Auteur Topic: xl650 geen ontsteking: opgelost, immobiliser herkent de sleutel niet  (gelezen 847 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik ben weer op een volgend probleem gebotst. Na luchtfilter en het vacuum probleem te hebben opgelost en enkele ritten te hebben gereden heb ik geen ontsteking meer op beide cilinders.

De startrelais werkt, startmotor doet het ook, crank zwengelt aan maar verder niets.

De bereikbare bougie van beide cilinders getest en de er is geen vonk.
De bougie kabels getest met schroevendraaier en langs/tegen de motor gehouden, geen vonk.

Accu is enkele maanden geleden bij de technische inspectie bij Waffie gecontroleerd en was in orde.
Voor de zekerheid de accu eruit, 24 u aan druppellader, maar daarna nog geen vonk
Accu vandaag laten testen bij een garage alles in orde. Voldoende Volt en Amps

Zijstandaardswitch gecontroleerd, is in orde
Killswitch doet ook zijn werk.
Koppelingsswitch, niet gecontroleerd maar meerder keren proberen te starten met koppelings hendel ingetrokken.

Alle zekeringen zijn ok
Alle elektrische componenten lijken te werken.

Probleem lijkt me de immobiliser of de ICU/CDI?

ICU even bekeken, connector zit er correct op, verder kan je er niet echt iets aan zien.

Als de immobiliser actief is, klopt het dat de motor dan wel aanzwengelt maar dat er gewoon geen vonk is?

Het is een xl650 van 2001 met HISS.


niet getest:
de 2 onbereikbare bougies (ze zijn 2 weken geleden wel vervangen)
regulator
choke

Ik heb al veel bijgeleerd hoe de motor werkt de laatste maanden.
Van alle info die ik heb gevonden op internet, Haynes, en de mekanieker van een garage hier in de buurt lijkt alles te wijzen naar de ontstekings module.

maar nu weet ik het niet meer wat er nog kan getest worden...

uitgevoerde werken van de laatste maanden
nieuwe handkappen, nieuw stuur, garmin mount geplaatst op stuur en aangesloten op accu, nieuwe remleidingen, nieuwe remblokken, olie bijgevuld,
« Laatst bewerkt op: 05 augustus 2017, 14:52 door somersmaarten »

Re: xl650 geen ontsteking ICU cdi probleem?
« Reactie #1 Gepost op: 04 augustus 2017, 21:43 »
neeeeeeee !Heel 7 uur bezig geweest , de dag eindigen in mineur omdat ik het probleem niet kan vinden en oplossen...

Ik probeer net even mijn reservesleutel....

een serieuze backfire en de motor start 
  >:( >:( >:(

Sleutel is dus stuk :-))

Morgen toerke doen!!!


Offline TransAlpGhost

Re: xl650 geen ontsteking ICU cdi probleem?
« Reactie #2 Gepost op: 04 augustus 2017, 21:59 »
ha

gefeliciteerd al getest of het niet toch de connector was? en dus sleutel 1 het toch doet?

tot morgen
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Waffie

Re: xl650 geen ontsteking ICU cdi probleem?
« Reactie #3 Gepost op: 05 augustus 2017, 04:37 »
misschien enkel je sleutel opnieuw laten inlezen, (of heel misschien is de chip in de sleutel  defect )

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl