Auteur Topic: te gevaarlijk om mee te rijden of niet? (Verbogen remhendel)  (gelezen 2608 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Thijsdekker

Beste rijders,

Mijn motor was omgevallen op het gras en nu is de remhendel ligt verbogen, wat vinden jullie gelijk vervangen of kan ik er nog een paar km mee door?

Gr Thijs

Offline Thijsdekker

Re: te gevaarlijk om mee te rijden of niet? (Verbogen remhendel)
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2017, 20:47 »
Het gaat om een transalp 650 btw

Offline TransAlpGhost

Re: te gevaarlijk om mee te rijden of niet? (Verbogen remhendel)
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2017, 21:15 »
ik zou vooral naar huis rijden en daar een nieuwe bestellen, en voor de zekerheid zo min mogelijk stoppen  ;)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline xrvtuur

Re: te gevaarlijk om mee te rijden of niet? (Verbogen remhendel)
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2017, 22:16 »
nou daar kun je nog wel anderhalfmiljoen km mee vooruit, de vraag is meer of je er nog goed bij kan, warm stoken en terug buigen gaat ook.
Varadero SD02  2004

Offline TransAlpGhost

Re: te gevaarlijk om mee te rijden of niet? (Verbogen remhendel)
« Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2017, 22:18 »
dat gegoten aluminium zou ik voor die 15 Europa vervangen en deze bewaar je als reserve😉.

Maar dar is persoonlijk
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline PimW

Re: te gevaarlijk om mee te rijden of niet? (Verbogen remhendel)
« Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2017, 22:24 »
Ik heb die van mij véél krommer gereden, met een hamertje terug in vorm gemept, vakantie afgemaakt, naar huis gereden, een rondje Europa, toen naar Kirgizie geweest, nog een keertje de Pyreneeen in...
Hij zit er nog op :)

Gewoon even kijken of er scheuren in zitten maar het is gegoten en best wel degelijk :)

Offline Johnvl

Re: te gevaarlijk om mee te rijden of niet? (Verbogen remhendel)
« Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2017, 22:36 »
verzekeringstechnisch = vervangen.
Gebeurt er wat, dan zullen ze dat zeker tegen je gebruiken, en ben je gewoon "de  :-X".
Nu heb ik de ervaring dat alles tegen je gebruikt wordt, ook de niet relevante zaken, de kleur van je gordijnen of zo. 
Maar goed, das weer een heel lang ander verhaal. Ze moeten van die 44 miljard per jaar er wel wat aan over houden toch  ::)
Ze gokken bij mij nu op de "sterfte winst".
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2017, 22:48 door Johnvl »
JohnvL

Offline Waffie

Re: te gevaarlijk om mee te rijden of niet? (Verbogen remhendel)
« Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2017, 22:45 »
verzekeringstechnisch = vervangen.
Gebeurt er wat dan zullen ze dat zeker tegen je gebruiken, en ben je gewoon "de  :-X".
Nu heb ik de ervaring dat alles tegen je gebruikt wordt, ook de niet relevante zaken, de kleur van je gordijnen of zo. 
Maar goed das weer een heel lang ander verhaal. Ze moeten van die 44 miljard per jaar er wel wat aan over houden toch  ::)
Ze gokken nu op de "sterfte winst".

Dit is echt opbouwende hulp,
daar kun je echt wat mee, 8)
 het klinkt of je net 2 echtscheidingen achter de rug hebt



ten eerste .. erg vervelend dat je gevallen  bent
De hendel is een beetje krom maar toch nog wel functioneel.
Vervangen kan wenselijk zijn maar dat is dus ook afh van beschikbaarheid
 ze zijn terug te bruigen (goed heet maken en met kleine stapjes terug recht drukken door een pijpje erover te zetten en te buigen
Maar ja vervanging geeft je het beste resultaat
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Re: te gevaarlijk om mee te rijden of niet? (Verbogen remhendel)
« Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2017, 23:31 »
Het is je voorrem. Hoe voel je je als je hard moet remmen en het ding breekt alsnog af?

Misschien dat hij nog heel lang mee kan,  misschien ook niet. Om 15 tot 20 euro te besparen zou ik het verkeerde zuinigheid willen noemen.
XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CB400F '75 CBX750F '86 VF500F2 '84

Offline jaspersFZR

Re: te gevaarlijk om mee te rijden of niet? (Verbogen remhendel)
« Reactie #9 Gepost op: 28 juli 2017, 10:35 »
tsja, bij hard in je remmen knijpen zet je eigenlijk maar weinig kracht op de hendel. Dat ding is kwa dikte flink over gedimensioneerd.

zomaar spontaan afbreken doet het niet, (tenzij er al scheuren inzitten).

voor de kosten hoef je het niet te laten, dus wat dat betreft vervangen zo snel als je de mogelijkheid hebt. zo'n krom ding rijdt toch minder lekker, en rechtbuigen is ook weer klussen, voor die paar euro klus je er net zo snel een nieuwe op!
de transalp wordt steeds mooier

Offline Brombeer

Re: te gevaarlijk om mee te rijden of niet? (Verbogen remhendel)
« Reactie #10 Gepost op: 28 juli 2017, 23:10 »

Ik heb ook zo'n hendel als Pim. Opgelopen in Turkije onderweg naar Australie. Ik heb hem toen op de kampeerbrander warm gestookt en terug gebogen tussen de pasagiersstep.

Dat was 18 jaar geleden bij kmstand 7500, nu is dat 245.000. Ik hou hem in ere. Als herinnering aan een van de betere dingen die ik heb gedaan met mijn leven.


Maar, absoluut veilig is een nieuwe.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline transalp-rijder

Re: te gevaarlijk om mee te rijden of niet? (Verbogen remhendel)
« Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2017, 12:12 »
Ik heb een koppeling en remhendelset te koop staan op het forum voor €15,- helemaal nieuw.

Patrick