Auteur Topic: Zekeringkastje AT  (gelezen 1492 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mr Blue

Zekeringkastje AT
« Gepost op: 27 juli 2017, 22:26 »
Gister besloten mijn koplampen ineens maar niet meer te werken. Alleen de lampjes onderin de reflector geven nog flauw licht. Heb het probleem reeds gelokaliseerd in de zekeringkast waar een snoerbreuk is ontstaan IN het zekeringenkastje, vlák voor de aansluiting die achterin het kastje gaat.. Het uiteinde van de afgebroken kabel zal ik dus opnieuw in zo'n metalen 'wokkel' moeten knijpen (moet dat nog gesoldeerd trouwens?)
Maar nu de vraag hierover..
Hoe haal ik dat deel waar die kabel aan moet komen, UIT de zekeringkast? Hoe zit dat precies in het plastic verankert? Ik wil niks slopen en neem aan dat er een manier is om hem los te wippen. Plastic 4kante stekker van achter de koplamp zelf was ook zo te repareren toen nodig.
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2017, 22:53 door Mr Blue »

Offline TransAlpGhost

Re: Zekeringkastje AT
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2017, 10:49 »
hoi

ik neem aan dat het zelfde is als in een connector. in dat geval zou hè met een platte schroeven draaier aan de achterkant en ik denk aan de platte kant van het "stekkertje" een borging weg moeten kunnen drukken.

maar wat een @$# gepriegel is dat altijd
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Mr Blue

Re: Zekeringkastje AT
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2017, 14:16 »
hoi

ik neem aan dat het zelfde is als in een connector. in dat geval zou hè met een platte schroeven draaier aan de achterkant en ik denk aan de platte kant van het "stekkertje" een borging weg moeten kunnen drukken.

maar wat een @$# gepriegel is dat altijd

Ik dacht ook dat het hetzelfde idee moet zijn zoals je aangeeft maar wilde het toch even horen.. Dank voor deze wat eenzame reply

Offline Mr Blue

Re: Zekeringkastje AT
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2017, 22:12 »
Halfuur mee bezig geweest maar geen beweging in te krijgen. Het gaat om het metalen plaatje op de foto, je kijkt dus van onderaf naar de zekeringhouder. Het meest rechts gat moet de losgekomen kabel komen te zitten. Van dichtbij is te zien dat de klemmetjes waar de kabel in moet losser lijken te zitten dan de kabelverbinding ernaast. Dit moet dus 'gewoon' weer dicht te knijpen zijn.

Maar HOE krijg ik dat metalen plaatje eruit? Via de bovenkant vd houder lukt het loshalen niet. Er zitten nu wat krasjes erop omdat ik met een schroevendraaier heb lopen pielen maar de onbeschadigde staat daarvoor doet toch vermoeden dat het loshalen heel simpel moet zijn? Gouden tips welkom.
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2017, 22:20 door Mr Blue »

Offline Brombeer

Re: Zekeringkastje AT
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2017, 22:19 »

Zwart-rood is de voeding toch? Die powert 3 van de 4 zekeringen. Ik kan me voorstellen dat dat een plaat van 3 tegelijk is en in zijn geheel eruit moet?

In dat geval zal hij achter een paar kunststof randjes steken die dat op zijn plek houden..?
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline TransAlpGhost

Re: Zekeringkastje AT
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2017, 22:45 »
Zwart-rood is de voeding toch? Die powert 3 van de 4 zekeringen. Ik kan me voorstellen dat dat een plaat van 3 tegelijk is en in zijn geheel eruit moet?

In dat geval zal hij achter een paar kunststof randjes steken die dat op zijn plek houden..?

klinkt logisch

maar het lijkt me onlogisch dat als dat de voedende kant is er aar een kabel bij moet voor je licht, als je draad is afgebroken zou ik een restant verwachten en dat zie ik niet (maar misschien heb je dat al verwijderd)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Brombeer

Re: Zekeringkastje AT
« Reactie #6 Gepost op: 28 juli 2017, 23:20 »

Ik snap je..

In het ergste geval kun je overwegen aan een losse zekeringhouder een ampstekker te maken, die op de plek van de zekering in de zwart-rode kabel steken, en aan de andere kant de kabel van de koplamp krimpen/solderen?

Niet mooi, maar wel even veilig als het origineel.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin