Auteur Topic: Thermostaat vervangen  (gelezen 1865 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Leon_brown

Thermostaat vervangen
« Gepost op: 23 december 2017, 22:27 »
Hallo allemaal. Ik ben bezig met groot onderhoud aan mijn Varadero SD01. Nu wil ik de defecte thermostaat vervangen en vroeg ik me af of er een vervanger voor het origineel op de markt is. Ik vond een originele namelijk nogal prijzig (70 euro) meestal zijn er van bijvoorbeeld Gates of Kavo wel goedkopere alternatieven. Ik had al even rondgekeken maar met het originele nummer kom ik er niet en de maten komen blijkbaar niet zoveel voor. Heeft er iemand voor hetzelfde probleem gestaan en wel een bruikbaar alternatief gevonden?

Offline Leon_brown

Re: Thermostaat vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2017, 20:45 »
Bij gebrek aan opties maar een originele thermostaat besteld bij Mulders motoren. Ze staan (origineel) wel op ebay voor 30 dollar maar dan betaal je net zoveel verzendkosten. Ik heb overigens ergens anders de spullen voor de grote beurt en een Mra vario touring screen besteld. Mocht er hier interesse in zijn dan wil ik wel een verslagje met een paar foto's van het scherm maken.

Offline Waffie

Re: Thermostaat vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2017, 21:40 »
je hebt jezelf ook wel erg veel tijd gegeven voor een thermostaat alternatief ?

vreemd natuurlijk dat gewone winkels even dicht zijn of dat levering iets langer duurt

gates heeft er gewoon 1 in het programma die bruikbaar is maargebruikt een ander part nummer dan wat Honda gebruikt
en dat is eigenlijk ook altijd te verwachten
je moet zoeken mbv de technische specs van het origineel dus opmeten en vergelijken

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Leon_brown

Re: Thermostaat vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 25 december 2017, 22:56 »
Winkels heb je niks aan want je kunt niet even in een magazijn alles na gaan meten als er uberhaubt al een aantal op voorraad liggen. Wat ik heb gedaan is bij winparts tussen de lijst met thermostaten gekeken en daar zat er geen bij met dezelfde maten. Het originele nummer kun je vaak gebruiken om onderdelen 'om te nummeren' waardoor je dus bij zo'n alternatief uitkomt. Dat doen we bij ons in de garage vrijwel dagelijks om aan de hand van originele nummer aftermarket onderdelen op te zoeken. Verder ben ik dan wel benieuwd naar jouw Gates nummer.