Auteur Topic: Hoe heet deze dop...  (gelezen 2320 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tony Schmitz

Hoe heet deze dop...
« Gepost op: 27 juli 2017, 16:43 »
Mijn vraag;
Hoe heet dit stuk gereedschao in het nederlands en waar is die te krijgen/lenen. Het is voor mijn 1 malig nodig om het balhoofdmoer aan te draaien maar ik kan t nergens vinden...


« Laatst bewerkt op: 28 juli 2017, 11:45 door Tony Schmitz »

Offline Robin66

Re: Hoe heet deze dop...
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2017, 10:17 »
Hoi Tony,

Voor mij, en waarschijnlijk anderen, zijn de foto' s niet te zien, ook niet in de links....

Succes

Offline TransAlpGhost

Re: Hoe heet deze dop...
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2017, 10:42 »
dat klopt

Hoi Tony,

Voor mij, en waarschijnlijk anderen, zijn de foto' s niet te zien, ook niet in de links....

Succes
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Tony Schmitz

Re: Hoe heet deze dop...
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2017, 11:49 »
Even op een andere manier..

Offline dropken

Re: Hoe heet deze dop...
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2017, 12:00 »
Waarom neem je geen grote pijp zaagt ER onder nokken aan en boven een gat waar je een schroevendraaier doorsteekt ALS je het maar eenmalig nodig hebt. Men helpe zichzelfe toch

Offline robgoesdakar

Re: Hoe heet deze dop...
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2017, 12:12 »
Je kunt ook een 'haaksleutel' gebruiken. Alleen kun je dan niet echt op moment aanzetten.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline The Headless Horseman

Re: Hoe heet deze dop...
« Reactie #6 Gepost op: 28 juli 2017, 14:26 »
Hamertje+schroevendraaier werkt ook  :) Idd kun je dan niet op moment zetten, maar dat kan ook prima 'op gevoel'.
Bovendien... om op moment te zetten heb je ook weer een momentsleutel nodig die 3Nm doet. Mijn kleinste begint pas bij 8Nm  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: Hoe heet deze dop...
« Reactie #7 Gepost op: 28 juli 2017, 15:45 »
3 nm is zo'n beetje handvast :D
Varadero SD02  2004

Offline Hotel 317

Re: Hoe heet deze dop...
« Reactie #8 Gepost op: 28 juli 2017, 23:09 »
Zelfs ik zou in dit geval een hoge dop 30 of 32mm bestellen (ff meten wat je nodig hebt), en deze verminken zodat deze er op past.

Die drie newton meter....  Tja, dat kun je met een veerunster en wat wiskunde doen.

Offline honda2x

Re: Hoe heet deze dop...
« Reactie #9 Gepost op: 29 juli 2017, 10:40 »
dat is dus een waterpomp tang of ----gewoon de hand  >:D  en dan zodanig vast draaien dat je geen speling meer voeld als je de vork naar voren en naar achteren beweegd en draai met het wiel vrij . zo doe ik zelf het tig jaar

Wist niet dat er dop voor bestond  ;D
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2017, 10:52 door honda2x »

Offline Waffie

Re: Hoe heet deze dop...
« Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2017, 21:25 »
mooi tooltje maar je hebt het totaal niet nodig,

het balhoofdlager zet je vast op gevoel en dat doe je aanvullend met een haak/pen sleutel

Je zou namelijk voor gebruik van dit tolltje altijd je stuur moeten verwijderen alsmede de kroonplaats en datr gaat niet echt werken voor een fine tuning
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl