige verschil... Je beleving van snelheid wordt compleet anders. En juist daarom is het maar goed dat er zulke snoeigoede remmen op zo'n ding zitten...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline trhansalp

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #39 Gepost op: 11 augustus 2009, 10:00 »
Ben onlangs van de alp overgestapt op de varadero. Het was voor mij een verademing. De motor lijkt een alp maar dan veel sneller, krachtiger, stabieler. Maar qua karakter wat mij betreft hetzelfde. Alleen de lichtschakelaar op de alp is de alarmlichtschakelaar op de dero. Dat is in het begin wennen.
 
Nog even en dan stopt deze hobby.

Offline dj.verhulst

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #40 Gepost op: 11 augustus 2009, 13:40 »
@ DJ... als je een Alp of een @twin gewend bent, hoef je niet bang te zijn. Zelfs de controleunits op het stuur zijn exact hetzelfde.

Ben zelf destijds zonder proefrit overgestapt op mijn eerste Dero en stond er versteld van hoezeer het rijden leek op het rijden op mijn 600 Alp...  ;D Maar wellicht dat mijn lengte en gewicht ook meespeeld (2,04 m X 100 kg...)

Enige verschil... Je beleving van snelheid wordt compleet anders. En juist daarom is het maar goed dat er zulke snoeigoede remmen op zo'n ding zitten...



met passen bedoelde ik of ie door de tuinpoort kan ,, vind het juist super aantrekkelijk dat je de dero als een alp op de weg kan sturen het gaat alleen 5 x sneller , en waar een alp in een snelle lange bocht naar buiten voelt drijven blijft de dero op koers ,, alleen op hele lage snelheden en op losse ondergrond is een alp leuker.

heb al vaker op een dero gereden ,, ik ben wel om .
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline dj.verhulst

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #41 Gepost op: 16 augustus 2009, 12:17 »


Nou de Varadero past door de tuinpoort ,, ging zelf verrassend makkelijk.

Maar deze dero  koop ik niet

Vandaag heb ik een stukje gereden op een Honda Varadero uit 2003.
Deze was de eerste varadero die injectie kreeg en een 6 bak.
De motor had een tijd in de showroom gestaan, de accu trok de starter niet meer rond.
Daar moest start hulp voor komen ,, en de choke moest er even op,, deze injectie heeft een hand choke, ondanks de hoger temperaturen maar kon er vlot weer af.

Ik ben over m'n favorite weg van enter naar bornebroek naar almelo binnen door.
Er vielen me een paar dingen op ,, er zaten bridgestone BT20's onder niet echt een band die je onder een all road zou verwachten, de motor rijd lekker , en je kan zeggen van Honda wat je wil maar deze injectie is gewoon goed 1e generatie ,, weet anders wel een paar type motoren waar de 2e generatie gewoon ruk is qua injectie of voor verbetering vatbaar,  halverwege de slinger weg beginnen me wel een aantal dingen op te vallen ,, deze banden lijken wel van bakeliet :(  , en en rollen wil ie liever niet , als of je met autobanden rijd gevuld met beton ,, zelden zulke vierkant gevormde banden gehad.....
ff stoppen en inspecteren ,, schaamranden waar ik me niet mee bij de Tex durf te komen...
Het is me duidelijk ,, toch maar door rijden ,, het verbaast me dat een Varadero best een hoop Transalp/Africa Twin genen heeft ,, terwijl ie technisch er nauwelijks delen mee deelt echt alles is anders behalve de sleutels en de tankdop .....
Je kan hem met de zelfde manier sturen ,, gas geven , remmen en sturen gaat verder typische Honda ,, gemakkelijk dus ,, echt een motor waar je behoorlijke afstanden mee kan doen ,,  op deze motor zit een verbruiks meter ,, en ik zie dat door Enter heen sukkelen  behoorlijk verbruik oplevert ,, en hoe harder ik rijd en langer de zelfde snelheid hoe zuiniger ie word, de toerenteller is kapot kan dus helaas niet goed inschatten de toerentallen , wat me wel opvalt dat de Varadero wel een typische dikke twin is maar de sport gene er nog in zitten , onder bepaalde toerentallen voelt ie niet zo dik aan als een DL1000, als je vanaf een 4e versnelling met 60 volgas geeft word je afgeschoten maar heb niet het idee dat het er echt 1000 cc zijn tot ik halverwege het toeren gebied kom dan gaat ie met dik hout zaagt men planken ,, een africa twin kan verbazingwekkend goed mee komen onderin , na 3500 tmp echt niet meer.
ik merk dat de 35 pk en  25 nm echt effectief worden op hogere snelheden vanaf 70 km
het verbaast me niet dat een motorsite als motorfreaks met een Varadero in de Dolomieten een stel hyper sport 600 cc fluitend het nakijken geeft,, ding loopt heel mooi hoog in de toeren.  later kwam ik erachter waarom ie bepaalde eigenaardigheden heeft.
het valt me 100 % mee met lage snelheden in druk dorps verkeer , kruipen , stoppen draaien en weer verder rijden,, gaat prima ,,

