Auteur Topic: Temp. CRF 1000  (gelezen 1155 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JanO

Temp. CRF 1000
« Gepost op: 23 juli 2017, 22:10 »
Ben sinds kort in het bezit van CRF 1000 L met DTC
Kenteken 02.2016 huidige km stand 17000

Heb ik de volgende vraag betreffende temp.meter . Bij gewoon gebruik geeft de meter 3 balkjes van 5 aan.  Bij o a stadsverkeer met veel stoplichten gaan de ventilatoren draaien, echter ziet niet de temp.meter stijgen. Met andere motorvoertuigen zie ik de meter  wel stijgen.
Zijn er andere gebruikers ,die hetzelfde beeld hebben?

Reeds bij de dealer kenbaar gemaakt,zal eerdaags aandacht aan schenken





Offline xrvtuur

Re: Temp. CRF 1000
« Reactie #1 Gepost op: 23 juli 2017, 22:17 »
gefeliciteerd met je aankoop, ik heb een varadero die ook 5 balkjes heeft voor de temp en waar er ook maar 3 van branden,ik heb er in buitentemperaturen van 42 gr mee door de stad gereden, nooit meer als 3 balkjes zien branden, wel gaat er op den duur een ventilator aan, ik denk als de ventilator het niet doet de motor te warm wordt en er een 4e en 5e balkje gaan branden. Maar zie ook je instructie boekje
Varadero SD02  2004

Offline Hotel 317

Re: Temp. CRF 1000
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2017, 00:27 »
Ik heb mij eens laten vertellen dat fabrikanten hier softwarematig een beetje mee sjoemelen: De middenste stand heeft een flinke hysterese zodat deze erg neigt naar de "gezondste" stand (3 streepjes), en pas verder gaat als de boel écht flink warm wordt.

Je hebt trouwens 6 balkjes. De zesde gaat knipperen als er stront aan de knikker is.

Offline ChristianG

Re: Temp. CRF 1000
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2017, 04:09 »
Idem, 3 balkjes. Die branden ook al vrij direct nadat je de koude motor start.

Als ze daar toch me sjoemelen hadden ze dat ook wel anders kunnen doen, gewoon wat langer 1 of 2 streepjes totdat de motor echt warm is :/


En gefeliciteerd met de aanschaf! 8)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/