Auteur Topic: SD01 rijdt ineens heel beroerd onder 3000 tpm  (gelezen 1974 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Matthijs

SD01 rijdt ineens heel beroerd onder 3000 tpm
« Gepost op: 25 juli 2017, 17:16 »
Dag,

Nadat ik bijna een half jaar niet had gereden startte de motor in 1 keer en liep weer als vanouds als een zonnetje. Hele dag lekker gereden, perfect. Op het laatst op de snelweg het gas echt goed opengetrokken en dik 180 gereden. Toen weer normaal rijden.
Ineens bij het afrijden van de snelweg slaat hij af voor een stoplicht, sputtert bij herstarten en al schokkend en stotend rijd ik weg.
Boven de 3000 toeren alles weer perfect. Dus ik denk: vuiltje in stationair sproeier.
Flesje van die reiniger in tank, geen resultaat.
Dus gisterenavond heb ik de carbs opengemaakt, sproeiers eruit en idd was er een kleinere sproeier vervuild. Verder zag alles er netjes en schoon uit.
Boel weer ingebouwd, net proefrit gemaakt. Iets beter maar nog steeds belabberd.
Wat nu?
Zou er een bougie kapot zijn? Heb er iridium bougies inzitten, al wel wat oudere. Zal die vervangen. Maar is toch gek?

Offline xrvtuur

Re: SD01 rijdt ineens heel beroerd onder 3000 tpm
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2017, 22:08 »
hoe is het met de contactpunten van je benzinepomp gesteld? is net als bij de AT750 zelfde pomp en dus een kwaaltje
Varadero SD02  2004

Offline visserken

Re: SD01 rijdt ineens heel beroerd onder 3000 tpm
« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2017, 23:58 »
Hallo

Heb je geen van die bio naft getankt? ook meegemaakt en motor met carbs rijd er echt belabberd mee