De stroomlijn dan ,, je zit volkomen uit de wind , dus de ventilatie van m'n schuberth C2 werken nauwelijks en met deze temp is dat niet zo fijn , te meer dat ik net te lang ben of de ruit te kort , als ik in elkaar duik word het stiller,, ik denk met een MRA ruit met spoiler zou het wel eens beter kunnen worden ,, zadel is prima ,, daar kan je echt heel europa door mee reizen. en dat lukt prima met de grote tank ,, met gewoon 80 of 100 km rijden haal je makkelijk 1 op 20 .

De remmen dan ,, zwevende schijven ,, geen ABS was een optie jammer dat die er niet opzit met dit type motor wat heel geschikt is om lange afstanden te rijden en het hele jaar door en door het hoge gewicht is ABS wel een veilige gedacht aan gezien dit systeem tot één van de best hoort volgens de motorbladen ,, heb geen reden om daar aan te twijfelen , tot ik door omstandigheden heel sterk moest afremmen,, kromme schijven ... en voel in de vork gerommel ,, bij normaal remmen merk je niks maar bij stevig remmen wel...  dez Varadero is een echt all road maar geen motor zoals een transalp of africa Twin of KTM adventure waar je echt de gebaande wegen kan verlaten.
z'n hoge gewicht en te kleine voorwiel 19" ipv 21" en gietwielen ,, en de uitlaat die te laag loopt en zo veel water en nat vuil over zicht heen kan krijgen en klem kan komen te zitten ,, en de plastic keienvanger ,, daar hoef ik ook niet te melden wat er mee gebeurt als je een gravelweg mee afblaast en de stenen alle kanten op springen ,, de banden weer houden trouwens ook off road werk kan dan net zo goed een CBR600F meenemen
Je het duidelijk twee kampen  echte all road als een Transalp of Africa Twin of BMW F800GS , KTM  950/990 Adventure/Enduro   en de Suzuki DL650/1000 en de varadero , Tiger ,, Ducati Multistrada die gewoon toermotoren zijn met een all road zit en sausje voor het uiterlijk ..



Wat ik wel denk is met een set Metzal tourance banden en een paar WP veren eronder maak je van een Varadero echt een bochtenridder ,, je zit hoog en kijkt letterlijk ver weg en kan dingen sneller en beter inschatten ,, het goedlopende blok dat goed in het vermogen zit al je ten dienste zijn ,, comfortabele km vreter,

Bij het terug brengen toch even praten met de medewerker,, de remschijven zijn krom , de banden van bakkeliet en aardig vierkant ,, ding voelt stijf aan en niet zo soepel als ik eigenlijk van de Varadero ken en de toerenteller is stuk ,, komt de aap uit de mauw .
de vorige eigenaar heeft de laatste 2 jaar nog geen 1000 km gereden , en een beurt zal wel wat doen aan het mager gevoel onder in ,, een vers luchtfilter en nieuwe bougies.
een Varadero heeft geen twin spark en is dus een stuk gevoeliger voor dat soort zaken maar de cilinder is wel een stuk groter .

Men had de motor in de showroom gezet school gemaakt maar nog niet alles gedaan aan de motor ,,, men belooft alles op te lossen, maar ik denk dat de toerenteller vervangen best in de papieren gaat lopen ,, en dan zullen ze snel zeggen dat de schijven nog wel even mee kunnen ....


ik kan best vriendjes worden met deze varadero , maar dan wel met een paar zaken nagekeken , en verse banden en een power commander en K&N luchtfilter om de puntjes op de i te zetten. en een verstelbare ruit.
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Two Plugs

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #42 Gepost op: 17 augustus 2009, 07:42 »
Mooi omschreven testverslag!  ;)

Kan helaas de foto's niet inzien (dat kan ook aan de browser op mijn werk liggen).

Indienen voor de volgende Transalper zou ik zeggen!

Grz
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline dj.verhulst

Re: Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
« Reactie #43 Gepost op: 17 augustus 2009, 08:25 »
Mooi omschreven testverslag!  ;)

Kan helaas de foto's niet inzien (dat kan ook aan de browser op mijn werk liggen).

Indienen voor de volgende Transalper zou ik zeggen!

Grz

ik heb pas een canon 40D gekocht en ik moet zeggen ,ding maakt mooie plaatjes
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid